modificeren AB-412 SP reddingshelikopters met nieuwe motoren tot Huey

Gestart door Ace1, 10/10/2013 | 21:07 uur

Ace1

Take a seat next to a Huey helicopter door gunner on a close air support mission



Lance Cpl. Chris Eichelberger, a Huey door gunner with a Marine Light Attack Helicopter Squadron 169, unloads on a target at the Chocolate Mountain Aerial Gunnery Range, California, Oct. 2, 2013.

Huey door gunners, whose role is firing and maintaining manually directed armament to provide cover to ground operations as well as to defend the helicopters from ground threats, participated in the close-air support exercise as supporting gunners for the student pilot to be able to learn to communicate and coordinate with the two gunners on the helicopter.

Gunners are particularly vulnerable to the ground enemy fire because of the helicopter's open door that doesn't shield them.

http://theaviationist.com/2013/10/09/huey-door-gunner-photo/#.Ulsm0NJ7JEM

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 10/10/2013 | 23:28 uur
Maak maar weer grappen, maar de Huey doet gewoon zijn werk nog. Nu weet ik dat je het Amerikaanse defensiebudget wat aan de lage kant vind, maar zélfs zij zullen niet voor de Huey kiezen als het ding het echt niet doet? Nu snap ik dat je denkt dat NLD het Amerikaanse budget makkelijk kan evenaren en dat we ons wel wat beters kunnen veroorloven dan die Amerikaanse ouderwetse spullen. Maargoed, met dat beperkte budget en oude modellen kunnen de Amerikanen zich zeker nog in de middenmoot meten, mooie plek voor NLD om op gelijke hoogte te staan, of niet?

[/sarcasm]

Zonder sarcasme, ik vindt het armoede troef van een financiële grootmacht (en dat zijn we nog steeds) dat we duscusseren over het opknappen van afdankers, de discussie moet niet gevoerd worden hoe we nog net iets meer kwantiteit op de mat kunnen brengen maar hoe krijgen we Den Haag zover om meer uit te geven dan een beschamende 1% van het BNP zodat weer kwaliteit in een kwantiteit kan worden aangeschaft.

dudge

Citaat van: jurrien visser op 10/10/2013 | 23:22 uur
Dar begrijp ik, we kunnen ons een aanzienlijk aantal Spitfires veroorloven maar of die nog enige indruk zullen maken? (naast de indruk in de grond).

Maak maar weer grappen, maar de Huey doet gewoon zijn werk nog. Nu weet ik dat je het Amerikaanse defensiebudget wat aan de lage kant vind, maar zélfs zij zullen niet voor de Huey kiezen als het ding het echt niet doet? Nu snap ik dat je denkt dat NLD het Amerikaanse budget makkelijk kan evenaren en dat we ons wel wat beters kunnen veroorloven dan die Amerikaanse ouderwetse spullen. Maargoed, met dat beperkte budget en oude modellen kunnen de Amerikanen zich zeker nog in de middenmoot meten, mooie plek voor NLD om op gelijke hoogte te staan, of niet?

[/sarcasm]

Citaat van: jurrien visser op 10/10/2013 | 23:26 uur
Ik kan ook voor weinig centen een Opel Kadett uit 1978 kopen en deze een gereviseerde motor en een TOM TOM geven, die brengt mij idd van A naar B.

Het lijkt wel of sommigen hier op het forum pleiten voor materieel waar een derde wereld land zijn neus voor ophaalt, zelfs in Afrika vliegen ze met SU-30's.

[sarcasm]
een 3e wereld land zoals de USA?
[/sarcasm]

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 10/10/2013 | 23:19 uur
Jurrien een expert zegt dat je tweedehands Huey´s voor weinig centen kunt kopen en kan updaten.


Ik kan ook voor weinig centen een Opel Kadett uit 1978 kopen en deze een gereviseerde motor en een TOM TOM geven, die brengt mij idd van A naar B.

Het lijkt wel of sommigen hier op het forum pleiten voor materieel waar een derde wereld land zijn neus voor ophaalt, zelfs in Afrika vliegen ze met SU-30's.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 10/10/2013 | 23:15 uur
Dat zie je dan weer verkeerd. Bij een gegeven budget, en dat is er altijd, kun je altijd meer van een goedkopere oplossing dan van een dure hebben.

Dat begrijp ik, we kunnen ons een aanzienlijk aantal Spitfires veroorloven maar of die nog enige indruk zullen maken? (naast de indruk in de grond).

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 10/10/2013 | 23:13 uur
Op naar het volgende armoede hoofdstuk, de Alouette III ombouwen tot....

Jurrien een expert zegt dat je tweedehands Huey´s voor weinig centen kunt kopen en kan updaten.

Citaat van: Poleme op 09/10/2013 | 23:07 uur
Ikke!  Maar de totale aanschaf prijs van deze Huey II's is slechts USD 2 miljoen per stuk.  Met daaraan gekoppeld een Cost Per Flight Hour van USD 535 die een fractie is van bijvoorbeeld de UH-60 Black Hawk, welke in FY 2011 USD 5.897 direct & indirect per uur deed.

dudge

Citaat van: jurrien visser op 10/10/2013 | 23:01 uur
Blijkbaar eens wensmaand ingegeven door armoede.

Dat zie je dan weer verkeerd. Bij een gegeven budget, en dat is er altijd, kun je altijd meer van een goedkopere oplossing dan van een dure hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Op naar het volgende armoede hoofdstuk, de Alouette III ombouwen tot....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 10/10/2013 | 23:06 uur
Er zijn zo weinig echte investeringsprojecten lopende dat men maar dingen moet gaan bedenken om zo het forum levende te houden. Als we alleen de realiteiten binnen en rondom de krijgsmacht gaan melden worden we allemaal depressief. Dromen helpt een man door barre tijden.

Dat is dan helaas ook weer waar.

Flyguy

Citaat van: jurrien visser op 10/10/2013 | 23:01 uur
Blijkbaar eens wensmaand ingegeven door armoede.
Er zijn zo weinig echte investeringsprojecten lopende dat men maar dingen moet gaan bedenken om zo het forum levende te houden. Als we alleen de realiteiten binnen en rondom de krijgsmacht gaan melden worden we allemaal depressief. Dromen helpt een man door barre tijden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 10/10/2013 | 22:58 uur
Wensmaand oktober...

Volgens mij wel ja   :lol:


Blijkbaar eens wensmaand ingegeven door armoede.

dudge

Citaat van: Flyguy op 10/10/2013 | 22:27 uur
Wat is dit? Wensmaand oktober?



Maarja mijn 2 centen: slecht idee; duur, niet practisch en onnodig.

Wensmaand oktober...

Volgens mij wel ja   :lol:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 10/10/2013 | 22:42 uur
Het lijkt me een beter idee, om onze Cougars te gaan gebruiken en te upgraden. Tevens hebben we van dit type er meer dan 3 stuks en de capaciteiten lijken me ook beter. En kunnen dan goed dienst doen op onze LPD's.

Kan ik me in vinden... immers we hebben er nog voldoende.

Flyguy

Citaat van: Harald op 10/10/2013 | 22:42 uur
Het lijkt me een beter idee, om onze Cougars te gaan gebruiken en te upgraden. Tevens hebben we van dit type er meer dan 3 stuks en de capaciteiten lijken me ook beter. En kunnen dan goed dienst doen op onze LPD's.
Upgraden is niet eens nodig nog, gewoon gebruiken die hap, ze staan nou toch stil.

Harald

Citaat van: Flyguy op 10/10/2013 | 22:27 uur
Maarja mijn 2 centen: slecht idee; duur, niet practisch en onnodig.

Het lijkt me een beter idee, om onze Cougars te gaan gebruiken en te upgraden. Tevens hebben we van dit type er meer dan 3 stuks en de capaciteiten lijken me ook beter. En kunnen dan goed dienst doen op onze LPD's.

Flyguy

Wat is dit? Wensmaand oktober?



Maarja mijn 2 centen: slecht idee; duur, niet practisch en onnodig.

Ace1

Citaat van: Strata op 10/10/2013 | 21:30 uur
Oke dan heb je 3 aangepaste venoms.. en dan?

Dan heb je 3 extra heli´s die DHC kan gebruiken voor transport op land en op zee




StrataNL

Citaat van: Ace1 op 10/10/2013 | 21:07 uur
Is het zinvol om de 3  AB-412 SP reddingshelikopters modificerente tot UH-1Y  met nieuwe  T53-L-11 turboschacht motoren of  nieuwe T700-GE-701D-motoren  of is het beter om dan  gebruikte Huey´s te kopen en deze te modificeren tot UH-1Y  en voorzien van nieuwe  T53-L-11 turboschacht motoren of  nieuwe T700-GE-701D-motoren?

http://www.bellhelicopter.textron.com/en_US/Military/UH-1Y/1291148375207.html#/?tab=features-tab

Oke dan heb je 3 aangepaste venoms.. en dan?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Is het zinvol om de 3  AB-412 SP reddingshelikopters modificerente tot UH-1Y  met nieuwe  T53-L-11 turboschacht motoren of  nieuwe T700-GE-701D-motoren  of is het beter om dan  gebruikte Huey´s te kopen en deze te modificeren tot UH-1Y  en voorzien van nieuwe  T53-L-11 turboschacht motoren of  nieuwe T700-GE-701D-motoren?

http://www.bellhelicopter.textron.com/en_US/Military/UH-1Y/1291148375207.html#/?tab=features-tab