Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Zander

Citaat van: Belgje op 06/09/2016 | 15:13 uur
Jammer genoeg maakt NL geen ruimtestations. Jullie surplus Fenneks komen er vermoedelijk wel snel.
.

Okee.
Dat was mij nog onbekend.
Goede keuze denk ik overigens.
People are sheep

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 06/09/2016 | 14:54 uur
Simpel. Belgie heeft geen geld over voor haar krijgsmacht.

Daar ken ik er nog een paar van...

Belgje

Citaat van: Huzaar1 op 06/09/2016 | 15:10 uur
Ik heb geen belegen haat. Ik vermaak me in de weekend avondjes zelfs met een vrouwelijk landgenootje van je.  :angel:

En ik denk dat ik met mn analyse van wat ik vanuit Denhaag heb meegekregen best in de buurt zit. Beter nog, als ik mn baas moet geloven en dat doe ik. Zit het ook gewoon zo. Maargoed terug naar de ruimtestations die Belgie gaat aanschaffen voor haar krijgsmacht.

Eh..wielvoertuigen.  ;)


Het is gewoon heerlijk om je op stang te jagen Belgje. Solly.

Jammer genoeg maakt NL geen ruimtestations. Jullie surplus Fenneks komen er vermoedelijk wel snel.
.

Huzaar1

Citaat van: Belgje op 06/09/2016 | 15:06 uur
Ik vroeg argumenten voor je bewering dat wij niets NL kopen omdat het NL is. Geen intentieprocesjes rond de vervanging van de Wielingenklasse. Stop met je eigen Belgenhaat te projecteren op andere mensen of zelfs hele landen. Je helpt er heel m'n beleving van dit forum mee om zeep. Je stelling sloeg op niets en je weet het.

Ik heb geen belegen haat. Ik vermaak me in de weekend avondjes zelfs met een vrouwelijk landgenootje van je.  :angel:

En ik denk dat ik met mn analyse van wat ik vanuit Denhaag heb meegekregen best in de buurt zit. Beter nog, als ik mn baas moet geloven en dat doe ik. Zit het ook gewoon zo. Maargoed terug naar de ruimtestations die Belgie gaat aanschaffen voor haar krijgsmacht.

Eh..wielvoertuigen.  ;)


Het is gewoon heerlijk om je op stang te jagen Belgje. Solly.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Belgje

Citaat van: Huzaar1 op 06/09/2016 | 14:54 uur
Simpel. Belgie heeft geen geld over voor haar krijgsmacht, nu komt het meer in de picture. Maargoed dat is nog steeds een scheet op de begroting. Nog minder dan Nederland zelfs, aardige prestatie.

De schepen die ze hadden zonken bijna en met het geld wat beschikbaar was gekomen konden no way fatsoenlijke moderne fregatten worden aangeschaft. Nederland dumpte 2 M-fregatten waardoor NL belgie aan zich bond en hiermee een afzetmarkt creerde en tegelijkertijd dmv samenwerking een nauwere samenwerking kon aangaan. Met deze 2 bootjes kon Belgie mee blijven doen.

Elk andere keuze voor 2 moderne fregatten was minimaal 2 x zo duur uitgevallen en dat hadden de Belgen niet getrokken. Dan zouden deze w.s door OPV achtige boten worden vervangen en dat betekent dan een einde aan een zichzelf serieus nemende Marine.

En 996 miljoen voorzien. Trap je daar nog steeds in? Wat het ministerie voorziet? Als er 996 miljoen aan 2 fregatten wordt uitgegeven eet ik mn schoenveters op.

Ik vroeg argumenten voor je bewering dat wij niets NL kopen omdat het NL is. Geen intentieprocesjes rond de vervanging van de Wielingenklasse. Stop met je eigen Belgenhaat te projecteren op andere mensen of zelfs hele landen. Je helpt er heel m'n beleving van dit forum mee om zeep. Je stelling sloeg op niets en je weet het.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Belgje op 06/09/2016 | 14:49 uur
Bijzonder boeiende analyse. Heb je nu nog argumenten voor je wilde stelling of niet? Noem eens een paar dossiers waar de logische keuze Nederlands zou geweest zijn maar waar we dat net niet gedaan hebben?

Simpel. Belgie heeft geen geld over voor haar krijgsmacht, nu komt het meer in de picture. Maargoed dat is nog steeds een scheet op de begroting. Nog minder dan Nederland zelfs, aardige prestatie.

De schepen die ze hadden zonken bijna en met het geld wat beschikbaar was gekomen konden no way fatsoenlijke moderne fregatten worden aangeschaft. Nederland dumpte 2 M-fregatten waardoor NL belgie aan zich bond en hiermee een afzetmarkt creerde en tegelijkertijd dmv samenwerking een nauwere samenwerking kon aangaan. Met deze 2 bootjes kon Belgie mee blijven doen.

Elk andere keuze voor 2 moderne fregatten was minimaal 2 x zo duur uitgevallen en dat hadden de Belgen niet getrokken. Dan zouden deze w.s door OPV achtige boten worden vervangen en dat betekent dan een einde aan een zichzelf serieus nemende Marine.

En 996 miljoen voorzien. Trap je daar nog steeds in? Wat het ministerie voorziet? Als er 996 miljoen aan 2 fregatten wordt uitgegeven eet ik mn schoenveters op.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Belgje

Citaat van: Huzaar1 op 06/09/2016 | 14:38 uur
Om die deal konden ze niet heen. Het zou anders einde Belgische marine worden.

Bijzonder boeiende analyse. Heb je nu nog argumenten voor je wilde stelling of niet? Noem eens een paar dossiers waar de logische keuze Nederlands zou geweest zijn maar waar we dat net niet gedaan hebben?

Huzaar1

Citaat van: Belgje op 06/09/2016 | 12:46 uur
*kuch* M-fregatten *kuch*

Om die deal konden ze niet heen. Het zou anders einde Belgische marine worden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Belgje

996 miljoen om precies te zijn. Maar terug on topic: dat Belgiƫ geen NL materieel zou kopen omdat we een bende hollanderhaters zijn is klinkklare onzin.

Belgje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/09/2016 | 13:13 uur
Dat was dan ook voor een dumpprijs... kuch.... de opvolger is een ander verhaal = volle mep.

Er is +900 miljoen voor voorzien.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Belgje op 06/09/2016 | 12:46 uur
*kuch* M-fregatten *kuch*

Dat was dan ook voor een dumpprijs... kuch.... de opvolger is een ander verhaal = volle mep.

Belgje

Citaat van: Huzaar1 op 06/09/2016 | 12:21 uur
Ze kopen niets Nederlands omdat het Nederlands is.

Er zijn overigens nog meer voertuigen die interessant kunnen zijn voor lmb.

De ITV growler en de ALSV ( light strike vehicle ).

*kuch* M-fregatten *kuch*

Huzaar1

Ze kopen niets Nederlands omdat het Nederlands is.

Er zijn overigens nog meer voertuigen die interessant kunnen zijn voor lmb.

De ITV growler en de ALSV ( light strike vehicle ).
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

#139
Citaat van: Ros op 06/09/2016 | 11:39 uur
Niet jammer want de prijs zal een heel eind lager liggen en dit voertuig zal aan de eisen en wensen voldoen.

De prijs dat zal denk ik inderdaad een factor zijn geweest. Maar de Vector.... voldoet niet aan de gestelde eisen en wensen van de Belgische KL?

De Belgen mogen natuurlijk hun eigen keuze maken, zoals wij dat ook doen (wij kozen bijvoorbeeld voor een Canadees geweer ipv een Belgisch), maar zoals gewoonlijk weet je het weer enigszins suggestief te brengen, vandaar mijn vraag  ;).
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).