Wapenruil met Noorwegen

Gestart door Mourning, 16/09/2003 | 16:22 uur

2ring

NIet om het 1 of ander, maar die NASAMS worden toch wel op DAFfies gemonteerd??!!! Ik wil natuurlijk geen Noorse SMACKwagens (of zijn het SCANIA's?) met nederlands nummerbord zien rijden!!!!

gr. Eelke

Frank

Citaat van: Mourning op 23/09/2003 | 01:47 uur
Wat moeten wij nu in godsnaam met mijnenvegers  ??? We hebben er de afgelopen jaren tig wegbezuinigd  ::) ;D ;D.

Regards,

Mourning 8)


Ruil ze door aan Noorwegen. ;D Weet ik veel maar we hebben die fregatten nodig en hebben geen geld dus. Weet je wat. Jullie krijgen er een vat Stella Artois bij, per mijnveger wel te verstaan.  ;)

b11 bandit

Ik ben al lang blij dat ze die voertuigen zonder bemanningen leveren anders zag ik ons ook nog wel vertrekken.
Als jen gaat bezuinigen moet je ook gelijk op het werk gaan bezuinigen anders krijgen we het zo rustig ;) ;) ;)
Varkens zijn beter

Mourning

Wat moeten wij nu in godsnaam met mijnenvegers  ??? We hebben er de afgelopen jaren tig wegbezuinigd  ::) ;D ;D.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Marvin

NASMS is eigenlijk een wapensysteem gebaseerd op het AMRAAM Air-to-Air missile. De Noren hebben veel ervaring met het ontwerpen van wapensystemen rond een bestaande raket. Het produkt op zich zal daarom best wel goed zijn. Het is geen Patriot, maar op deze manier haal je toch een medium-range modern luchtverdedigingssysteem in huis, wat je kunt gebruiken voor de verdediging van het luchtruim  boven een divisie/brigade in het veld, of voor het verdedigen van een vliegveld.
confused...? so am i....

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Frank

Citaat van: Mourning op 19/09/2003 | 20:14 uur
Nou ja, dat scheelt dan alweer. Maar ben wel erg benieuwd naar de definitieve invulling van de "deal".
De artillerie die de Noren van ons "krijgen" (;)) zal aan het Duits/Nederlandse Legerkorps worden toegevoegd volgens het document waarin nog een aantal andere afspraken worden beschreven.

Regards,

Mourning 8)

Het Belgisch leger zou een paar mijnenvegers willen ruilen voor een fregat of twee. Nu, wie niet.  ;)

Mourning

Nou ja, dat scheelt dan alweer. Maar ben wel erg benieuwd naar de definitieve invulling van de "deal".
De artillerie die de Noren van ons "krijgen" (;)) zal aan het Duits/Nederlandse Legerkorps worden toegevoegd volgens het document waarin nog een aantal andere afspraken worden beschreven.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Piedt

De meeste leo's hebben ze al.... Die stonden in mei dit jaar klaar in a'foort om die kant op te worden gescheept... Het zijn trouwens wel 2a4's.. dus geen a5/a6'n

DvdW

Is het niet zonde van het matriaal?  >:(
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Mourning

Ah heb het gevonden ... vergissing van mijn kant het gaat over de toevoeging aan NASAMS van het BMC41-Commandovoeringssysteem welk in 2005 in gebruik zal worden genomen en waardoor de interoperabiliteit (lees: communicatie, overzicht en bevelvoering) onderling tussen verschillende soorten eenheden wordt verbeterd.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

Zijn ze ook niet, maar er wordt wel een stevige prijs voor betaald voor een nog onbekend aantal. En reken maar op kleine aantallen. Verder welke versie krijgen wij? Mogen we meteen weer gaan upgraden, geloof namelijk dat ik daar ook iets over heb gelezen, maar wat precies verbeterd zal worden weet ik niet helemaal precies. Zou ik even op moeten zoeken.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.


calimero

tja... beetje JAMMER!!

lang leve onze KUTregering!
kunne we onze harrie potter nie ruilen tegen iemand met verstand  >:(
Impossible only takes some minutes longer.

Mourning

Asl ik het goed heb begrepen gaan we 70 Leopard 2A5 MBTs, 18 Phbz-2000 155mm SP Artilleriestukken (nog niet een van afgeleverd!!!) en mogelijk de MLRS ruilen aan Noorwegen voor ..... wat artilleriemunitie en een aantal SAM-systemen (NASAMS) waarvan de aantallen ongetwijfeld laag zullen zijn (exacte nummers zijn nog niet bekend) en welke als het beste worden geportretteerd, maar waarvan ik me afvraag wat hun waarde is tegen inkomende raketten.

Lijkt me een nogal onevenwichtige "ruil".

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).