Overstap Cavalerie verkenners naar Luchtmobiele verkenners

Gestart door heuvelm, 13/10/2013 | 13:43 uur

guest1400

Citaat van: Huzaar1 op 14/10/2013 | 18:30 uur
103/4? Je bedoelt de brigade verkennings eskadrons zoals 42bve.

noppes 103 en 104 grond gebonden verkenningseskadron, aka de cavalerie verkenners. die lui met die zwarte baretjes en dat blauwe zwaluwstaartje, die zou jij als huzaar wel moeten kennen

Huzaar1

Citaat van: guest1400 op 14/10/2013 | 16:54 uur
volgens mij maakt het geen drol uit of jij bij LMB INF vandaan komt of bij 103/104... gewoon solliciteren en hopen dat je ertussen komt. Er zaten bij ons in de AMOL zelfs lui die direct mochten doorstromen naar de RECCE pelotons. De beste 2 van elk peloton kregen deze unieke buitenkans ivm een tekort aan personeel bij RECCE. Pathfinders daarintegen is wel een pad wat je moet belopen

103/4? Je bedoelt de brigade verkennings eskadrons zoals 42bve.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

guest1400

volgens mij maakt het geen drol uit of jij bij LMB INF vandaan komt of bij 103/104... gewoon solliciteren en hopen dat je ertussen komt. Er zaten bij ons in de AMOL zelfs lui die direct mochten doorstromen naar de RECCE pelotons. De beste 2 van elk peloton kregen deze unieke buitenkans ivm een tekort aan personeel bij RECCE. Pathfinders daarintegen is wel een pad wat je moet belopen

heuvelm

Citaat van: P op 13/10/2013 | 22:42 uur
Hoe het nu is Geen idee?maar dik 18 jaar geleden was het en vervolgfunctie alleen toegankelijk voor Lmb militairen die al de nodige ervaring hadden. Kan me nog nog herinneren dat er na de zomer van 95 een x aantal functie vrijkwamen bij het 12infbat Recce-pel er waren toe een hoop mensen die daarop wilde solliciteren echter je kwam alleen in aanmerking met een Lmb achtergrond en de nodige ervaring. Vergeet niet dat er een behoorlijke vervolgopleiding aangekoppeld zit mocht je worden aangenomen. Vergeet ook niet het belang van De functie de actie van de hele brig/bat is afhankelijk van de inzet van het RECCE pel. Tegenwoordig is hun takenpakket nog breder ivm inzet patfinders pel. Wat je ook veel ziet dat men vanuit het RECCE pel overstapt richting de patfinders. Keuzes keuzes tja succes met het maken ervan.

Interessant.. Mijn huidige Sgt zei vandaag hetzelfde. Uit alle informatie die ik heb gekregen, ook buiten dit forum lijkt het me een betere weg om dan inderdaad bij de LMB INF te starten. Bedankt voor de info

P

Hoe het nu is Geen idee?maar dik 18 jaar geleden was het en vervolgfunctie alleen toegankelijk voor Lmb militairen die al de nodige ervaring hadden. Kan me nog nog herinneren dat er na de zomer van 95 een x aantal functie vrijkwamen bij het 12infbat Recce-pel er waren toe een hoop mensen die daarop wilde solliciteren echter je kwam alleen in aanmerking met een Lmb achtergrond en de nodige ervaring. Vergeet niet dat er een behoorlijke vervolgopleiding aangekoppeld zit mocht je worden aangenomen. Vergeet ook niet het belang van De functie de actie van de hele brig/bat is afhankelijk van de inzet van het RECCE pel. Tegenwoordig is hun takenpakket nog breder ivm inzet patfinders pel. Wat je ook veel ziet dat men vanuit het RECCE pel overstapt richting de patfinders. Keuzes keuzes tja succes met het maken ervan.

Huzaar1

Citaat van: heuvelm op 13/10/2013 | 20:00 uur
Ik neem aan dat je met de eenheid de brigade bedoeld?

Nope, binnen de eenheid.
Binnen de brigade kan ook, maar minder voorkomend.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

heuvelm

Citaat van: heuvelm op 13/10/2013 | 20:00 uur
Ik neem aan dat je met de eenheid de brigade bedoeld?

Laat mijn vorige vraag maar zitten, ik snap het idee al. Bedankt voor je reacties! Ik denk er nog over na, als er nog mensen zijn die zelf in de verkenner wereld/LMB zitten en nog wat kunnen aanvullen dan hoor ik daar graag van!

Groet

heuvelm

Citaat van: Huzaar1 op 13/10/2013 | 19:56 uur

Alles is mogelijk, alhoewel zijn het niet alledaagse dingen. Tegenwoordig stapt men makkelijk over binnenhuis. Dat wil zeggen binnen de eenheid.

Ik neem aan dat je met de eenheid de brigade bedoeld?

Huzaar1

Citaat van: heuvelm op 13/10/2013 | 19:35 uur
Bedankt voor de reactie. Weet je toevallig, of iemand anders die deze post leest, of de overstap van de cavalerie verkenners naar luchtmobiele verkenners uberhaupt direct mogelijk is? Uiteraard moet ik dan eerst de rode pet halen, maar is de mogelijkheid er dan wel om straight naar de verkenners te gaan ipv een andere functie? Als dat namelijk niet het geval is lijkt het mij ook een stuk handiger om eerst richting LMB INF te gaan.


Alles is mogelijk, alhoewel zijn het niet alledaagse dingen. Tegenwoordig stapt men makkelijk over binnenhuis. Dat wil zeggen binnen de eenheid.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

heuvelm

Citaat van: Huzaar1 op 13/10/2013 | 18:41 uur

Om het even, maar ik denk dat je met LMB verkenning veel beter bij LMB kan beginnen, dan ken je de mensen aldaar en dat helpt veel.
Maar als je bij Cav. verkenning begint dan heb je al de verkennings kwaliteiten in huis. Om het even.

Bedankt voor de reactie. Weet je toevallig, of iemand anders die deze post leest, of de overstap van de cavalerie verkenners naar luchtmobiele verkenners uberhaupt direct mogelijk is? Uiteraard moet ik dan eerst de rode pet halen, maar is de mogelijkheid er dan wel om straight naar de verkenners te gaan ipv een andere functie? Als dat namelijk niet het geval is lijkt het mij ook een stuk handiger om eerst richting LMB INF te gaan.

Huzaar1

Citaat van: heuvelm op 13/10/2013 | 14:01 uur
Dat weet ik. Ik bedoel; wat is een betere weg, met meer slagingkans, om bij de lmb verkenners te komen? Via de cavalerie verkenning of via luchtmobiele infanterie?


Om het even, maar ik denk dat je met LMB verkenning veel beter bij LMB kan beginnen, dan ken je de mensen aldaar en dat helpt veel.
Maar als je bij Cav. verkenning begint dan heb je al de verkennings kwaliteiten in huis. Om het even.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

heuvelm

Dat weet ik. Ik bedoel; wat is een betere weg, met meer slagingkans, om bij de lmb verkenners te komen? Via de cavalerie verkenning of via luchtmobiele infanterie?

Huzaar1

Luchtmobiel verkenning is volgens mij helemaal geen startfunctie, dus dat kan helemaal niet.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

heuvelm

Hallo,

Momenteel zit ik in het 3e jaar van de VeVa3 opleiding. Als het keuringsproces goed verloopt zal ik rond maart beginnen aan de KMS. Ik heb altijd naar 11LMB gewild, de rode baret is zelfs veel voor mij gaan betekenen aangezien ik daar al lang naar uit kijk. Nu kan ik ook solliciteren naar de functie van OOF bij de cavalerie verkenning. Verkenning spreekt mij zelf meer aan dan INF, maar dit zou ik graag bij 11LMB willen doen.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om van de cavalerie verkenning een directe overstap te maken naar de luchtmobiele verkenners? Of is het bij voorbaat al een beter idee om eerst bij de luchtmobiele infanterie te beginnen en te hopen dat ik na de eerste functie gedraaid te hebben kan solliciteren naar de lmb verkenners?

Groet