New Finmeccanica helicopter for AFM

Gestart door Ace1, 24/07/2013 | 22:45 uur

DvdW

Citaat van: Poleme op 25/07/2013 | 19:22 uur
'Ha ha ha', Hotblade 2012 was in ieder geval meer een vliegshow dan een echte oefening.  Hoe (EU)  ideeën, observaties toch lelijk in de weg kunnen zitten.
En zo hot is het rond Ovar (Porto) ook weer niet, maximaal 23 graden en voor de rest van 'Hotblade' verwacht men temperaturen van 22 - 24 graden Celsius.  De DHC zit er nu met 4 Chinooks en 1 Cougar Mk.2.  Daarnaast: 3x AB212's en 3x OH-58 uit Oostenrijk.
België stuurt 4x A109's, Duitsland 8 UH-1D's; Portugal 2 EH-101's, 4 F-16's, 2x C-295 en 1 P-3C Orion.
Geen NH-90 van de partij?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

#17
Qa uiterlijk vind ik de AW139 een uit de kluiten gewassen A109.

Hier de brochure van de A139M

http://www.agustawestland.com/product/aw139m

Poleme

Citaat van: Flyguy op 25/07/2013 | 13:45 uur
De heli doet het, naar verluid, prima in het Caribisch gebied als kustwachtheli. 3 stuks aankopen voor SAR en vervanging van de 'tweeties' zou een goede zaak zijn. Zo kunnen de nh90's en de laatste cougar's zich meer concentreren op militaire zaken.
Vliegers zijn er zeer blij mee.  De AW139 heeft volop motorvermogen, snelheid, comfort, is gemakkelijk te vliegen (controls zijn zeer licht) en goede avionica.   Sleutelaars zijn minder blij, veel (elektrische) defecten door o.a. vocht.  Daar staat tegenover dat deze heli nog vrij nieuw is ten opzichte van zijn concurrenten zoals de Bell 412, Eurocopter EC155 (Dauphin) en (dure) Sikorsky S-76.  Dus hopelijk zijn dat kinderziekten.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Elzenga

Citaat van: Poleme op 25/07/2013 | 19:22 uur
'Ha ha ha', Hotblade 2012 was in ieder geval meer een vliegshow dan een echte oefening.  Hoe (EU)  ideeën, observaties toch lelijk in de weg kunnen zitten.
En zo hot is het rond Ovar (Porto) ook weer niet, maximaal 23 graden en voor de rest van 'Hotblade' verwacht men temperaturen van 22 - 24 graden Celsius.  De DHC zit er nu met 4 Chinooks en 1 Cougar Mk.2.  Daarnaast: 3x AB212's en 3x OH-58 uit Oostenrijk.
België stuurt 4x A109's, Duitsland 8 UH-1D's; Portugal 2 EH-101's, 4 F-16's, 2x C-295 en 1 P-3C Orion.
Ace1...what did I told you!! ;)

Poleme

Citaat van: Elzenga op 25/07/2013 | 18:53 uur
Die zit vast in Portugal..bij de EU oefening Hotblade...zich te verbijten dat het toch best wel een gave oefening is  :angel: ;D  8)
'Ha ha ha', Hotblade 2012 was in ieder geval meer een vliegshow dan een echte oefening.  Hoe (EU)  ideeën, observaties toch lelijk in de weg kunnen zitten.
En zo hot is het rond Ovar (Porto) ook weer niet, maximaal 23 graden en voor de rest van 'Hotblade' verwacht men temperaturen van 22 - 24 graden Celsius.  De DHC zit er nu met 4 Chinooks en 1 Cougar Mk.2.  Daarnaast: 3x AB212's en 3x OH-58 uit Oostenrijk.
België stuurt 4x A109's, Duitsland 8 UH-1D's; Portugal 2 EH-101's, 4 F-16's, 2x C-295 en 1 P-3C Orion.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Elzenga

Citaat van: Ace1 op 25/07/2013 | 19:15 uur
Elzenga jij bent nog instaat om je eigen moeder te verkopen, in het belang voor de EU ;)
oh, ik dacht dat ik die al had verkocht... ;)

ps. maar ik zie Poleme al bij dit topic verschijnen..dus we krijgen een "bijstelling" van de oefenresultaten  8)

Ace1

Citaat van: Elzenga op 25/07/2013 | 18:53 uur
Die zit vast in Portugal..bij de EU oefening Hotblade...zich te verbijten dat het toch best wel een gave oefening is  :angel: ;D  8)

Elzenga jij bent nog instaat om je eigen moeder te verkopen, in het belang voor de EU ;)

Elzenga

Citaat van: Flyguy op 25/07/2013 | 18:49 uur
5m@sh_1up?  ;D
Die zit vast in Portugal..bij de EU oefening Hotblade...zich te verbijten dat het toch best wel een gave oefening is  :angel: ;D  8)

Flyguy

Citaat van: Ace1 op 25/07/2013 | 18:39 uur
Hebben we een deskundige die wel postief is over  Agusta Westland?
5m@sh_1up?  ;D

Ace1

Citaat van: Flyguy op 25/07/2013 | 00:14 uur
Ik dacht dat je misschien een alternatief voor de nh90 of cougar noemde. Ik stond al klaar om uit te leggen waarom dit een goeie heli is.  ;)

Hebben we een deskundige die wel postief is over  Agusta Westland?

Ace1

Citaat van: Flyguy op 25/07/2013 | 13:45 uur
De heli doet het, naar verluid, prima in het Caribisch gebied als kustwachtheli. 3 stuks aankopen voor SAR en vervanging van de 'tweeties' zou een goede zaak zijn. Zo kunnen de nh90's en de laatste cougar's zich meer concentreren op militaire zaken.

Sar Demo van een Spaanse AW 139


Ace1

#7
Citaat van: Flyguy op 25/07/2013 | 13:45 uur
De heli doet het, naar verluid, prima in het Caribisch gebied als kustwachtheli. 3 stuks aankopen voor SAR en vervanging van de 'tweeties' zou een goede zaak zijn. Zo kunnen de nh90's en de laatste cougar's zich meer concentreren op militaire zaken.

Misschien een Klu piloot even een paar rondjes met een KLPD AW 139 laten vliegen?


http://www.kustwacht.nl/nl/aw139_nl.html


Flyguy

Citaat van: Sandgroper op 25/07/2013 | 12:39 uur
En ... waar blijft de uitleg?
De heli doet het, naar verluid, prima in het Caribisch gebied als kustwachtheli. 3 stuks aankopen voor SAR en vervanging van de 'tweeties' zou een goede zaak zijn. Zo kunnen de nh90's en de laatste cougar's zich meer concentreren op militaire zaken.

Sandgroper

Citaat van: Flyguy op 25/07/2013 | 00:14 uur
  Ik stond al klaar om uit te leggen waarom dit een goeie heli is.  ;)
En ... waar blijft de uitleg?

Flyguy

Citaat van: Ace1 op 24/07/2013 | 23:16 uur
Ik plaats Buitenlands Defensie nieuws, mocht je het daar niet mee eens zijn stuur dan een van de beheerders een berichtje.
Ik dacht dat je misschien een alternatief voor de nh90 of cougar noemde. Ik stond al klaar om uit te leggen waarom dit een goeie heli is.  ;)

Ace1

Citaat van: Flyguy op 24/07/2013 | 23:10 uur
Wat is de discussie?

Ik plaats Buitenlands Defensie nieuws, mocht je het daar niet mee eens zijn stuur dan een van de beheerders een berichtje.

Flyguy


Ace1

New €20 million helicopter constructed by Finmecannica's UK helicopter subsidiary AgustaWestland to be delivered to AFM by June 2014


An AW139 helicopter, constructed by Finmecannica's UK helicopter subsidiary AgustaWestland.

he Armed Forces of Malta (AFM) will, in the near future, acquire a new twin-engine helicopter following a contract signed with AgustaWestland owned by Italian conglomerate Finmeccanica.

The contract, including one AW139 helicopter, Special Tools, Ground Support Equipment and Common Aviation Equipment, and training for pilots and technicians is worth €20,420,726 and is co-financed by the European External Borders Fund (EBF).

The AW139, an intermediate class helicopter will amongst other perform border control tasks and SAR missions. The contract also includes a training package for pilots and technicians. The helicopter will be delivered by June 2014.

Earlier this year, the Italian defence and industrial group were investigated by Indian police for alleged corruption over a €560m contract to sell helicopters to the Indian air force.

This month, Italy's former police chief Giovanni De Gennaro  was appointed as chairman of the biggest Italian defense company,  succeeding Giuseppe Orsi, who quit on 15 February after being arrested over bribery allegations.

Orsi, who was also chief executive officer, lost his job following the bribery probe over the sale of AgustaWestland AW101 helicopters to India that prompted Finmeccanica to delay 2012 results which eventually showed a €828 million loss.

The new AFM helicopter will be equipped with a package to cater for diverse operations.

The package includes a high-definition FLIR system, search/weather radar, cabin mission console, naval transponder, search light, satellite communication system, a 4-axis autopilot with SAR modes, external rescue hoist and four bag floatation system.

The AFM said that the state of the art intermediate twin-engine helicopter features the largest cabin in its category for greater mission flexibility.

The AW139 has a maximum speed of 193 mph, a range of almost 600 miles, and service ceiling of 20,000 feet.  This will enhance the AFM's capability to operate out at sea for an extended duration and at a greater distance than what is currently possible.

http://www.maltatoday.com.mt/en/newsdetails/news/national/New-Finmeccanica-helicopter-for-AFM-20130724