Goedgekeurd, wanneer informatie thuis?

Gestart door alex93, 05/06/2013 | 20:08 uur

Lex

Dat er bij jou verwarring is onstaan nav alle bijdragen is te begrijpen. Door de zoveelste bezuiniging/herstructurering etc. gaan de veranderingen binnen het defensie apparaat snel. Wat vandaag een vast gegeven is, kan morgen helaas weer anders zijn. De site van MINDEF heeft gewoon problemen met het bijhouden er verwerken van deze wijzigingen en loopt dus vaak achter de feiten aan. Ik ben me ervan bewust dat dit een schrale troost is, maar het is wel de realiteit.

jeanbart

#11
Ok bedankt voor de informatie. Maar wil je deze Link even bekijken. http://werkenbijdefensie.nl/vacature/korporaal-grondverdediging-318.html
Er staat duidelijk Korperaal Grondverdediging. En bij deze http://werkenbijdefensie.nl/vacature/soldaat-grondverdediging-2.html word soldaat Grondverdediging genoemd. Er zit dan wel verschil in anders zou je deze 2 niet van elkaar seperaat aanduiden lijkt mij. Misschien is de opleiding wel hetzelfde. Alleen de genen die een basisberoepseleerweg hebben, kunnen alleen solliciteren voor een soldaat functie. En de genen die wel een hogere opleiding hebben komen dan in aanmerking om een korperaals traject te volgen binnen de functie opleiding periode???? Zoals ik al aangaf heeft de adjudant mij dan ook duidelijk gezegd dat de AMO voor de kpl's 1 maand langer is. Ik probeer duidelijk te zijn en ik probeer ook wat meer duidelijkheid te krijgen. Want het is mij niet duidelijk. sorry

insider

Zoals eerder gezegd bestaat de IMO inderdaad al enkele jaren niet meer, en is de AMO geworden.
De OGRV opleiding bestaat ook niet meer. Dit is de GRV opleiding geworden, die opleidt voor zowel
OGRV en de Bewaking Volkel. De opleiding vindt plaats in het Schoolpeloton, waarbij er verschil wordt
gemaakt tussen OFF/OO en Kpl/Sld. Kpl/Sld is hetzelfde.

jeanbart

Bedankt voor de informatie. Dan zal deze maand waar de adjudant het over had wel in mijn OGRV opleiding zitten. En ik begrijp ook dat je de AMO ook doet voordat je start met de functie opleiding. Ik ben al blij dat ik met deze opleiding mag beginnen. Nogmaals bedankt :D

Nikehercules

#8
Citaat van: jeanbart op 20/07/2013 | 11:23 uur
En het is trouwens IMO en geen AMO.

Wanneer heb jij die Adjudant gesproken? In 2005? De IMO is enkele jaren geleden ter zielen gegaan, het is nu gewoon AMO.

Citaat van: jeanbart op 20/07/2013 | 11:23 uur
De Adjudant vertelde mij dat de korperaals opleiding 1 maand langer duurde dan de normale sld ogrv opleiding.

Jij begint 19 Augustus met je AMO, niet met de OGRV opleiding. In de OGRV opleiding zit afhankelijk van je rang wél verschil in opleidingsduur, al dacht ik dat deze voor manschappen gelijk was.

jeanbart

#7
Volgens mij bestaat deze wel. De Adjudant vertelde mij dat de korperaals opleiding 1 maand langer duurde dan de normale sld ogrv opleiding. Hij zei "je hebt je ingeschreven voor Sld Ogrv maar ik laat je de kpl ogvr opleiding doen en deze is 1 maand langer. Ik mag er wel vanuit gaan dat ze niet de boel lopen te belazeren? Het staat zelfs in mijn arbeidsovereenkomst. En het is trouwens IMO en geen AMO of ben ik al ouderwets?

Nikehercules

Citaat van: Laurens op 18/07/2013 | 20:25 uur
Bestaat dat ook al?

Nope, 19 Aug start gewoon een reguliere KLu AMO voor zowel sld/kpl als oof.

Laurens

CitaatKorporaalsopleiding

Bestaat dat ook al?

jeanbart

Aah Dank u Dank u. Ik heb vandaag met de Adjudant Leerlingen bergeleider KMSL Woensdrecht gesproken. En die zei inderdaad ook dat we vanaf nu en 2 hooguit 3 weken we de opkomst brief krijgen. In ieder geval bedankt voor de reactie ik begon me zorgen te maken haha. Het is nog maar 4 weken :D

Reinaldo93

Ik begin de 29 juli met de VAMO (Kpl CIS) en ik heb 2 weken geleden mijn meldingsinstructie gekregen. Duurde ook een tijdje bij mij...

jeanbart

#2
Ja, een zeer goede vraag. Ik moet namelijk 19 Augustus opkomen voor de Klu OGRV Korperaals opleiding. En ik heb ook nog steeds niets binnen. Nou heb ik wel zelf wel al een keer een telefoontje gepleegd naar amsterdam en gevraagd of zij iets konden betekenen voor mij. Maar helaas de sergeant zei tegen mij dat het wel goed kwam, en ik gewoon moet afwachten. Het lijkt me toch ook handig dat ik weet wanneer ik me kleding op kan halen? Heeft iemand anders nog informatie voor ons? Het is nog maar 4 weken en dan zou ik op moeten komen... groetjes

alex93

Beste mensen,

Ik ben goedgekeurd bij de KLu, nu heb ik mijn handtekening gezet, kreeg ik mijn bruto salaris te horen en zou ik een pakketje thuis krijgen gestuurd over waar wanneer en wat ik moet meenemen naar de KMSL in Woensdrecht, hoelang gaat dit ongeveer duren?

groetjes!