Aanslagen op militairen in Europa

Gestart door Elzenga, 22/05/2013 | 20:19 uur

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:02 uur
Dus een deelname verbod voor de Nijmeegse Vierdaagse.   De open dagen KLu en KM moeten dan maar ook geen doorgang vinden.
Waar heb ik het over een verbod? Je maakt het weer zwart/wit. Maar inderdaad...wel degelijk grotere waakzaamheid bij de Vierdaagse en Open Dagen...
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:02 uur
Je reageert op een tweet van de commandant van de Groningen  deze was paraat op de Pinksterfeesten van Delfzijl   dus eigenlijk heeft deze en de bevolking van Delfzijl in gevaar gebracht..........   O, dat was niet op dit moment maar een paar dagen geleden..
ook een paar dagen geleden was er reden om waakzaam te blijven ja. Ik spreek nergens over meer dan dat.
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:02 uur
Via google gezien dat defensie er redelijk breed aanwezig was.   Kappen met dit soort bezigheden omdat de burgers in gevaar zouden worden gebracht?
Waar zeg ik dat? Maar wel de burgers die dit soort evenementen bezoeken duidelijk maken dat zij een verhoogd risico lopen. De kans dat er iets gebeurd blijft klein...maar beter vooraf gezegd dan achteraf de verwijten (en in de nabije toekomst claims!!).
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:02 uur
O stoppen want ik ben nu aan het doorslaan....  alleen het reizen in uniform is een gevaar voor de burger.....  :devil:
Dat doe je in mijn ogen zeker ja...doorslaan. En als jij in je uniform reist prima. Eigen keuze.
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:02 uur
Nee,  Wanneer is iets echt terrorisme?     De moord op Pim Fortuin is dan ook een vorm van terrorisme het valt me op dat je alleen Van Gogh benoemde.
De moord op Pim Fortuyn is ook een vorm van terrorisme ja...vanuit radicaal linkse milieuhoek. Heb ik altijd gesteld...ook al toen ik langs de kant van de weg stond toen Fortuyn werd begraven...

onderofficier

#16
Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 21:42 uur
En ja...als het helpt om op dit moment niet in uniform over straat te gaan zou ik dat doen. Niet alleen voor de veiligheid van de militair..maar ook die van burgers om hen heen.

Dus een deelname verbod voor de Nijmeegse Vierdaagse.   De open dagen KLu en KM moeten dan maar ook geen doorgang vinden.

Je reageert op een tweet van de commandant van de Groningen  deze was paraat op de Pinksterfeesten van Delfzijl   dus eigenlijk heeft deze en de bevolking van Delfzijl in gevaar gebracht..........   O, dat was niet op dit moment maar een paar dagen geleden..

Via google gezien dat defensie er redelijk breed aanwezig was.   Kappen met dit soort bezigheden omdat de burgers in gevaar zouden worden gebracht?  

O stoppen want ik ben nu aan het doorslaan....  alleen het reizen in uniform is een gevaar voor de burger.....  :devil:
edit: nogmaals hoe wil je het oplossen voor bijv. chauffeurs?  Die stoppen bij benzinestations / wegrestaurants voor een bakkie / naar het toilet te gaan.  

Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 21:42 uur
begrijp ik niet...wat bedoel je? .  
Wanneer is iets echt terrorisme?     De moord op Pim Fortuin is dan ook een vorm van terrorisme het valt me op dat je alleen Van Gogh benoemde.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

#15
Citaat van: Ros op 22/05/2013 | 21:44 uur
Met wat er tot nu bekend is zie ik de link met een terreuraanslag (nog) niet  :confused:
Dat lijkt me juist glashelder...het motief is duidelijk en door de dader zelf verwoord...en worden linken gelegd met oorlogen...er is bewust gekozen voor een militair als slachtoffer...

Elzenga

Citaat van: Lex op 22/05/2013 | 21:47 uur
Waarom? De toegang tot militaire installaties/infrastructuur is reeds goed geregeld. En ik mag toch wel aannemen dat je met "soldaten" een ruimer begrip bedoelt, bijv. Defensiepersoneel?
defensiepersoneel dat te herkennen is als militair.

Waarom? omdat het helaas vrij normaal is dat na dit soort aanvallen andere figuren getriggerd worden om ook zoiets te gaan doen. Zeker in deze tijd van massale media-aandacht en sociale live-time media. Het duurt even voor zoiets weer wegebt...

(die vrees bestaat ook rond het familie-drama van de vermoordde broertjes).

Lex

Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 21:12 uur
En ja...ik zou in Nederland op dit moment ook de waakzaamheid sterk verhogen aangaande soldaten en bases.
Waarom? De toegang tot militaire installaties/infrastructuur is reeds goed geregeld. En ik mag toch wel aannemen dat je met "soldaten" een ruimer begrip bedoelt, bijv. Defensiepersoneel?

Ros

Met wat er tot nu bekend is zie ik de link met een terreuraanslag (nog) niet  :confused:

Elzenga

#11
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 21:32 uur
Van drie individuele mannen een daad...  hun mening    maar is het erger dan een andere aanval op de eerder genoemde?
begrijp ik niet...wat bedoel je?
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 21:32 uur
De vader van die twee vermoorde broertjes had ook een rekening te verheffen...... zie ik daar een nieuw topic van? Nee.  Deze kinderen zijn misschien wel meer onschuldiger dan die militair.  Zij hebben géén keuze gemaakt.
dat had volgens mij weinig te maken met terrorisme...hoe gruwelijk ook. 
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 21:32 uur
Alsof de dat helpt de waakzaamheid sterk verhogen: de hele straat het hele dorp weet dat ik militair ben. Nu opeens niet meer in uniform naar het werk......  Dat is dan een soort kiekeboe wat kleine kinderen doen, hou je handen voor je ogen en het is er niet: draag geen uniform woon-werk-verkeer en men is opeens geen militair meer.....  En wat met de militairen die een reizende functie hebben chauffeurs e.d........?
Vrachtwagen overspuiten in een andere kleur en/of geen defensiekentekens meer? 
edit: Wat wil je dan doen met de komende open dagen KLu en KM? Of met Nijmeegse Vierdaagse?  Ja daar is men al waakzaam maar er hoeft maar één idioot te zijn................
waakzaam zijn...meer niet...heb het idee dat je nu doorslaat in je reactie. En ja...als het helpt om op dit moment niet in uniform over straat te gaan zou ik dat doen. Niet alleen voor de veiligheid van de militair..maar ook die van burgers om hen heen.

Misschien is het veel mensen niet meer duidelijk...maar we zijn nog steeds volop in oorlog met een groeiende groep radicaal-Islamisten. Die de strijd steeds meer naar onze steden en landen halen...en daar acties uitvoeren...die in hun ogen gerechtvaardigd zijn...en vaak een reactie op bijv. drone-aanvallen...waar ze opvallend sterk naar verwijzen. Naast de oorlogen/gevechten in Afghanistan, Irak en Jemen.
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 21:32 uur
De neergestoken persoon wat trouwens niet in uniform... die kwam wat ik begreep uit een kazerne.... dus men kan de militair opwachten.....wat wil je daar tegen doen? Niet alleen de poort uit?  Er zijn lui met onregelmatige diensten of wat denk je van een binnenslaper die even iets buiten de poort gaan doen....
De vermoordde militair was niet geheel in uniform...kan op de beelden niet zien of hij wel een militaire broek draagt...wel droeg hij een t-shirt waarin steun wordt uitgesproken voor zijn mede-soldaten (als ik het goed heb begrepen). Hij was dus wel als militair herkenbaar. Mogelijk hebben de daders rond gereden op zoek naar een militair....of triggerde het t-shirt hen. Ook 1 van de daders spreekt op de beelden duidelijk over een militair als slachtoffer...

onderofficier

#10
Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 21:12 uur
Wilders heeft al gereageerd via Twitter...misselijke reactie wat mij betreft... :sick:

En dit is niet echt enger vind ik. Want het is weer direct gerelateerd aan de militaire activiteiten in landen als Afghanistan en Irak. Daar laat 1 van de daders zich duidelijk over uit. Oog-om-oog tand-om tand voor wat moslims elders wordt aangedaan...aldus de dader.

Het doelwit...een soldaat...op de verkeerde plaats en moment...lijkt dus bewust te zijn aangevallen...omdat hij soldaat was en in de ogen van de radicale daders dus stond voor wat zij als hun vijanden zien.

Ik praat deze afschuwelijke misdaad niet goed...maar er zit mijns inziens helaas wel een pijnlijke duidelijkheid en logica in....waar veel mensen hun ogen graag voor sluiten.

En ja...ik zou in Nederland op dit moment ook de waakzaamheid sterk verhogen aangaande soldaten en bases.
Van drie individuele mannen een daad...  hun mening    maar is het erger dan een andere aanval op de eerder genoemde?  

De vader van die twee vermoorde broertjes had ook een rekening te verheffen...... zie ik daar een nieuw topic van? Nee.  Deze kinderen zijn misschien wel meer onschuldiger dan die militair.  Zij hebben géén keuze gemaakt.  

Alsof de dat helpt de waakzaamheid sterk verhogen: de hele straat het hele dorp weet dat ik militair ben. Nu opeens niet meer in uniform naar het werk......  Dat is dan een soort kiekeboe wat kleine kinderen doen, hou je handen voor je ogen en het is er niet: draag geen uniform woon-werk-verkeer en men is opeens geen militair meer.....  En wat met de militairen die een reizende functie hebben chauffeurs e.d........?
Vrachtwagen overspuiten in een andere kleur en/of geen defensiekentekens meer?  
edit: Wat wil je dan doen met de komende open dagen KLu en KM? Of met Nijmeegse Vierdaagse?  Ja daar is men al waakzaam maar er hoeft maar één idioot te zijn................

De neergestoken persoon wat trouwens niet in uniform... die kwam wat ik begreep uit een kazerne.... dus men kan de militair opwachten.....wat wil je daar tegen doen? Niet alleen de poort uit?  Er zijn lui met onregelmatige diensten of wat denk je van een binnenslaper die even iets buiten de poort gaan doen....  


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 21:05 uur
Ook niet goed te praten maar dit is nog enger.  Ik zeg bewust niet erger.  

Een militair de eigenlijk iedereen beschermt...  Die (waarschijnlijk) niemand heeft beledigt  Natuurlijk moet iedereen iets kunnen zeggen.  

Ook al is het géén militair dan kan je zonder aanleiding door een paar idioten voor hun geloofsovertuiging neer geslagen worden.  Maar ook als je aan het stappen bent.... Meindert Tjoelker of om een mp3 speler oid of een  familie drama  of "gewoon" bij een avondje stappen of om een horloge.
Is het nu anders omdat de daders Islamitisch zijn?  En Allah akbar oid riep......      
Ben benieuwd naar de reactie van Wilders..................
Wilders heeft al gereageerd via Twitter...misselijke reactie wat mij betreft... :sick:

En dit is niet echt enger vind ik. Want het is weer direct gerelateerd aan de militaire activiteiten in landen als Afghanistan en Irak. Daar laat 1 van de daders zich duidelijk over uit. Oog-om-oog tand-om tand voor wat moslims elders wordt aangedaan...aldus de dader.

Het doelwit...een soldaat...op de verkeerde plaats en moment...lijkt dus bewust te zijn aangevallen...omdat hij soldaat was en in de ogen van de radicale daders dus stond voor wat zij als hun vijanden zien.

Ik praat deze afschuwelijke misdaad niet goed...maar er zit mijns inziens helaas wel een pijnlijke duidelijkheid en logica in....waar veel mensen hun ogen graag voor sluiten.

En ja...ik zou in Nederland op dit moment ook de waakzaamheid sterk verhogen aangaande soldaten en bases.

onderofficier

#8
Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 20:34 uur
Het is hier al gebeurd...Theo van Gogh!!...

Ook niet goed te praten maar dit is nog enger.  Ik zeg bewust niet erger.  

Een militair de eigenlijk iedereen beschermt...  Die (waarschijnlijk) niemand heeft beledigt  Natuurlijk moet iedereen iets kunnen zeggen.  

Ook al is het géén militair dan kan je zonder aanleiding door een paar idioten voor hun geloofsovertuiging neer geslagen worden.  Maar ook als je aan het stappen bent of om een mp3 speler oid of een  familie drama of om een horloge zonder geloofsovertuiging...

Is het nu anders omdat de daders Islamitisch zijn?  En Allah akbar oid riepen......   Of dat het bij daglicht gebeurde?    
Ben benieuwd naar de reactie van Wilders..................

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ton de Zwart

Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 20:34 uur
... maar zal denk ik vaker gaan gebeuren...kwestie van tijd.

Onherroepelijk. Het zal nog wel even duren (hoop ik)

Elzenga

Citaat van: Flyguy op 22/05/2013 | 20:31 uur
Schandalig...

Het is wachten tot dit ook in Nederland gebeurt.  :dead:
Het is hier al gebeurd...Theo van Gogh!!... maar zal denk ik vaker gaan gebeuren...kwestie van tijd.

Flyguy

Schandalig...

Het is wachten tot dit ook in Nederland gebeurt.  :dead:

StrataNL

Ongelooflijk dat dat gewoon op straat loopt. En dan voor de camera met bebloede handen en moordwapen je verhaal gaan houden....  :'(
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation