Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Kornet43

Was het maar grappig! Het prototype van de Iveco 12 kn is pas klaar in de herfst van 2021!
En dan moet het nog de testfase in, als men pech heeft wordt dit hele project een fiasco!

RTB

Citaat van: DiepFries op 28/11/2019 | 13:09 uur
Beeld van de Iveco. 918 (?) volgens Staatssecretaris.



Toch grappig hoe er voor 2 megaprojecten (1200x 12kN en 500x 12kN AASLT) alleen maar een paar schrale impressies worden gegeven. Vergelijk dit met de aanschaf van een handjevol Anaconda's dat met veel bombarie in zowat elke krant heeft gestaan

Kornet43

En Nederland krijgt ook geen LMV maar een MTV met eeen totaal nieuwe opbouw!

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

DiepFries

Citaat van: StrataNL op 28/11/2019 | 15:25 uur
Ondertussen bij de zuiderburen: https://www.armyrecognition.com/november_2019_global_defense_security_army_news_industry/belgium_to_replace_its_fleet_of_iveco_lmv_lynx_armored_vehicles.html

Light Multirole Vehicle > Medium Tactical Vehicle. Mag hopen dat die additionele armour en rcws er in verwerkt zijn. Zowiezo moeten we dit zien als een soort Iveco antwoord op de JLTV denk ik. Downsized en lessons learned van MRAPS.


Zander

Citaat van: Parera op 28/11/2019 | 13:35 uur
Die ziet er toch wel een stuk dikker uit dan verwacht. Ik neem aan dat er 4 Spike raketten mee gedragen worden in de houders (meer in de bak indien nodig).
Nou, er zal ook behoorlijk wat PGU in gestouwd moeten worden. Daarnaast de voertuiggebonden uitrusting welke ook niet afgebeeld is.
Ik betwijfel of er een vracht aan wapens en toebehoren in of op gesleuteld kunnen worden.
People are sheep

Harald

Citaat van: StrataNL op 28/11/2019 | 13:26 uur
Anaconda is ook van de partij. (Foto's van facebook)



Ik moet zeggen dat die nieuwe Anaconda er ook wel gaaf uitziet hoor ...

Parera

Citaat van: StrataNL op 28/11/2019 | 13:26 uur
Anaconda is ook van de partij. (Foto's van facebook)







Die ziet er toch wel een stuk dikker uit dan verwacht. Ik neem aan dat er 4 Spike raketten mee gedragen worden in de houders (meer in de bak indien nodig).

Sparkplug

Citaat van: StrataNL op 28/11/2019 | 13:22 uur
Nice, lijkt op een doorontwikkeling van de LMV?

Zeg maar een LMV op steroïden. Deze schets ziet er in ieder geval veel beter uit dan de Iveco MPV.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

#728
Anaconda is ook van de partij. (Foto's van facebook)







-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#727
Citaat van: StrataNL op 28/11/2019 | 13:22 uur
Nice, lijkt op een doorontwikkeling van de LMV?
Het heeft wel veel weg van een LMV 2 inderdaad.


Tekst bij het bericht van visser op Twitter:

CitaatDefensie heeft vandaag het contract getekend met IVECO voor 918 zware tactische terreinvoertuigen. Belangrijke stap voor de mobiliteit en veiligheid van onze militairen. #defensie

StrataNL

Citaat van: DiepFries op 28/11/2019 | 13:09 uur
Beeld van de Iveco. 918 (?) volgens Staatssecretaris.
Nice, lijkt op een doorontwikkeling van de LMV?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

DiepFries

Beeld van de Iveco. 918 (?) volgens Staatssecretaris.


Ace1

Citaat van: Kevon op 23/11/2019 | 15:51 uur
Ik hoop het toch niet dat er meer dan 1000 van deze Anaconda's komen..... Ik vind het persoonljk een oerlelijk ding!

De  Mercedes Benz Unimog is ook een  oerlelijk ding!