Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

MartijnR

Tja mooi is anders. Maar als het maar werkt  ;)

Harald


Benji87

Citaat van: Parera op 27/05/2023 | 12:33 uur
De gedachte begrijp ik maar we zouden dan eigenlijk de specs van het geannuleerde voertuig naast de nieuwe Caracal variant moeten zetten om daar over te kunnen oordelen.
En ja we hadden dit eigenlijk allemaal wel zien aankomen want het is een puur Duits voertuig die MB. Daarnaast is Rheinmetall erbij betrokken wat een hele zware jongen is in de Duitse industrie en dus ook in de lobby.

De MB zal geen verkeerde keuze zijn en het ontwerp zal echt wel aangepast zijn t.o.v. de eerder bestelde MB's, maar het is jammer van onze eigen maak industrie en voor Defenture. Ik blijf het open karakter van het voertuig wel wat minder prettig vinden.

Maar de MB is toch nooit afgeknald omdat die niet aan de eisen voldeed? Volgens mij hadden ze toen aangegeven dat ze de gewenste specs niet konden halen. Daar is ogenschijnlijk dus een oplossing voor gevonden

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 27/05/2023 | 11:37 uur
Duitsers hebben gewoon een grotere fuck you gekregen. Geldt helemaal voor marine constructie.
Terwijl wij de KL dwingen om steeds dieper in hun aars te kruipen. 
Het Srebrenica debacle in zomer 1995 heeft heel duidelijk geleerd dat we zelfredzaam moeten zijn.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Parera

Citaat van: Harald op 27/05/2023 | 12:10 uur
Idd wat DiepFries zegt, MB kon niet voldoen aan de eisen. En nu met die G wagon wel.  :hrmph:

De gedachte begrijp ik maar we zouden dan eigenlijk de specs van het geannuleerde voertuig naast de nieuwe Caracal variant moeten zetten om daar over te kunnen oordelen.
En ja we hadden dit eigenlijk allemaal wel zien aankomen want het is een puur Duits voertuig die MB. Daarnaast is Rheinmetall erbij betrokken wat een hele zware jongen is in de Duitse industrie en dus ook in de lobby.

De MB zal geen verkeerde keuze zijn en het ontwerp zal echt wel aangepast zijn t.o.v. de eerder bestelde MB's, maar het is jammer van onze eigen maak industrie en voor Defenture. Ik blijf het open karakter van het voertuig wel wat minder prettig vinden.

Harald

Idd wat DiepFries zegt, MB kon niet voldoen aan de eisen. En nu met die G wagon wel.  :hrmph:

Huzaar1

Citaat van: DiepFries op 27/05/2023 | 11:30 uur
Je ketst een MB af nadat ze de tender winnen (grotendeels door goedkoop en commerciele verwantschap) vanwege niet voldoen aan extra beschermingeis op het chassis om vervolgens een nieuwe tender te startten, onder te brengen bij de Duitsers en vervolgens te mijmeren over Europese integratie, DSK samenwerking e.d. . Hoe verwonderlijk dat die gaan voor de eigen MB met bestaande productielijn. Ik zou, als Defenture, me genaaid voelen door de Pon-DMO kliek die zo'n voertuig bestempelen als gewoon maar een auto die zo goedkoop mogelijk te verwerven en in onderhoud moet zijn ipv op maat gemaakt in Nederland.
Duitsers hebben gewoon een grotere fuck you gekregen. Geldt helemaal voor marine constructie.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

DiepFries

Je ketst een MB af nadat ze de tender winnen (grotendeels door goedkoop en commerciele verwantschap) vanwege niet voldoen aan extra beschermingeis op het chassis om vervolgens een nieuwe tender te startten, onder te brengen bij de Duitsers en vervolgens te mijmeren over Europese integratie, DSK samenwerking e.d. . Hoe verwonderlijk dat die gaan voor de eigen MB met bestaande productielijn. Ik zou, als Defenture, me genaaid voelen door de Pon-DMO kliek die zo'n voertuig bestempelen als gewoon maar een auto die zo goedkoop mogelijk te verwerven en in onderhoud moet zijn ipv op maat gemaakt in Nederland.

Huzaar1

De Duitsers zijn Frans geworden op dit gebied. Een open aanbesteding op nationaal dossier wordt nog wel gehouden, maar vooral voor de buhne. Hebben al gezien hoeveel commotie schepen veroorzaakte. Met voertuigen ligt dat nog veel gevoeliger natuurlijk.

'Hoe kan het nou zijn dat we een auto kopen bij die nederlanders terwijl we zelf.... vul maar in. Het is ook bijna begrijpelijk met zo'n industrie en dus lobby. De fransen daarintegen maken autos met de kwaliteiten van een natte krant. Dus dat die zo hard op de trom slaan dan is weer ongegrond en irritant.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Harald op 27/05/2023 | 11:00 uur
Jammer, had graag KMW/ Defenture de order gegunt.
Dat was ook goed voor NL.
Nu goed voor DU, Rheinmetall, ACS, MB

Helaas artikel achter betaalmuur

+1

Het is op dit moment nog niet officieel bevestigd , maar het artikel spreekt op basis van bronnen die winnaar uit. S&T is een prachtige site maar veel interessante dingen staan achter de betaalmuur.

Harald

#1402
Jammer, had graag KMW/ Defenture de order gegunt.
Dat was ook goed voor NL.
Nu goed voor DU, Rheinmetall, ACS, MB

Helaas artikel achter betaalmuur

Kornet43

Citaat van: delarey op 27/05/2023 | 00:31 uur
Waarom niet?
Ja waarom niet ze rijden er nu ook al in, dus de komende 30 jaar blijven ze ook MB G-klasse rijden.

delarey


StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation