Nieuwe voertuigen voor Korps Commando Troepen

Gestart door StrataNL, 03/07/2013 | 20:36 uur

dudge

Ach, het zal wel wat moois worden, als het KCT maar innig betrokken is bij de keuze voor het voertuig.
Zij weten als beste wat ze nodig hebben en van het voertuig vragen. Maar hoop wel dat ze kans krijgen om praktijk testen te doen, al is dat met een custom made voertuig wat lastig.

Zelf zou ik voor de unimog gaan, ooit eens in gereden, superding!


















Ros

Ik krijg er steeds meer het gevoel "Toys for Boys" bij............ :(

Harald

#42
of ..... ?

Toyota, militaire versie op basis van de Hilux, welke ze ook in Dakar gebruiken

Toyota's worden veel gebruikt door SF, maar ook door veel "rebellen"

Voorbeeld :
http://www.brian894x4.com/images/MilitaryToy4x4header.gif

Worden ook door Jankel gemaakt, basis is een Toyota
http://www.jankel.com/products/product-details.cfm?pID=9

Jankel Al-Thalab Long Range Patrol Vehicle
http://www.army-technology.com/projects/althalab/




Hieronder een test van TopGear met een Toyota :
http://www.youtube.com/watch?v=xnWKz7Cthkk

Harald

Citaat van: Poleme op 09/07/2013 | 21:33 uur
The Military Wildcat

http://www.supacat.com/products/defence/wildcat/wildcat-gallery/?page=1&

Als ik de beelden op de site van Defenture vergelijk met de Wildcat, motorkap en buizenframe, dan is er geen gelijkenis tussen deze twee.

Als ik eerlijk ben, kan ik me niet voorstellen dat ze voor een 2-persoonsversie gaan, en vind de de wildcat geen optie als vervanger van de MB's
Ik heb een duidelijke voorkeur voor de Duitse Wolf/Serval met upgrade's

Ace1

Samenwerking Land Rover en Bowler

AMSTERDAM - Land Rover en Bowler hebben elkaar gevonden. Bowler maakte altijd al offroad racers met Land Rover techniek, maar nu is er ook sprake van een officiële samenwerking.

De racende Bowlers krijgen nu 'Powered by Land Rover' badges, zodat het duidelijk is waar de onderliggende techniek vandaan komt. De 'Powered by Land Rover' naamgeving zal ook worden gebruikt bij gezamenlijke evenementen en promotionele activiteiten.

In ruil voor deze logo´s kan Bowler nu officieel profiteren van toegang tot onderdelen, zoals de name motor- en ondersteltechnologie. Verder zal Land Rover technische ondersteuning bieden bij onder andere de ontwikkeling van nieuwe Bowlers.

EXR S

Om de samenwerking kracht bij te zetten presenteren de merken op het Goodwood Festival of Speed de nieuwe Bowler EXR S 'Powered by Land Rover´ Het eerste model van Bowler dat is ontwikkeld voor gebruik op de weg. De krachtpatser wordt aangedreven door de 5,0 liter Supercharged V8 benzinemotor uit de Range Rover Sport, met een vermogen van 550 pk en een koppel van 705 Nm.

De 1800 kilo wegende EXR S trekt in slechts 4,2 seconden van 0 naar 96 km/h en heeft een begrensde topsnelheid van 250 km/h. Geïnteresseerd? Dan moet u diep in de buidel tasten, want de nieuwe Bowler heeft een vanafprijs van 155.000 pond (192.000 euro),
exclusief belastingen.



http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/landrover/20092776/__Samenwerking_Land_Rover_en_Bowler__.html

Poleme

#39
The Military Wildcat
BY: Garry Stuart, PHOTOGRAPHY BY: Garry Stuart.     Date: 28.07.2011

 Supacat will be responsible for militarising the Qt Wildcat to fill a gap between small, low-cost, high-mobility platforms such as quad bikes and much heavier vehicles
Qt Services of Plymouth and Supacat of Honiton have combined forces to develop the legendary Wildcat Dakar racer as a high performance vehicle for special forces to operate as a rapid intervention, strike, reconnaissance or border patrol vehicle.

'Never before has a UK-built existing motorsports vehicle been modified to perform a military role so this is an industry first.' said Dave Marsh, Managing Director of Qt Services, designer and manufacturer of the Wildcat.

Supacat designed and build the Jackal and Coyote high mobility vehicles currently in use by British forces in Afghanistan and has a great deal of expertise in this specialised field. The aim of the new project is to deliver a fully-integrated, military variant of the Wildcat 500DKR which is already tried and tested in the harsh environment of long distance desert racing.

Supacat will be responsible for militarising the Wildcat to fill a gap between small, low-cost, high-mobility platforms such as quad bikes and much heavier vehicles, including systems integration and volume production. A variety of lightweight armour solutions, weapons and communication systems will be developed according to each customer's specification. Jamie Clarke, Supacat's sales and marketing manager, said the two-seat vehicle is likely to be priced at about UK£250,000, including the fitting of a Kongsberg remote weapons station. Clarke said he 'expects the Middle East to be a prime market for a 2,580kg gross weight machine which, in its sports configuration, has a range of 2000 kilometres.
zie: http://www.lro.com/news-reviews/2011/7/the-military-wildcat/
of: http://www.topgear.com/uk/videos/bowler-wild-car

Deze Bowler Wildcat is verkrijgbaar met een 5 liter V8 300 pk motor en gaat dan in 4,8 seconden van 0 naar 100 km/u.
Hij kan ook lichter worden gemotoriseerd met een 3 liter V6 turbo diesel met 271 pk.
De Defenture 4WD heeft een 'karretje' van 3,2 liter met 200 pk en een topsnelheid van 150 km/u, bij een bereik van 1.200 km.


Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Mourning

Het voertuig wordt niet afgebrand. Er zijn alleen een aantal mensen die een kanttekening plaatsen bij het plaatsen van een bestelling voor een voertuig waarvan wij eigenlijk gewoon de launching customer zijn (als ik het goed begrijp), waar altijd in meer of mindere mate risico's vastzitten.

Het zou niet onlogisch zijn om een reeds bestaand SF-voertuig aan te kopen waarin het buitenland bijvoorbeeld ervaring mee is opgedaan en op basis van die ervaringen is aangepast.

Vervolgens nog een aantal Nederlandse eisen er op loslaten en klaar is Kees. Lijkt mij praktischer en waarschijnlijk goedkoper en mogelijk beter, maar zoals aangegeven dat moet nu in de praktijk gaan blijken.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

DvdW

Citaat van: Mourning op 09/07/2013 | 13:58 uur
Niemand... net zoals ook niemand zegt dat het wel gedaan is...
Inderdaad, laten we daarom ook even afwachten voordat we het voertuig meteen tot z'n velgen afbranden.... spreekwoordelijk dan  :devil:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Mourning

Citaat van: DvdW op 09/07/2013 | 13:36 uur
Wie zegt dat dit niet gedaan is?

Niemand... net zoals ook niemand zegt dat het wel gedaan is...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Harald

Citaat van: Ros op 09/07/2013 | 10:50 uur
Als ik het goed begrijp is er een voertuig besteld waar, buiten rally's, nog geen enkele militaire ervaring mee is ?.

Ja en nee (denk ik)

(Hopelijk) hebben ze gekozen voor een bestaand basis model, welke verder ontwikkeld en geupdate en getest wordt door een NL-samenwerking waarbij gebruik gemaakt wordt van Dakar ervaringen van Gerard Rond (??)

En wie is Gerard Rond :
http://www.rtl.nl/components/sport/grandprix/169_anamorf/miMedia/2007/week49/do_dakar_gerard.avi_plain.xml

Hopelijk luisteren en leren ze ook van de praktijk ervaringen en kunde van de KCT-mannen zelf

DvdW

Citaat van: Ros op 09/07/2013 | 12:55 uur
De berichtgeving zal niet compleet zijn

[knip]

Ik mag  toch hopen dat er eerst  een zo'n bak gebouwd gaat worden en dat deze dan onder alle mogelijke omstandigheden getest gaat worden....

Wie zegt dat dit niet gedaan is?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Chrisis

Citaat van: Ros op 09/07/2013 | 12:55 uur
De berichtgeving zal niet compleet zijn maar wantrouwig als ik ben als het overheidsprojecten betreft.......... :(

Het mag niets kosten of de sky is the limit met alle gevolgen.  De vervanging van de NEKAF door de LARO en de aanschaf van de MB terreinwagens zijn daar goede voorbeelden van.

Ik mag  toch hopen dat er eerst  een zo'n bak gebouwd gaat worden en dat deze dan onder alle mogelijke omstandigheden getest gaat worden.....lessons learned zal met name in deze tijd en de verwachte toekomstvisie  voor Defensie een bepalende rol moeten spelen ?.


Maar er zijn toch kant en klare voertuigen te koop? Waarom wiel opnieuw zelf uitvinden? Weten we het echt weer beter dan de SAS, de Fransen, Israëlisch en de Amerikanen? Of is dit alleen maar om bepaalde bedrijven financieel te spekken? Tegelijk, zoveel geld kan het toch niet om gaan?


Ros

De berichtgeving zal niet compleet zijn maar wantrouwig als ik ben als het overheidsprojecten betreft.......... :(

Het mag niets kosten of de sky is the limit met alle gevolgen.  De vervanging van de NEKAF door de LARO en de aanschaf van de MB terreinwagens zijn daar goede voorbeelden van.

Ik mag  toch hopen dat er eerst  een zo'n bak gebouwd gaat worden en dat deze dan onder alle mogelijke omstandigheden getest gaat worden.....lessons learned zal met name in deze tijd en de verwachte toekomstvisie  voor Defensie een bepalende rol moeten spelen ?.

DvdW

#31
Citaat van: Ros op 09/07/2013 | 10:50 uur
Als ik het goed begrijp is er een voertuig besteld waar, buiten rally's, nog geen enkele militaire ervaring mee is ?.
Net zoiets als de F35?  :angel: Is misschien ook wel inherent aan nieuwe ontwikkelingen op het terrein van Defensie..? Je krijgt pas ervaring als het product er is.....  ;)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Als ik het goed begrijp is er een voertuig besteld waar, buiten rally's, nog geen enkele militaire ervaring mee is ?.