Spanningen in Kenia

Gestart door Ace1, 21/09/2013 | 18:09 uur

DvdW

Citaat van: Ton de Zwart op 24/09/2013 | 22:21 uur
Bedankt DvdW.  Je doet er trouwens zelf ook aan, mensen wegzetten die iets vinden van een levensgevaarlijke ideologie/religie. 
Geen dank. En waar 'zet' ik dan 'mensen' weg?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

Citaat van: Ton de Zwart op 24/09/2013 | 22:21 uur
.... een levensgevaarlijke ideologie/religie. 
Dat is een tweede punt...je kunt de islam, net zo goed als het christendom of jodendom of andere niet religieuze ideologie zoals bijv. het communisme..niet wegzetten als DE islam..alsof het een grote eenheid is. Want dat is het niet. Enorm verdeeld, heel veel stromingen, van gematigd of progressief tot erg conservatief of radicaal. Ook daarin gaat het doemscenario dus mank. Want voor het slagen van het doemscenario zullen de moslims als eenheid moeten optrekken..met een eenduidig leiderschap. En dat bestaat niet..dat gebeurd niet..zie laatste jaren. Het christendom is met een paus e.d. gestructureerder dan de islam. Klopt ook wel, want ondanks ook verdeeld, heeft het christendom meer macht en invloed verworven in de wereld dan de islam. En nog steeds worden de machtige landen van de wereld veelal door christenen geleid of staan onder die invloed.

Dus ja...er zijn nare radicale en extremistische stromingen binnen de islam. Maar willen die echt een bedreiging worden voor ons voortbestaan..of dat van ons systeem...dan moet er iets gebeuren wat niet gebeurd..sterker nog... wat gewoon niet kan.

Flyguy

Citaat van: Poleme op 24/09/2013 | 22:22 uur
Helaas, heb je grotendeels gelijk.
Ik moet wel zeggen: het is een feit dat een (helaas klein) deel van de moslims in Nederland, dit ook als hun land zien.  Voor alle duidelijkheid: ze voelen zich hier thuis en nemen Nederland zo als het is.
Waarom komen ze hier?  Voor de pecunia.
In de Gouden Eeuw kreeg Nederland ook veel immigranten.  Hier zaten toen veel Walen bij, die niet wilden integreren.  Toen het goud van de toenmalige BV Nederlanden echter afbladderde, nam het overgrote deel van deze niet geintegreerde 'gastarbeiders' weer de benen naar het thuisland.
Dit zie je nu al. Het aantal allochtonen neemt weer gestaag af en jonge goed opgeleide allochtonen vliegen het land uit.

Flyguy

Citaat van: DvdW op 24/09/2013 | 22:13 uur
Ik wel. Daarom maakte ik hem ook. Ook hier wordt een bepaalde groep op basis van geloof weggezet in de maatschappij als 'gevaarlijk' of 'eng'. De geschiedenis heeft laten zien dat juist de lui die dit roepen het echte gevaar zijn.
Kan ook kloppen. Mijn grootvader riep in de jaren 20 al dat joden niet deugden en in 1947 hing hij...

Het echte gevaar is dat 'wij' erg goed kunnen inspelen op de massa in slechtere tijden.



Dit bovenste geloof je alleen als je met een aluminiumfolie hoedje rondloopt. Ik mag vinden wat ik wil.  :mad:

Poleme

Citaat van: Oorlogsvis op 24/09/2013 | 14:54 uur
Ben dat ook met je eens, ze komen hier met zielige verhalen enzo..en krijgen uiteindelijk een paspoort hier. Gewoon de grenzen dicht voor moslims die hiernaar willen emigreren. Selecteren op afkomst, westerse mensen geen probleem, zuid-amerikanen idem...maar moslims moeten worden tegengehouden bij de grens.
Laten we eerlijk zijn ..ze haten ons en kijken op ons neer..ze moeten ons niet en wij hun niet..dus waarom komen ze in godsnaam hier naar toe ?
Helaas, heb je grotendeels gelijk.
Ik moet wel zeggen: het is een feit dat een (helaas klein) deel van de moslims in Nederland, dit ook als hun land zien.  Voor alle duidelijkheid: ze voelen zich hier thuis en nemen Nederland zo als het is.
Waarom komen ze hier?  Voor de pecunia.
In de Gouden Eeuw kreeg Nederland ook veel immigranten.  Hier zaten toen veel Walen bij, die niet wilden integreren.  Toen het goud van de toenmalige BV Nederlanden echter afbladderde, nam het overgrote deel van deze niet geintegreerde 'gastarbeiders' weer de benen naar het thuisland.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Ton de Zwart

Bedankt DvdW.  Je doet er trouwens zelf ook aan, mensen wegzetten die iets vinden van een levensgevaarlijke ideologie/religie. 

DvdW

Citaat van: SMI de Boer op 24/09/2013 | 22:06 uur
De vergelijking met Himmler vind ik eventjes niet op zijneplaats en de vergelijkiking van de Joden met de moslims ook niet.

Ik heb ook een ster achter mijn hepla
Ik wel. Daarom maakte ik hem ook. Ook hier wordt een bepaalde groep op basis van geloof weggezet in de maatschappij als 'gevaarlijk' of 'eng'. De geschiedenis heeft laten zien dat juist de lui die dit roepen het echte gevaar zijn.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

SMI de Boer

Citaat van: DvdW op 24/09/2013 | 21:55 uur
FlyGuy herkent zich er anders wel in...
De vergelijking met Himmler vind ik eventjes niet op zijn plaats en de vergelijkiking van de Joden met de moslims ook niet.

Ik heb ook een ster achter mijn hepla
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Flyguy

#57
Citaat van: DvdW op 24/09/2013 | 21:46 uur
En wat doe je met een 'westerse' Moslim, of 1 uit Brazilië...? En hoe zit met al dat linkse guerrilla tuig uit Zuid Amerika? Die dan maar wel toelaten?
Wegens mijn ervaringen in de Antillen kan ik je vertellen dat die lui ontzettend moeilijk Nederland binnen kunnen komen.

Citaat van: DvdW op 24/09/2013 | 21:55 uur
FlyGuy herkent zich er anders wel in...
Deels in die uitspraak, niet in de man.

DvdW

Citaat van: SMI de Boer op 24/09/2013 | 21:49 uur
Ik vind het een ongepaste en zeer pijnlijke vergelijking.

FlyGuy herkent zich er anders wel in...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ton de Zwart

Citaat van: DvdW op 24/09/2013 | 21:45 uur
...Moslims zijn of wel een bedreiging, of niet.

"ik ga er van uit", heb ik gezegd...

SMI de Boer

#54
Citaat van: DvdW op 24/09/2013 | 21:44 uur
Je lijkt verdacht veel op iemand:Toespraak Himmler in Poznan (04-10-1943)

Ik vind het een ongepaste en zeer pijnlijke vergelijking.

Misschien hèèft die klote WOII wel voorkomen dat we allemaal met een keppeltje en een blote eikel rondlopen, alhoewel ik me daar veel beter in kan vinden dan dat me meissie over 3 jaar op 4 meter op 6-uur in een vuilniszak achter me aanwaggelt
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

DvdW

#53
Citaat van: Oorlogsvis op 24/09/2013 | 14:54 uur
Ben dat ook met je eens, ze komen hier met zielige verhalen enzo..en krijgen uiteindelijk een paspoort hier. Gewoon de grenzen dicht voor moslims die hiernaar willen emigreren. Selecteren op afkomst, westerse mensen geen probleem, zuid-amerikanen idem...maar moslims moeten worden tegengehouden bij de grens.
Laten we eerlijk zijn ..ze haten ons en kijken op ons neer..ze moeten ons niet en wij hun niet..dus waarom komen ze in godsnaam hier naar toe ?
En wat doe je met een 'westerse' Moslim, of 1 uit Brazilië...? En hoe zit met al dat linkse guerrilla tuig uit Zuid Amerika? Die dan maar wel toelaten?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

DvdW

Citaat van: Ton de Zwart op 24/09/2013 | 21:16 uur
Dat is een heel lastig punt om over te hebben.  Ik ga er van uit, dat deze militairen goed gescreend zijn en volstrekt loyaal.
Mmmhh. Dus Moslims zijn een bedreiging en willen ons overnemen, uitgezonderd zij die in de krijgsmacht werken...? Inderdaad lastig als je zo redeneert. Het klopt namelijk niet. Moslims zijn of wel een bedreiging, of niet.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Flyguy

Citaat van: DvdW op 24/09/2013 | 21:44 uur
Je lijkt verdacht veel op iemand:
Ja dat kan kloppen. Ik ben ook voor uitzetting.