Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Parera

Citaat van: Enforcer op 22/07/2019 | 16:26 uur
Je gaat je rij opleidingen toch niet doen als met een ander voertuig als waarmee de operationele uitvoering mee gedaan wordt?!

Citaat van: mc196 op 22/07/2019 | 16:31 uur
Inderdaad, waarom niet gewoon zes Scania's erbij?

Dit was dus precies wat ik ook dacht  ;) Zonde van het geld qua onderhoud (onderdelen) en ook weer voor extra opleiding want het is niet het zelfde voertuig en dan zal er hier en daar toch iets anders zijn dan bij de Scania's.

mc196

Inderdaad, waarom niet gewoon zes Scania's erbij?

Enforcer

Je gaat je rij opleidingen toch niet doen als met een ander voertuig als waarmee de operationele uitvoering mee gedaan wordt?!

Parera

Via twitter heeft iemand een vraag gesteld aan admiraal de Waard over de aankoop van de 6 vrachtwagens en er is een antwoord.

Citaat@ariejandewaard Waar gaan deze voertuigen voor gebruikt worden, admiraal? Is dit naast Scania's? Of een nieuwe loot aan de stam van vervanging wielvoertuigen?

CitaatBeste Mark, zijn aangekocht door @landmacht als C-systeem; zijn aangeschaft als wissellaadsysteem voor de rijopleidingen.

Nu zegt ''C-systeem'' mij niets maar het worden dus gewoon simpelweg les voertuigen.

Huzaar1

Citaat van: Robert2 op 21/07/2019 | 11:17 uur
Dat klopt ook.

Er was enige tijd geleden een artikel over buschauffeurs en monteurs die ziek zijn geworden van dieseldampen.

https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen/oud-buschauffeurs-er-zijn-veel-collegas-overleden-hier-klopt-iets-niet

Nou, ehm.. nooit last van gehad en ik heb er jaren in gewoond. Maar tegenwoordig worden we al ziek als de frietboer overschakelt op een andere aardappel leverancier.
Dus ik koop het ;)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robert2

Citaat van: Huzaar1 op 20/07/2019 | 17:09 uur
Arbo eisen zijn wetgeving dat gaat over de werkomgeving van personeel. Kon het echt even niet plaatsen.
Dat klopt ook.

Er was enige tijd geleden een artikel over buschauffeurs en monteurs die ziek zijn geworden van dieseldampen.

https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen/oud-buschauffeurs-er-zijn-veel-collegas-overleden-hier-klopt-iets-niet


Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 20/07/2019 | 14:20 uur
Arbo eisen bij motoren?

Nee dat is bij de cabine waarin de chauffeur zit. Bij motoren heb je emissie eisen. zoals Euro 6

Huzaar1

Citaat van: Robert2 op 20/07/2019 | 16:02 uur
Diesel emissie en arbeidsomstandigheden hebben zeker een relatie met elkaar, dat weet jij, ik en een ieder die bij Defensie weleens bij een (koude) 4 tonner in de buurt hebben gestaan. Ik denk dat Ace zoiets bedoelt, al snap ik je punt, arbo eisen zijn niet van toepassing op de eisen die aan een motor worden gesteld. Dit zijn emissie eisen.

Arbo eisen zijn wetgeving dat gaat over de werkomgeving van personeel. Kon het echt even niet plaatsen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robert2

Citaat van: Huzaar1 op 20/07/2019 | 14:20 uur
Arbo eisen bij motoren?
Diesel emissie en arbeidsomstandigheden hebben zeker een relatie met elkaar, dat weet jij, ik en een ieder die bij Defensie weleens bij een (koude) 4 tonner in de buurt hebben gestaan. Ik denk dat Ace zoiets bedoelt, al snap ik je punt, arbo eisen zijn niet van toepassing op de eisen die aan een motor worden gesteld. Dit zijn emissie eisen.

Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 20/07/2019 | 13:45 uur
Wat ik begrijp is dat Truckland een DAF dealer is die daarnaast ook Tatra dealer is. Wel slim om bij DAF motoren en cabines te kopen want als kleine vrachtwagen fabrikant kun jezelf geen moderne motoren meer ontwikkelen die aan de emissie moeten voldoen en cabines die aan allerlei arbo en veiligheids eisen moeten voldoen.

https://www.ttm.nl/nieuws/tatra-en-daf-vernieuwen-samenwerking/64442/

https://www.tatratrucks.com/trucks/product-catalog/tatra-phoenix/

Arbo eisen bij motoren?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Parera op 19/07/2019 | 13:00 uur
Ik vond het ook vreemd dat er niet gewoon voor Scania gekozen is, waarschijnlijk is dit aanbod goedkoper geweest. Dat het dan niet aansluit bij de rest van de voertuigen is pech.
Nu gaat het natuurlijk maar om 6 voertuigen dus ook geen mega order.

Wat ik begrijp is dat Truckland een DAF dealer is die daarnaast ook Tatra dealer is. Wel slim om bij DAF motoren en cabines te kopen want als kleine vrachtwagen fabrikant kun jezelf geen moderne motoren meer ontwikkelen die aan de emissie moeten voldoen en cabines die aan allerlei arbo en veiligheids eisen moeten voldoen.

https://www.ttm.nl/nieuws/tatra-en-daf-vernieuwen-samenwerking/64442/

https://www.tatratrucks.com/trucks/product-catalog/tatra-phoenix/

Huzaar1

Ik dacht ook al van huh, wat is er in Breda of Apeldoorn dan.
Zal wel verkeerd verstaan zijn, of journalist wist het niet meer en dacht, who gives a fuck.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Thomasen op 19/07/2019 | 16:14 uur
Vervangen die dingen niet de 4tonners?
Lijkt me dat ze die wel hebben daar, die hadden we zelfs op het KIM namelijk.

Nee, de viertonners worden vervangen door de Gryphus en niet door haakarm en ALK bakken zoals in dit bericht staat.

Parera

Citaat van: A.J. op 19/07/2019 | 15:41 uur
Die apparaten hebben NIKS te zoeken in Apeldoorn en Breda.... Moet ik het voor je gaan uitspellen?

Daarom vraag ik : Wat moeten ze dan met deze 6 dingen?

Ik zie het nut niet om voor 6 voertuigen die bijna hetzelfde zijn een compleet ander model voertuig aan te schaffen.

Sparkplug

Toch vreemd dat zowel bigtruck.nl als transport-online.nl Apeldoorn en Breda benoemen.

Het idee dat zo'n vrachtwagen bij de KMA wordt afgeleverd  ;D
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.