De landmacht van morgen

Gestart door Elzenga, 26/10/2013 | 15:20 uur

Parera

#972
Citaat van: Master Mack op 13/02/2019 | 00:30 uur
Mooi project kunnen we een complete land zee dekking realiseren met de LCF radars. Valt mij op dat er de laatste tijd weinig nieuws is over een oplossing voor het gebrek aan vuurkracht van de 13de brigade. 2x 54 boxers zouden in mijn beleving in iedergeval een 35mm moeten krijgen. En als 43 Mechbrig 11Lumob en 13 medium brigade de beoogde vormen worden dan zou je 54 CV90's per bat kunnen doen 3 x 18 en dan 414 voorzien van 36 NLD tanks dus 18 nieuwe toevoegen en de 18 lease overnemen 3de cie is dan DEU. En dan 36 bij 13de brigade met 3de cie ook DEU. Kom je aan 54 tanks en 6 voor OTCRij is 60. Theorie in TACTIS en overige zaken uitbesteden aan DEU.

Ik hoop dat de KL ook de SMART-L MM/D bekijkt voor aanvulling op deze radars en koppeling op de Patriots.
400 km luchtdoel bereik,  750 km BMD bereik roterend en 1000 km stilstaand ''Staring Mode''. Samen met de 4 SMART-L MM/N's op de LCF's en de 2 SMART-L MM/F's van nieuw millingen de perfect dekking voor ons land.


Huzaar1

In het voorjaar moet er meer informatie over naar buiten komen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Mooi project kunnen we een complete land zee dekking realiseren met de LCF radars. Valt mij op dat er de laatste tijd weinig nieuws is over een oplossing voor het gebrek aan vuurkracht van de 13de brigade. 2x 54 boxers zouden in mijn beleving in iedergeval een 35mm moeten krijgen. En als 43 Mechbrig 11Lumob en 13 medium brigade de beoogde vormen worden dan zou je 54 CV90's per bat kunnen doen 3 x 18 en dan 414 voorzien van 36 NLD tanks dus 18 nieuwe toevoegen en de 18 lease overnemen 3de cie is dan DEU. En dan 36 bij 13de brigade met 3de cie ook DEU. Kom je aan 54 tanks en 6 voor OTCRij is 60. Theorie in TACTIS en overige zaken uitbesteden aan DEU.

Lynxian

Hollandse radars, ouderwets lekker!  8)

Huzaar1

Citaat van: Zander op 12/02/2019 | 13:39 uur
Wat word de taakstelling van deze radars?
Op het eerste gezicht lijkt het niet te passen bij DGLC.

Jawel hoor, heel goed zelfs.

Dit product is ongeëvenaard, we zijn de eersten hiermee, en ik denk dat dit nog heel populair gaat worden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#967
Citaat van: Zander op 12/02/2019 | 13:39 uur
Wat word de taakstelling van deze radars?
Op het eerste gezicht lijkt het niet te passen bij DGLC.

Uit het persbericht van defensie:
Citaat
De MMR is voor een groot aantal taken inzetbaar: artillerieondersteuning, 3D-luchtruimsurveillance en luchtverdediging. Denk ook aan andere beveiligingstoepassingen, zoals het lokaliseren van wapens. Het systeem kan volautomatisch en gelijktijdig een groot aantal luchtdoelen detecteren, volgen en  classificeren. Het kan zelfs afzonderlijke sporen in een vuursalvo onderscheiden.

Het is een land variant van de NS serie radars, ik vermoed de NS-100 met een bereik van 280 km (marine versie). Het word niet duidelijk gemaakt waar de radar exact ingezet gaat worden maar bij de presentatie werd de radar tussen een patriot en pzh2000 geplaatst. Ik ga er dan vanuit dat het een ''multifuntionele radar'' is die op alle vlakken ingezet kan worden, mooi begin voor Thales om ook grip te krijgen op de KL! Nu nog de SMART-L MM/D voor de patriots leveren  :angel:

• 4D Air Surveillance
• Weapon support for active missiles
• 3D Surface Surveillance
• Surface Gun Fire Support
• Jammer Surveillance
• IFF Interrogation Support (IFF mode S and 5 compliant)

Infosheet NS-100
https://www.thalesgroup.com/sites/default/files/database/d7/asset/document/ns100-v01_0.pdf

Infosheet NS-200
https://www.thalesgroup.com/sites/default/files/database/d7/asset/document/ns200-v01.pdf

Infosheet SMART-L MM/D
https://www.thalesgroup.com/sites/default/files/database/document/2018-06/smart-l_mm-d-v01.pdf

Video van Thales Nederland
https://www.facebook.com/ThalesNederland/videos/vb.218999224795646/297312544316590/?type=3&theater


Zander

Citaat van: A.J. op 12/02/2019 | 13:01 uur
Die zijn in 2011, inclusief de taken van 101 artost,  overgeheveld naar het  DGLC.
Wat word de taakstelling van deze radars?
Op het eerste gezicht lijkt het niet te passen bij DGLC.
People are sheep

A.J.

Citaat van: Zander op 12/02/2019 | 12:25 uur
Geen ISTAR?
Voorheen vielen de wapenlocatieradars hier ook onder.

Die zijn in 2011, inclusief de taken van 101 artost,  overgeheveld naar het  DGLC.

Zander

Citaat van: A.J. op 11/02/2019 | 23:50 uur
Alsof die dat spul gaan krijgen... Dit blijft netjes bij het DGLC waar het ook hoort. ;)
Geen ISTAR?
Voorheen vielen de wapenlocatieradars hier ook onder.
People are sheep

A.J.

Citaat van: DvdW op 11/02/2019 | 21:51 uur
Kan elk batterij zijn eigen radar meenemen   :angel:

Alsof die dat spul gaan krijgen... Dit blijft netjes bij het DGLC waar het ook hoort. ;)

Parera

Citaat van: MasterChief1971 op 11/02/2019 | 22:08 uur
Ho, ho, ho eens even! Wel blijven opletten want het worden er meer.

Ik heb het aantal niet paraat maar ik weet dat er meer uit de opslag gehaald worden. Op de site van defensie staat het volgende over de pzh2000 MLU, is dit al eerder vermeld?

Citaat
Midlife update
De Pantserhouwitsers worden de komende jaren flink onder handen genomen. De zogenoemde midlife update (MLU) houdt het gevechtssysteem inzetbaar en relevant tot het einde van de levensduur. Die ligt tussen 2035 en 2039. De elektronica wordt gemoderniseerd en het ventilatiesysteem vervangen. Ook ondergaat het munitielaadsysteem een aanpassing. Zo zijn ook langedrachtprojectielen met de normale vuursnelheid af te vuren. Ten slotte worden de bepantsering gemoderniseerd en de nachtzichtapparatuur verbeterd. Nederland voert de MLU uit vanaf 2020, samen met Duitsland. De afronding staat gepland voor 2026. Het kost tussen de €25 miljoen en €100 miljoen.

MasterChief1971

Citaat van: Parera op 11/02/2019 | 21:57 uur
Elk duo pzh's kan een eigen radar mee nemen met onze 18 pzh2000's  >:(
Ho, ho, ho eens even! Wel blijven opletten want het worden er meer.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Parera

Citaat van: DvdW op 11/02/2019 | 21:51 uur
Kan elk batterij zijn eigen radar meenemen   :angel:

Elk duo pzh's kan een eigen radar mee nemen met onze 18 pzh2000's  >:(

DvdW

 Kan elk batterij zijn eigen radar meenemen   :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Mourning

... zeker afgezet tegen het aantal artilleriestukken welke we nog hebben... lol.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).