Nieuwe voertuigen voor Korps Commando Troepen

Gestart door StrataNL, 03/07/2013 | 20:36 uur

kornet

@Jellington, nee het uiterlijk is niet belangrijk , het is in dit corrupte land belangrijk om het wiel weer opnieuw uit te vinden zodat er weer persoonlijke financiële balangen veilig gesteld worden: Follow the money.

Jellington

Citaat van: Strata op 13/11/2013 | 23:16 uur
Laat dat nou nét niet belangrijk zijn! ;)

Voor mij is dat toch een kleine factor :angel:. Is waarschijnlijk de leeftijd :crazy:

StrataNL

Citaat van: Jellington op 13/11/2013 | 15:35 uur
De Flyer is inderdaad een mooi ding, ook gewoon qua uiterlijk.

Laat dat nou nét niet belangrijk zijn! ;)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Jellington

Citaat van: Oorlogsvis op 13/11/2013 | 11:06 uur
Dat maakt alles volgens mij ook weer onnodig duur, ben ik dus met je eens...beter de Flyer kopen van de US ! mooi filmpje van Harald trouwens.

De Flyer is inderdaad een mooi ding, ook gewoon qua uiterlijk.

Harald

Citaat van: Mourning op 13/11/2013 | 14:33 uur
LSV? Dat ding wat ze bij Luchtmobiel hadden van Franse makelij? Laat ik maar nii zeggen wat mijn ex-collega daarvan vond  :lol: :lol: :lol:

Volgens kapitein Bas Hoogakker, LSV-projectofficier van de staf van de 11de Brigade, is het een 'De LSV is simpel uitgevoerd, betrouwbaar en doordacht. Gewoon een slim militair voertuig.'

http://www.airmanoeuvrebrigade.nl/2_vervoer.php?page=lsv

hihi    Véhicule Légère Aeromobile, bijgenaamd Playmobiel   :crazy:  :lol:

Mourning

Citaat van: guest1400 op 12/11/2013 | 22:44 uur
nou dan weet ik niet of wij het wel over de zelfde LSV hebben want die zeepkist waar ik mee heb gewerkt was ronduit kut

LSV? Dat ding wat ze bij Luchtmobiel hadden van Franse makelij? Laat ik maar nii zeggen wat mijn ex-collega daarvan vond  :lol: :lol: :lol:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Harald

Citaat van: Oorlogsvis op 13/11/2013 | 11:06 uur
Dat maakt alles volgens mij ook weer onnodig duur, ben ik dus met je eens...beter de Flyer kopen van de US ! mooi filmpje van Harald trouwens.

Op zich niets mis mee dat er geengineerd wordt door NL, maar dan wel graag op basis van een bestaand model voertuig en niet (wat er volgens mij nu gaat gebeuren) een geheel nieuw type voertuig in elkaar wordt gelast en bedacht op basis van Dakar-ervaringen.

Dat de mensen binnen Defenture kennis van zaken hebben, dat geloof ik zeker. Maar zie dan het gebruik van hun kwaliteiten om een bestaand model te optimaliseren met de hun kennis en de kennis/ervaringen van de Commando's zelf.

De basis van de Flyer is goed, maar er zijn wel meer type voertuigen zoals Jankel met de AL-THALAB of de SERVAL (MB-basis) van Rheinmetall
Of wat misschien dan nog beter is als je eigen enginering wilt hebben, een basis nemen van de nieuwe G-wagen 6.X van MB. Met de basis van MB als voertuig hebben we ruime ervaring ook voor de Commando's

http://www.jankel.com/media/images/ThalabBrochureemail_177.pdf

http://www.mb-military-vehicles.com/fileadmin/downloads/Flyer_LAPV6-X_2011.pdf

 

Oorlogsvis

Citaat van: Jellington op 12/11/2013 | 18:19 uur
Ik snap niet waarom Defensie nou perse Nederlandse voertuigen voor het KCT wil hebben. Wat weerhoud ze ervan om bijvoorbeeld de Flyer te kopen? Of denken ze het beter te weten dan de Amerikanen?
Dat maakt alles volgens mij ook weer onnodig duur, ben ik dus met je eens...beter de Flyer kopen van de US ! mooi filmpje van Harald trouwens.

guest1400

Citaat van: Huzaar1 op 12/11/2013 | 22:37 uur
LSV was toch geen verkeerd voertuig als ik bepaalde lui die het hebben gebruikt mag geloven.

nou dan weet ik niet of wij het wel over de zelfde LSV hebben want die zeepkist waar ik mee heb gewerkt was ronduit kut

Huzaar1

LSV was toch geen verkeerd voertuig als ik bepaalde lui die het hebben gebruikt mag geloven.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Jellington

Citaat van: Huzaar1 op 12/11/2013 | 20:36 uur
Wees blij. Het stimuleert nadenken, de defensie economie, innovaties en we kopiëren wel wat als het moet.

Daar heb je een punt, maar gaan ze ook proberen dit voertuig te exporteren? Want dat zou nog beter zijn voor de defensie economie.

Huzaar1

Citaat van: Jellington op 12/11/2013 | 18:19 uur
Ik snap niet waarom Defensie nou perse Nederlandse voertuigen voor het KCT wil hebben. Wat weerhoud ze ervan om bijvoorbeeld de Flyer te kopen? Of denken ze het beter te weten dan de Amerikanen?

Wees blij. Het stimuleert nadenken, de defensie economie, innovaties en we kopiëren wel wat als het moet.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jellington

Ik snap niet waarom Defensie nou perse Nederlandse voertuigen voor het KCT wil hebben. Wat weerhoud ze ervan om bijvoorbeeld de Flyer te kopen? Of denken ze het beter te weten dan de Amerikanen?

Harald

De US SOCOM (Special Operations Command) heeft al wel een keuze gemaakt in hun SP voertuig, namelijk de "Flyer" van GD.
De Flyer is intern mee te nemen in de CV-22 of een Chinook

http://www.defensemedianetwork.com/stories/general-dynamics-ordnance-and-tactical-systems-flyer-wins-ussocom-itv-contract/




Bij ons is het wel erg stil rondom het project

Het nieuwste nieuws is :

Bedrijf op Medel ontwikkelt special forces-voertuigen

De nieuwste special forces-voertuigen die het Korps Commando Troepen beter moeten beschermen tegen bermbommen, worden ontwikkeld op Medel in Tiel. Op dit bedrijvenpark is sinds kort de afdeling research en development van de onderneming Defenture BV gevestigd. Deze jonge onderneming bouwt voor het Ministerie van Defensie vijftig Air Transportable Tactical Vehicles. Betuwenaar Gerard Rond is oprichter en directeur van Defenture.

Defenture is gevestigd in het pand van de feest- en evenementenlocatie The Open, dat de deuren moest sluiten als gevolg van de economische recessie. Dit stijlvol ingerichte pand werd aangekocht door Rond en verhuurd aan Defenture. Het is nu het visitekaartje van deze onderneming.
Gerard Rond: ,,Medel is een van de mooiste bedrijvenparken van Nederland. Om de twee weken ontvangen we hier een ploeg van Defensie. Uitstraling is voor ons uitermate belangrijk."
De ruimten in het pand worden nu ingericht. In het middelpunt komt straks een model van het nieuwe voertuig te staan, dat door VDH Eindhoven geassembleerd zal worden.
Door de order van Defensie in de wacht te slepen staat Defenture als innovatieve onderneming nationaal en internationaal steeds meer in de belangstelling.
,,Wij hebben een tender van Defensie gewonnen, waar grote bedrijven als Renault, Mercedes Benz en het Amerikaanse General Dynamics deelnamen. We werden gekozen op basis van techniek, prijs en de snelheid van leveren. En ook ervaring, want met de bouw van quads hadden we ons al bewezen. Voortdurend Innovatief zijn en de juiste mensen hebben, dat is de truc."
Defenture is een Nederlands samenwerkingsverband met jarenlange expertise op het gebied van off road autosport. Gerard Rond, VDL en X-Motion Engineering hebben jarenlange ervaring in de rally-sport. Rond was onder meer tienvoudig Nederlands kampioen motorcross en deelnemer aan de Dakar-rally. Zijn compagnon Chris Leyds van X-Motion in Naarden was meer dan twintig jaar actief in de autosport en maakte eveneens furore in de Dakar-rally.

De nieuwe voertuigen zijn op zwaar terrein en onder de zwaarste geografische en klimatologische
omstandigheden beter wendbaar en flexibeler dan de huidige terreinwagens van de Commando Troepen. Ze worden met Chinook-transporthelikopters gedropt op bivakplaatsen. Ze hoeven dan geen gevaarlijke routes, waar het risico van bermbommen groot is, meer af te leggen en kunnen diep doordringen in vijandelijk gebied. Logistiek steun van buitenaf is ook niet meer nodig. De commando's kunnen dus al hun benodigdheden, zoals munitie, voedings- en andere middelen, zelf meenemen, dankzij het grote laadvermogen van de voertuigen.

De voertuigen moeten vanaf begin 2015 instromen bij het KCT.

Op de foto: Gerard Rond toont een onderdeel van het nieuwe voertuig: de ophang van de wielen met de rem.