Bezuinigingen op mij invloed als toekomstige O.O Grondverdediging?

Gestart door alex93, 27/06/2013 | 21:04 uur

onderofficier

Citaat van: mikemans op 30/06/2013 | 20:29 uur
Ja, als je jong en goed bent wel.

haha wat een onzin; ook in NL is de werkeloosheid onder jongeren groot..  Nog niet zo groot dat de EU bijspringt met geld.

"Ook in Nederland is de werkloosheid onder jongeren hoog, volgens FNV Jong zelfs schrikbarend hoog"
http://www.radio1.nl/items/81491-verdeeldheid-over-aanpak-jeugdwerkloosheid?autoplay=2076857

Niets aan de hand in NL??

Citaat van: mikemans op 30/06/2013 | 20:29 uur
Met ervaring in een courant normaal vak lig je beter op de arbeidsmarkt dan met ervaring in een verder niet bestaand vakgebied binnen defensie. Defensie houdt binnenkort op te bestaan dus je pijlen daar op zetten zou dom zijn.

Heb je een bron??

Citaat van: mikemans op 30/06/2013 | 20:29 uur
niet waar

Nee de terrasjes zitten vol en de strandtenten hebben momenteel topdrukte........   Dus er is volop (vakantie)werk in de horeca......  (cynisch bedoelt...)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

alex93

Dat defensie houd op met bestaand lijkt mij niet waar..  :P

mikemans

Citaat van: onderofficier op 30/06/2013 | 15:22 uur
Alsof dat een makkelijke opgave is........

Ja, als je jong en goed bent wel.

Citaat
En die andere werkgever gaat niet bezuinigen?  

Nee, een normaal bedrijf bezuinigd niet totdat het niet meer bestaat terwijl de klantvraag bergen hoog ligt.

Met ervaring in een courant normaal vak lig je beter op de arbeidsmarkt dan met ervaring in een verder niet bestaand vakgebied binnen defensie. Defensie houdt binnenkort op te bestaan dus je pijlen daar op zetten zou dom zijn.


Citaat
overdrijven is ook een vak;  met deze zomer zitten de meeste met een zomerbaan in de horeca momenteel thuis.......

niet waar

onderofficier

Citaat van: yelloow op 28/06/2013 | 20:29 uur
Nouja, om dat te nuanceren. Ik zou niet uitgaan van een lange carriere, maar een eerste contract uitdienen zal echt wel lukken.

Garantie tot de voordeur.

Citaat van: mikemans op 28/06/2013 | 01:16 uur
lijkt het mij vestandig om een andere werkgever te kiezen.
Alsof dat een makkelijke opgave is........
En die andere werkgever gaat niet bezuinigen?   


Citaat van: mikemans op 28/06/2013 | 01:16 uur
zelfs een horeca zomerbaan levert meer salaris en zekerheid op.

overdrijven is ook een vak;  met deze zomer zitten de meeste met een zomerbaan in de horeca momenteel thuis.......

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

yelloow

Nouja, om dat te nuanceren. Ik zou niet uitgaan van een lange carriere, maar een eerste contract uitdienen zal echt wel lukken.

mikemans

Gezien alle bezuinigingen op een rij en het opnieuw 333 miljoen taakstellen tewijl de 1 miljard nog niet eens is afgeboekt en het daarop reeds waarschuwen dat er van de 6 miljard ook een gedeelte bij defensie gehaalt zal worden, lijkt het mij vestandig om een andere werkgever te kiezen. zelfs een horeca zomerbaan levert meer salaris en zekerheid op.

Lex

De organisatie heeft behoefte aan "versch bloed" zoals veelal vermeld wordt. Aan de andere kant dreigt voor velen dat zij "het hek overgaan". Daarbovenop is nog [helaas] wachten op de nieuwe "Visie betreffende Defensie" die er aan zit te komen.
Niemand, een paar uitzonderingen daargelaten, weet hoe het verder zal gaan met de organisatie.
Het klinkt wrang, ik weet het, maar de onzekerheid is groot en zal groot blijven. De minister heeft dat zelf ook reeds verwoord.
Ergo: afwachten dus.  :angel:

alex93

Hallo zoals de titel al zegt, hebben de Bezuinigingen invloed op mij als toekomstige O.O Grondverdediging?

Gaat mijn Militaire opleiding in november dan nog wel door? Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over dit of is dit nog niet bekend?

Ben bang dat ik krijg te horen dat het nier doorgaat namelijk  >:(