Nieuwe voertuigen voor Korps Commando Troepen

Gestart door StrataNL, 03/07/2013 | 20:36 uur

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

DvdW

En eentje van de website van Defenture:

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

DvdW

En we hebben beeld:



Bron: Facebookpagina van Dutch Defence Press

Bericht: Defenture ATTV makes it's debut at Eurosatory.
The new vehicle for The Dutch Army Special Forces regiment KCT was shown for the first time in Paris on the stand of General Dynamics European Land Systems.
The vehicle is designed and built in the Netherlands by Defenture BV.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 06/06/2014 | 11:36 uur
hoop ik ook...maar ik blijf het jammer vinden dat er geen standaardisatie optreedt...of dat moet natuurlijk alsnog gebeuren doordat andere EU landen het voertuig ook gaan aanschaffen.

Zie daar de kracht van verkoop......

Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 05/06/2014 | 23:13 uur
Prima, hopelijk levert het export deals.
hoop ik ook...maar ik blijf het jammer vinden dat er geen standaardisatie optreedt...of dat moet natuurlijk alsnog gebeuren doordat andere EU landen het voertuig ook gaan aanschaffen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Elzenga

Citaat van: mandaje op 05/06/2014 | 22:13 uur
General Dynamics European Land Systems gaat de producten van Defenture vermarkten. Ze staan gezamelijk in Parijs op Eurosatory. Niet alleen de terreinwagen van Defenture is aan de portefolio van GD toegevoegd, maar ook een diesel quad (met bruglegversie!!).

http://www.gdels.com/eurosatory_2014/products.asp

Op zich is dit wel opvallend nu GD zelf ook de Flyer 3 vermarkt. Deze wagen is op veel punten gelijk aan die van Defenture. Wel positief natuurlijk dat een groot defensieconcern als GD er brood in ziet.
tja...

mandaje

General Dynamics European Land Systems gaat de producten van Defenture vermarkten. Ze staan gezamelijk in Parijs op Eurosatory. Niet alleen de terreinwagen van Defenture is aan de portefolio van GD toegevoegd, maar ook een diesel quad (met bruglegversie!!).

http://www.gdels.com/eurosatory_2014/products.asp

Op zich is dit wel opvallend nu GD zelf ook de Flyer 3 vermarkt. Deze wagen is op veel punten gelijk aan die van Defenture. Wel positief natuurlijk dat een groot defensieconcern als GD er brood in ziet.

Mourning

Het klinkt in ieder geval als "tailor-made". Ik hoop dat dat ook echt het geval is en er niet door een kruideniers boekhouder bepaalde kwaliteitsconcessies naar beneden toe zijn gemaakt die bijvoorbeeld op korte termijn wat geld opleveren maar op langere termijn voor fors hogere onderhoudskosten e.d. zorgen.

We gaan het zien. Ik ben in ieder geval wel iets anders (iets positiever) aan gaan kijken tegen het project.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Tanker

Citaat van: bergd op 17/04/2014 | 08:30 uur
Belangrijkste is dat hij aan de eisen voldoet van de Korps Commando troepen wat m'n mening misschien ook is, ik hoef er niet mee te werken.

Eens, als zij denken dat dit het beste voertuig is moeten ze hem zeker aanschaffen!

bergd

Citaat van: Thomasen op 16/04/2014 | 20:04 uur
Een compromis heb je sowieso.

Belangrijkste is dat hij aan de eisen voldoet van de Korps Commando troepen wat m'n mening misschien ook is, ik hoef er niet mee te werken.

5m@sh_1up

Puur theoretisch kan de Chinook bijna 10.000kg vracht meenemen intern.

dudge

Citaat van: bergd op 16/04/2014 | 18:38 uur
Daar heb je gelijk in, compromie is nooit beter.

Een compromis heb je sowieso.

bergd

Citaat van: Strata op 16/04/2014 | 12:03 uur
Misschien een dooddoener, maar het is wel zo. Jack of all trades, master of none. Het lijkt me duidelijk dat het KCT hier weldegelijk een master wil hebben, namelijk in de terreinvaardigheid. Als je wil dat het amfibisch moet zijn veranderd het hele ontwerp, met vrijwel zeker gevolgen voor de offroad vaardigheden en bescherming van het voertuig.
Daar heb je gelijk in, compromie is nooit beter.

StrataNL

Citaat van: bergd op 16/04/2014 | 11:39 uur
Extra gewicht zou wel teveel ten koste gaan van zijn vliegbereik, denk ik.Natuurlijk beetje een dooddoener, opmerking kun je op heel veel terreinen gebruiken..
Waar het mij omgaat is dat in het artikel gerefereerd wordt aan het feit dat de auto minder pantser heeft omdat je zo min mogelijk over de weg wil rijden ivm bermbommen daar is de auto zeer geschikt voor. Maar je moet wel alle bruggen gebruiken met alle risico's van dien.

Misschien een dooddoener, maar het is wel zo. Jack of all trades, master of none. Het lijkt me duidelijk dat het KCT hier weldegelijk een master wil hebben, namelijk in de terreinvaardigheid. Als je wil dat het amfibisch moet zijn veranderd het hele ontwerp, met vrijwel zeker gevolgen voor de offroad vaardigheden en bescherming van het voertuig.

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation