Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

dudge

Citaat van: Diesel op 20/09/2013 | 11:24 uur
De Amarok is gekozen als 'civiele pickup', met onderhoudscontract van (ik dacht) 10 jaar. In eerste instantie 1250 stuks, met een optie van nog een keer 1250.

En tja, de Amarok is als goedkoopste eruit gekomen.  :neutral:

Het idee is op zich zo slecht nog niet. Een terreinopzichter hoeft nu eenmaal niet in een mil-spec voertuig te rijden.

Ben ook wel benieuwd naar de kleur. Is destijds iets geopperd over zwart.

kornet

Nu maar hopen dat men de optie niet gaat lichten, dan blijft het bij 1250 stuks en wordt het niet nog erger met de militaire slagkracht van dit derde wereld leger.

Diesel

De Amarok is gekozen als 'civiele pickup', met onderhoudscontract van (ik dacht) 10 jaar. In eerste instantie 1250 stuks, met een optie van nog een keer 1250.

En tja, de Amarok is als goedkoopste eruit gekomen.  :neutral:

kornet

Het is wel te hopen dat men voor de Rheinmetall-versie van de Amarok gaat, maar ik betwijfel of daar voldoende budget voor is.

kornet

@Elzenga: De Belgen zijn er mee bezig, en misschien wat derde wereld landen. :sick:

Elzenga

Welke EUropese landen hebben het voertuig nog meer in de sterkte opgenomen of gaan dat doen?

Harald

Citaat van: kornet op 20/09/2013 | 02:20 uur
Ik heb net vernomen dat er 2500 VW Amaroks besteld zijn om de MB G klasse te vervangen.Ik kan hier niet blij mee zijn, ik heb zelf een Amarok,  is absoluut niet terreinwaardig , zeker niet voor militair gebruik.
Deze gaan ze toch niet gebruiken als basis voor de SF voertuigen ...  :crazy:

Flyguy

Citaat van: DvdW op 20/09/2013 | 08:23 uur
Veel verder dan de Rijkswegen zullen dezen ook wel niet komen. Wist je het nog niet? Ons ambitieniveau is naar beneden bijgesteld, gelijke tred houdend met de begroting...
Ik wel wel hoe het is om met een lage crew cab het veld in te gaan. Ze kunnen het wel, alleen het kost wat meer moeite, maar als ze vast lopen...

DvdW

Citaat van: Flyguy op 20/09/2013 | 08:03 uur
Amarok's? Van al het spul dat ze kunnen kiezen... :annoyed:

Ach ja.


Ze zien er wel leuk uit.
Veel verder dan de Rijkswegen zullen dezen ook wel niet komen. Wist je het nog niet? Ons ambitieniveau is naar beneden bijgesteld, gelijke tred houdend met de begroting...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Flyguy

Amarok's? Van al het spul dat ze kunnen kiezen... :annoyed:

Ach ja.


Ze zien er wel leuk uit.

kornet

Ik heb net vernomen dat er 2500 VW Amaroks besteld zijn om de MB G klasse te vervangen.Ik kan hier niet blij mee zijn, ik heb zelf een Amarok,  is absoluut niet terreinwaardig , zeker niet voor militair gebruik.

Lex

Citaat van: Mr.Foxhound op 18/09/2013 | 00:34 uur
per wanneer moeten de trucks vervangen worden/zijn ?
In 2022.
Het staat in het materieelprojecten overzicht op blz. 115.

Mr.Foxhound

per wanneer moeten de trucks vervangen worden/zijn ?

Master Mack

Bij trucks is standaardisatie niet zo heel zwaar wegend. Maar wel van de plank kopen en daar gaat het bij ons vaak mis teveel onnodige wijzigingen. Daf levert via ginaf prima terrein vaardige voertuigen die gewoon bij de DAF in groot onderhoud kunnen.

Elzenga

Citaat van: Master Mack op 17/09/2013 | 17:04 uur
Natuurlijk hoop ik dat we DAF vtg aanschaffen maar houd ook rekening met bv IVECO, MERCEDES, of RENAULT aangezien wij met Europees aanbesteden altijd het liefste jongetje van de klas willen zijn. De Duitsers hebben bv ook IVECO's aangeschaft. Maar om de banden van de KL met de NL industrie te versterken waar de KM altijd zoveel good will mee kweekt zou DAF het beste zijn.
EUropese standaardisatie...dat zou volgens mij het beste zijn...en dan mogen die vrachtwagens best bij DAF worden geproduceerd of in elkaar gesleuteld...maar als je echt profijt wilt hebben is standaardisatie een noodzaak. Lees ik nauwelijks iets over in de nota. Sterker nog..de focus gaat nog meer liggen om inbreng nationale industrie...en dat is meestal geen goed teken voor standaardisatie.