45RIOG opgeheven?

Gestart door BadMuts, 22/06/2013 | 16:00 uur

Lex

Citaat van: Jann op 13/09/2013 | 17:57 uur
Dinsdag word het bekendgemaakt iedereen van het 45e moet dinsdag naar Ermelo komen van de Overste dan komt er duidelijkheid
Het is dan Prinsjesdag. Waarschijnlijk zullen velen dan door hun leiding worden ingelicht hoe het verder zal gaan met de organisatie.
In ieder geval veel sterkte.

Jann

Dinsdag word het bekendgemaakt iedereen van het 45e moet dinsdag naar Ermelo komen van de Overste dan komt er duidelijkheid

Oorlogsvis

Leopard II's en CV90's ...ook een ijzersterke combinatie !!!!!!!!!!!!!!!

Harald

Mortieren en kanonnen: ijzersterk huwelijk

http://www.defensie.nl/landmacht/actueel/nieuws/2013/01/25/46202524/Mortieren_en_kanonnen_ijzersterk_huwelijk

De kans dat VustCo ook in scheiding licht is dus groot, de GEHELE defensie heeft huwelijksproblemen en ligt in crisis
Er is weinig chemie tussen Den Haag, Mindef met defensie.   

Flyguy

#40
Citaat van: DvdW op 12/09/2013 | 14:04 uur
Zeg dan maar dag met je handje  :'(
Ja dat zei ik ook, arme kerel is er zo vanuit de KMA uitgekieperd. Hij ging nu voor de mariniers, want de landmacht is volgens hem een zinkend schip. Er gingen volgens hem geruchten over een licht bataljon (45 lichte infanterie RIOG?) dat met de bushmasters zou gaan optreden, die vallen dan niet meer via die rare constructie on de 11lmb. Hij wist niet precies wat er met 43 mechbrig zou gebeuren,  het wordt misschien de 43e lichte/infanterie brigade in het geval dat er wel 2 bataljon's blijven.

MAAR in alle waarschijnlijkheid is 43 mechbrig na prinsjesdag geschiedenis (als onderdeel van die 300 miljoen extra) en 13 mechbrig ook (als er weer 100 miljoen tot 1 miljard op komt). Zie het als een tweetrapsraket.

Ook vreest het VustCo voor haar bestaan, amper een half jaar na oprichting.  :'(

DvdW

Citaat van: Flyguy op 12/09/2013 | 13:38 uur
pelotonscommandant van 45 painfbat.

Alleen Den Haag kan er nog iets tegen doen.
Zeg dan maar dag met je handje  :'(
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Flyguy

Citaat van: DvdW op 12/09/2013 | 13:31 uur
bron??
pelotonscommandant van 45 painfbat.

Alleen Den Haag kan er nog iets tegen doen.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Flyguy

45 RIOG wordt idd opgeheven.

Poleme

Citaat van: BadMuts op 01/09/2013 | 23:11 uur
Bron? Waar haal je die info weg... Gr
Bij de machtige lieden van MinFin.  Zij schrijven namelijk mee aan komende Defensie nota.   :sick:
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

BadMuts

Citaat van: Poleme op 01/09/2013 | 13:44 uur
De defensie nota ('visie') hakt niet met de bijl in het LMB, maar in 43 en 13.

Bron? Waar haal je die info weg...

Gr

Flyguy

43 opgeheven, denk je?

Poleme

#32
Citaat van: ZitStuk op 14/07/2013 | 18:16 uur
Lijkt me sterk dat er straks een LMB bat. opgeheven gaat worden. Dan moeten ze eerst bij de duitsers op de knieen waar we onder bevel gaan komen. En ten tweede levert het bijzonder weinig op. LMB is nl. niet zo heel duur...
De defensie nota ('visie') hakt niet met de bijl in het LMB, maar in 43 en 13.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

sergeant1230

was ik maar 10 jaar eerder geboren...:(
Ben momenteel in opleiding bij het 45ste en ik heb wel zin om daar ook daadwerkelijk aan de slag te gaan, en dan niet voor een paar maanden of een jaartje. :(

ZitStuk

Lijkt me sterk dat er straks een LMB bat. opgeheven gaat worden. Dan moeten ze eerst bij de duitsers op de knieen waar we onder bevel gaan komen. En ten tweede levert het bijzonder weinig op. LMB is nl. niet zo heel duur...
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

BadMuts

Mensen,

Ik gaf aan dat gerucht gehoord te hebben. EN ja, de berichten zijn niet florisant (Lees: bijv dat bericht van Gen. de Louw), MAAR er is tot op heden nog niks bevestigd.

We kunnen dan nu wel verder speculeren, maar dat heeft geen nut.

Just wait and see what comes ;)

StrataNL

Citaat van: Oorlogsvis op 28/06/2013 | 11:26 uur
Dan komt er nu dus een brigade met 3  Painfbataljons....

Dat hoop ik ja.
Zou me niet verbazen als LMB ook van 3 naar 2 gaat.

Dus dan hebben we 3+2+2 = 7 gevechtsbataljons.

Wel worst-case scenario maar helaas wel realistisch als ik naar prinsjesdag kijk.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Oorlogsvis

Dan komt er nu dus een brigade met 3  Painfbataljons....en de volgende ronde van bezuinigingen zal ook die Brigade verminderd worden met nog een bataljon enz enz...tot we alleen nog maar LMB overhouden Kon Landmacht om ons land te verdedigen... :devil:

Met alleen LMB en 1 mech Brigade voor de Kon Landmacht kan je net zo goed de hele landmacht opheffen...als je zo'n klein leger handhaafd dat noem ik pas geldverpilling !...een legertje dat niet eens in staat is om een middelgrote stad in ons land te verdedigen laat staan het hele land ..wat heeft een landmacht dan nog voor zin ? (apart van een bataljon in een zandbak ver van huis)...een hele organisatie voor alleen maar 6 gevechts bataljons dat heeft geen zin meer.


StrataNL

Citaat van: Tanker op 28/06/2013 | 09:36 uur
1+1=2 dat bataljon word dus opgeheven  :'(

En daarmee dus ook een mechbrig want 1 painf bataljon in een brigade werkt zover ik weet niet, hoop dat de 13e er dan wel een bataljon bij krijgt.

Het ziet er somber uit voor de KL.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Tanker

1+1=2 dat bataljon word dus opgeheven  :'(

LLH

Bericht van de brigadecommandant
26 juni 2013 | 13:54
Gistermiddag heeft Commandant Landstrijdkrachten u geïnformeerd dat de Minister van Defensie een brief aan de Tweede Kamer heeft gestuurd. In die "Hoofdlijnen"-brief geeft de Minister de stand van zaken weer van de door haar aangekondigde Nota over de toekomst van de krijgsmacht. De Minister gaf in haar brief ook aan dat de keuze voor de opvolging van de F16 nog niet is gemaakt en dat aanvullende bezuinigingen (vanaf 2018 jaarlijks 333 miljoen euro) nodig zijn. Welk deel van die bezuinigingen door de Landmacht wordt gedragen, is echter nog niet duidelijk.

C-LAS heeft u aangegeven dat de gevolgen voor de KL, en daarmee voor 43 Mechbrig, waarschijnlijk pas omstreeks Prinsjesdag bekend zullen worden. Dit betekent dat wij nog enige tijd in onzekerheid blijven over de toekomst van Defensie, de KL en (in uw geval) 43 Mechbrig. In navolging van C-LAS vraag ik u, de militairen en burgers van de Bizon Brigade, om door te gaan met waar onze kracht ligt: trainen en ons gereedstellen voor expeditionaire inzet en het uitvoeren van nationale inzet. Daarmee laten we de samenleving en de politiek immers zien wat we in huis hebben, hoe goed we zijn en wat een geweldig team wij zijn. U kunt er zeker van zijn dat ik mij hard blijf maken voor u, de mensen van 43 Gemechaniseerde Brigade, en uw belangen onder de aandacht blijf brengen van C-LAS en mijn netwerk buiten Defensie.



Commandant 43 Gemechaniseerde Brigade

J.A. van der Louw

Brigadegeneraal der Fuseliers

bron intranet http://intranet.mindef.nl/kl/43mechbrig/actueel/nieuws/2013/Juni_2013/20130626_Bezuinigingen.aspx

dus afwachten tot de 3de dinsdag van september

DvdW

Citaat van: LLH op 24/06/2013 | 19:04 uur
Kan alleen bevestigen dat de commandanten morgen hierover nieuws krijgen en dit tzt aan hun ondercommandanten laten weten
Is dit nieuws inmiddels al bekend? Wat houdt het precies in?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Tanker

Als dat zo is, dan kan men gelijk 43 mechbrig opdoeken. Heeft weinig zin om met 1 painfbat door te gaan.....

A.J.

Citaat van: LLH op 24/06/2013 | 19:04 uur
Kan alleen bevestigen dat de commandanten morgen hierover nieuws krijgen en dit tzt aan hun ondercommandanten laten weten

Als dit soort uitspraken rond gaan dan weet ik wel hoe laat het is gezien de behaalde resultaten uit het verleden, dat begon ook altijd op een soortgelijke manier.

LLH

Kan alleen bevestigen dat de commandanten morgen hierover nieuws krijgen en dit tzt aan hun ondercommandanten laten weten

ZitStuk

Ligt meer voor de hand om een painfbat op te doeken dan een lumbl infbat. Lmb kost namelijk niet zoveel dus daar winnen ze niet zoveel op... Als ik de baas was en er moest iemand binnen de inf het veld ruimen kostte het 42 de kop.... hoe spijtig het ook is. 17 en 11 hebben inieder geval als garde regimentniets te vrezen
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

BadMuts

Neemt niet weg dat ik benieuwd ben of er nog mensen zijn die dit kunnen bevestigen al dan niet ontkrachten....  ;)

BadMuts

Citaat van: Diesel op 22/06/2013 | 18:42 uur
Ken verschillende mensen bij 45ste, en die weten niks van deze verhalen. Volgens hun zijn ze juist flink bezig te werven en iedereen op te werken.

Denk (hoop) gewoon broodje aap verhaal.  ;D

Ik help het je hopen hoor, maar iets in me zegt dat ik het niet vertrouw.

45 zou namelijk naar Havelte verkassen, maar hoe lang is het wachten daar al weer niet op?
Daarnaast weinig inzetbare Cv90's, naar ik vandaag begreep.

Het zou dan toch "gemakkelijker" zijn om het op te heffen. Scheelt een verhuizing en levert geld op d.m.v. het afstoten van materieel en personeel...

Maar ik ben benieuwd, zoals al eerder gezegd ;-)

Flyguy

Citaat van: Diesel op 22/06/2013 | 18:42 uur
Ken verschillende mensen bij 45ste, en die weten niks van deze verhalen. Volgens hun zijn ze juist flink bezig te werven en iedereen op te werken.

Denk (hoop) gewoon broodje aap verhaal.  ;D
Kijk, dat is mooi om te horen!  :big-smile:

Diesel

Ken verschillende mensen bij 45ste, en die weten niks van deze verhalen. Volgens hun zijn ze juist flink bezig te werven en iedereen op te werken.

Denk (hoop) gewoon broodje aap verhaal.  ;D

Elzenga

Ik zou het weinig verrassend vinden als dit klopt. Dat men van 2 Mechbrigs met 2 bataljons er eentje met 3 lag wat mij betreft in de lijn der verwachtingen. 

BadMuts

Citaat van: Laurens op 22/06/2013 | 17:26 uur
Bron? Krant, intern, gerucht personeel?

Personeel van een andere eenheid dan die van 45painfbat, maar juist een x aantal mensen van die eenheid naar het 45e toe zouden gaan.
Morgen moeten die beste mensen zich melden voor een presentatie/meeting voor meer info/uitleg.

Ik heb zelf ook zoiets van "eerst zien...", maar degene waar dit van afkomt vertrouw ik wel opdat hij geen onzin loopt te verkopen of iets verteld dat niet gebeurd is.

We gaan het mee maken.

ALS het wel waar is dan is dat weer een domper erbij, na het verlies van de tanks.

Het zou me echter niks verbazen aangezien er volgend jaar weer erg veel bezuinigd moet worden in ons land.
En standaard word er dan gelijk naar Defensie gewezen :-(

Flyguy

Citaat van: Nikehercules op 22/06/2013 | 17:18 uur
Ik merk aan mezelf dat dit soort berichtgeving me steeds minder doet, want echt trots was ik al even niet meer...
Ik heb een steeds somberdere instelling qua defensie. Heb dan het lef om de hele toko op te heffen en het dan ook netjes zelf aan alle medewerkers te vertellen. Nu smeren die opheffing uit over decennia.

Wij vinden landsverdediging niet meer belangrijk anno 2013, wat is dan nog het punt om een krijgsmacht te hebben voor een volk dat toch denk dat ze onschendbaar zijn? Die denken dat buurlanden en de EU koste wat kost de Nederlandse integriteit zullen handhaven met hun eigen levens zodat wij onze zorg-hobby kunnen betalen.

Mocht de poep de ventilator toch ooit raken en Nederland ondervindt daarvan direct en/of indirect de gevolgen dan heeft ironie een nieuwe betekenis gekregen.

StrataNL

Dag 43 mechbrig daag daag  :'( :'(
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Laurens

Citaat van: BadMuts op 22/06/2013 | 16:00 uur
Ik hoor net nieuws dat er aankomende week weer nieuwe bezuinigingen bekend gemaakt gaan worden.

Bron? Krant, intern, gerucht personeel?

Nikehercules

Citaat van: Flyguy op 22/06/2013 | 17:10 uur
Inmiddels heb ik de neiging om te zeggen "hef dan de hele zooi maar op", nu sterft de land'macht' een langzame, pijnlijke dood.

Ik merk aan mezelf dat dit soort berichtgeving me steeds minder doet, want echt trots was ik al even niet meer...

Flyguy

Citaat van: Nikehercules op 22/06/2013 | 17:05 uur
Dat zou kunnen maar ik verwacht het niet. We gaan het meemaken.
T'is weer afwachten ja.

Inmiddels heb ik de neiging om te zeggen "hef dan de hele zooi maar op", nu sterft de land'macht' een langzame, pijnlijke dood.

Nikehercules

Citaat van: Flyguy op 22/06/2013 | 17:01 uur
Waarom beide? Omdat de geruchten over de opheffing van 45painfbat misschien het topje van de ijsberg zijn. Het kan net zo goed zijn dat 45painf wordt opgeheven als deel van een veel grotere bezuiniging, maar dat alleen geruchten over 45 zijn uitgelekt. 43 en 13 liggen er sinds de laatste bezuinigingen niet zo mooi meer bij en er gingen al vaker geruchten over opheffing rond.

Dat zou kunnen maar ik verwacht het niet. We gaan het meemaken.

Flyguy

Citaat van: Nikehercules op 22/06/2013 | 16:57 uur
Dat snap ik, maar nogmaals, waarom zou dat het einde bekennen van beide brigades? Makes no sense, 1 brigade van 3 painfbats ligt veel meer voor de hand.
Waarom beide? Omdat de geruchten over de opheffing van 45painfbat misschien het topje van de ijsberg zijn. Het kan net zo goed zijn dat 45painf wordt opgeheven als deel van een veel grotere bezuiniging, maar dat alleen geruchten over 45 zijn uitgelekt. 43 en 13 liggen er sinds de laatste bezuinigingen niet zo mooi meer bij en er gingen al vaker geruchten over opheffing rond.

Nikehercules

Citaat van: Flyguy op 22/06/2013 | 16:51 uur
Einde van 1 of 2 mechbrigs. Je kan geen brigade hebben met 1 bataljon, dat is zeer inefficient.

Dat snap ik, maar nogmaals, waarom zou dat het einde bekennen van beide brigades? Makes no sense, 1 brigade van 3 painfbats ligt veel meer voor de hand.

Flyguy

#4
Citaat van: Nikehercules op 22/06/2013 | 16:49 uur
Stel dat het waar zou zijn, waarom zou dit volgens jou dan het einde betekenen van beide mechbrig's?
Einde van 1 of 2 mechbrigs. Je kan geen brigade hebben met 1 bataljon, dat is zeer inefficient.

Dus of 1 brigade met 3/2 bataljon's of 0 brigades.

Waarom beide? Omdat de geruchten over de opheffing van 45painfbat misschien het topje van de ijsberg zijn.

Nikehercules

Citaat van: Flyguy op 22/06/2013 | 16:41 uur
Als het waar is gaat 1 mechbrig of gaan allebei de mechbrigs eruit. Ik ga er vanuit dat deze droevige geruchten waar zijn... :sick:

Dat zou dan de 2e keer zijn in korte tijd dat het regiment wordt opgeven... en dat zou dan het einde zijn van de laatste 2 Nederlandse pantserinfanterie brigades inclusief ondersteunende eenheden. De halve landmacht bestaat er alleen om die 2 brigades te ondersteunen, dus zou het wel eens kunnen zijn dat de KL exit is of als microscopische eenheid verder gaat.

Stel dat het waar zou zijn, waarom zou dit volgens jou dan het einde betekenen van beide mechbrig's?

Flyguy

#2
Als het waar is gaat 1 mechbrig of gaan allebei de mechbrigs eruit. Ik ga er vanuit dat deze droevige geruchten waar zijn... :sick:

Dat zou dan de 2e keer zijn in korte tijd dat het regiment wordt opgeven... en dat zou dan het einde zijn van de laatste 2 Nederlandse pantserinfanterie brigades inclusief ondersteunende eenheden. De halve landmacht bestaat er alleen om die 2 brigades te ondersteunen, dus zou het wel eens kunnen zijn dat de KL exit is of als microscopische eenheid verder gaat.

Iemand die meer (liever minder) weet?

BadMuts

Ik hoor net nieuws dat er aankomende week weer nieuwe bezuinigingen bekend gemaakt gaan worden.
A.s. maandag zouden er al mensen ingelicht gaan worden...

Een van die bezuinigingen zou zijn het opheffen van het 45 Painfbat RIOG.

Iemand die dit kan bevestigen dan wel ontkrachten?  :annoyed: :silent: