Nieuwe voertuigen voor Korps Commando Troepen

Gestart door StrataNL, 03/07/2013 | 20:36 uur

Mourning

Citaat van: colourmaster2010 op 09/07/2013 | 01:00 uur
Waarvoor zou je uberhaupt zelf moeten ontwikkelen als produkten op de plank liggen. Visie en goede keuzes maken aan de hand van de mening van de gebruiker, de beste eenheden=de beste produkten of de beste produkten voor de beste eenheden en geen geimproviseerde toepassingen ........oh ja, de kosten !

Iets met de eigen industrie aan opdrachten helpen, vermoed ik. Maar we gaan het zien, voor hetzelfde is het voertuig beter dan zijn buitenlandse tegenhangers...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Flyguy

Citaat van: colourmaster2010 op 09/07/2013 | 01:00 uur
Waarvoor zou je uberhaupt zelf moeten ontwikkelen als produkten op de plank liggen. Visie en goede keuzes maken aan de hand van de mening van de gebruiker, de beste eenheden=de beste produkten of de beste produkten voor de beste eenheden en geen geimproviseerde toepassingen ........oh ja, de kosten !
Misschien is het nog te ontwikkelen voertuig wel het beste voor het kct, dat weten we nog niet.

colourmaster2010

Waarvoor zou je uberhaupt zelf moeten ontwikkelen als produkten op de plank liggen. Visie en goede keuzes maken aan de hand van de mening van de gebruiker, de beste eenheden=de beste produkten of de beste produkten voor de beste eenheden en geen geimproviseerde toepassingen ........oh ja, de kosten !

Flyguy

Het concept van defenture lijkt ook op een mercedes van buiten, maar is kleiner dan die dat nieuwe Duitse SF voertuig (naam even kwijt), dus het zou goed kunnen. Het lijkt mij het meest logisch dat men de standaard mb, waarvan de maten overeenkomen met die van defenture, als basis heeft genomen (en niet de sf versie). Dit is overigens ook de minst logische stap, maar we kennen defensie...

Het is wachten geblazen op nieuwe info, pas in 2015 weten we het zeker.

Harald

ik weet het natuurlijk niet zeker, hier zou een KCT-man meer en beter iets over kunnen zeggen, maar als de geupdate MB290GB in de basis voldeed, maar had dus z'n beperkingen, zoals eerder beschreven

De eerste Medercedes, de 7,5 kN-versie, werd vervangen door een 11 kN, met een zwaardere motor, betere remmen, assen en vering. Maar ook deze werd al snel tot het uiterste belast, ondanks aanpassingen. Zo werd het laadvermogen vergroot, maar dit kwam de mobiliteit weer niet ten goede. Met het bereiken van de opgerekte grenzen, werd de aanschaf van nieuwe voertuigen onvermijdelijk.

Waarom zou je dan als de MB verder goed was en goed bleef, zoals in schade, slijtage, onderhoud, functioneren e.d. van je basis afstappen en een geheel iets nieuws ontwikkelen.

Mijn gevoel zegt dat de basis (dus half-product) van MB is en dat de Nederlandse inbreng, de doorontwikkeling is welke aan de wensen van de KCT te voldoen..... dan kom ik op iets wat lijkt op een LIV (SO) Serval

http://en.wikipedia.org/wiki/AGF_(Light_infantry_vehicle)

Ros


onderofficier

Citaat van: colourmaster2010 op 08/07/2013 | 19:50 uur
Zeker, jammer zijn wel voertuigen  gericht op de toekomst, mag hopen dat het een goed product word gerelateerd aan onderzoek en budget.

Als het product wordt gerelateerd aan het budget, maak ik me zorgen......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

colourmaster2010

Zeker, jammer zijn wel voertuigen  gericht op de toekomst, mag hopen dat het een goed product word gerelateerd aan onderzoek en budget.

Flyguy

Citaat van: colourmaster2010 op 08/07/2013 | 18:08 uur
Mag hopen dat dit een type The Flyer of HDT Stormer wordt en niet een oudbollig aftreksel van een Jeep, zou weer een gemiste kans zijn.
Ik denk dat je teleurgesteld gaat worden, op die 2 voertuigen lijkt het concept van defenture (waarmee al een overeenkomst is) namelijk totaal niet.

colourmaster2010

Mag hopen dat dit een type The Flyer of HDT Stormer wordt en niet een oudbollig aftreksel van een Jeep, zou weer een gemiste kans zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 08/07/2013 | 13:08 uur
Ze leveren ook de gepantserde Marechaussee sprinter's, dus wie weet. ;)

Doe mij maar een mooi Nederlands ontwerp, dat hopelijk ook goed werkt.  ;D

Het zou mooi zijn, blijft het geld voor een aardig deel in de NL economie.

Flyguy

Ze leveren ook de gepantserde Marechaussee sprinter's, dus wie weet. ;)

Doe mij maar een mooi Nederlands ontwerp, dat hopelijk ook goed werkt.  ;D

Harald

#17
Citaat van: Flyguy op 08/07/2013 | 12:49 uur
Ik denk dat die jeep de order mis heeft gelopen. De voorkeur gaat, zoals als het er naar uitziet, naar een (volledig?) Nederlands ontwerp.

Dat hoop ik eigenlijk ook, maar of het een geheel Nederlands fabrikaat is ??  ... dat betwijfel ik.
Waarschijnlijk een verdere ontwikkeling op een basis model, welke in Nederland ontwikkeld en afgebouwd wordt.

VDL is namelijk eigenaar van Nedcar


VDL is ook de enigste Nederlandse touringcarbus leverancier !! .... ;D .... ze gaan toch niet een 55 persoons versie maken voor SF ?? ...  :crazy:
http://www.vdlgroep.com/?division/3271/Touringcars.aspx

Flyguy

Ik denk dat die jeep de order mis heeft gelopen. De voorkeur gaat, zoals als het er naar uitziet, naar een (volledig?) Nederlands ontwerp.

Harald

Als je googled ontdek je niet veel.

Alleen ontdekte ik wel dat Jeep J8 Pegasus SOV in relatie werdt gebracht met 50 stuks voertuigen voor de Commando's
De specificatie's kloppen wel aardig met de gegevens welke door defensie uitgegeven zijn !!

Maar als je mij vraagt, lijk me de Rheinmetall Wolf LIV (SO) een betere keus

It is believed a key target of the Pegasus SOV is the current Dutch Air Transportable Tactical Vehicle (ATTV) requirement, which calls for about 50 CH-47 transportable vehicles
http://www.ihs.com/events/exhibitions/eurosatory-2012/news/jun-14/english/Extreme-evolution.aspx

J8 Pegasus :
http://www.jgms.com/resource/db3f65c902ae4dbc8b447bab1f5953cc.pdf

http://www.armyrecognition.com/images/stories/europe/france/exhibition/eurosatory_2012/news/pictures/small/Jankel_Jeep_J8_Eurosatory_2012.jpg