Nuclear Security Summit: NL op zijn kop & op slot

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 31/10/2013 | 10:43 uur

Ace1

Citaat van: Ros op 27/01/2014 | 23:20 uur
Rutte is gastheer en heeft het werk door Timmermans laten doen.

Dat heet delegeren en op zich niets mis mee.

Lex

Citaat van: Ros op 27/01/2014 | 23:20 uur
Rutte is gastheer en heeft het werk door Timmermans laten doen.
Heb je eerdere posting anders opgevat.

StrataNL

Citaat van: Lex op 27/01/2014 | 22:40 uur
Helaas dat die berichtgeving hier niet vermeld is.

"Zoals gebruikelijk bewaakt en beschermt Defensie het luchtruim. Er staan vliegtuigen en helikopters klaar voor eventuele onderscheppingen. Daarnaast wordt op een aantal locaties langs de kust een luchtverdedigingssysteem opgesteld."

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2014/01/27/veiligheids-en-verkeersmaatregelen-tijdens-nucleaire-top.html

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ros

Citaat van: Lex op 27/01/2014 | 22:56 uur
Ik denk eerder Timmermans. :cute-smile:

Rutte is gastheer en heeft het werk door Timmermans laten doen.

Lex

Citaat van: Ros op 27/01/2014 | 22:49 uur
Circus Boltini Rutte. Als dit geen ontbijtje in het Witte Huis oplevert weet ik het niet meer  :big-smile:
Ik denk eerder Timmermans. :cute-smile:

Lex

Belangrijke rol voor Defensie tijdens nucleaire top

Marineschepen voor de kust, het luchtmachtradarstation, AWACS-vliegtuigen van de NAVO en een grondgebonden luchtverdedigingssysteem van de landmacht bewaken het luchtruim, F-16's en Apaches staan paraat. Defensie speelt een hoofdrol tijdens de Nuclear Secrity Summit die zich op 24 en 25 maart afspeelt in Den Haag. Nederland verwelkomt bijna 60 wereldleiders, ongeveer 5000 delegatieleden en minstens 3000 journalisten.
Deze top, waarbij het draait om nucleaire veiligheid in de wereld, is de grootste die ooit door Nederland is georganiseerd. Veiligheid krijgt beide dagen de hoogste prioriteit. Daarom blijft de inzet van Defensie niet beperkt tot bewaking en beveiliging van het luchtruim en beveiliging van het land vanaf zee.  Zo ondersteunt de landmacht de Nationale Politie met onder meer beveiligings- en verbindingsmiddelen en voert de Koninklijke Marechaussee extra politie- en beveiligingstaken uit op de luchthavens.

Marechaussee

Verder voert Het Wapen ceremoniële beveiligingstaken uit, bewaakt en beveiligt het Koninklijke Huis en het Catshuis, en levert bijstand aan de Nationale Politie. Desgewenst voert de marechaussee in de Schengenlanden nog grenscontroles uit. Defensie heeft bovendien transporthelikopters, één toestel voor medische evacuaties, ambulances en EHBO-posten paraat staan op het voormalige Vliegkamp Valkenburg.
 
Logische plek

Na Washington en Seoel, wordt de derde editie van Nuclear Secrity Summit in het  World Forum in de Hofstad gehouden. Wethouder Verkeer Peter Smit: "Den Haag is internationale stad van Vrede en Recht, een logische plek voor deze internationale top. Door gaststad te zijn voor deze nucleaire top, dragen we bij aan de wereldwijde samenwerking ter voorkoming van nucleair terrorisme. We zien we ernaar uit om de wereldleiders in onze stad te mogen ontvangen."
Meer informatie is te vinden op de website van de Nuclear Security Summit.

Mindef, 27 januari 2014, 13.20 uur

Infographic


Ros

Circus Boltini Rutte. Als dit geen ontbijtje in het Witte Huis oplevert weet ik het niet meer  :big-smile:

Lex

Citaat van: Strata op 27/01/2014 | 22:23 uur
Het was ook mijn (ietwat sarcastische) vraag of de NASAMS er komt... in de berichtgeving wordt alleen het DGLC genoemd... meer niet. vandaar.
Helaas dat die berichtgeving hier niet vermeld is.

StrataNL

Citaat van: jurrien visser op 27/01/2014 | 19:01 uur
Had betrekking op het stationeren van NASAMS II  in het gebied.... een LCF leek mij voldoende en zoveel gemakkelijker.

Het was ook mijn (ietwat sarcastische) vraag of de NASAMS er komt... in de berichtgeving wordt alleen het DGLC genoemd... meer niet. vandaar.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 27/01/2014 | 21:48 uur
Je had zeker alle berichtgeving hieromtrent reeds gelezen?  :angel:

Een paar  :cute-smile:

Lex

Citaat van: jurrien visser op 27/01/2014 | 19:01 uur
Had betrekking op het stationeren van NASAMS II  in het gebied.... een LCF leek mij voldoende en zoveel gemakkelijker.
Je had zeker alle berichtgeving hieromtrent reeds gelezen?  :angel:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#35
Citaat van: Lex op 27/01/2014 | 18:55 uur
Hoezo deze opmerking?

Had betrekking op het stationeren van NASAMS II  in het gebied.... een LCF leek mij voldoende en zoveel gemakkelijker.

Lex


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Kaaskop2

Paar kleine stukjes uit een artikel van Trouw gehaald:

CitaatDefensie bewaakt en beschermt het luchtruim en zal onder meer ook helpen bij de beveiliging van de kust en andere locaties en de routes naar het World Forum, waar de top op 24 en 25 maart plaatsvindt. Daarbij worden ruim 3000 militairen en circa 3000 marechaussees ingezet. Als het nodig is, kan Nederland de grens met buurlanden sluiten; aan de grens met Duitsland en België zal scherper worden opgelet.

CitaatAWACS-vliegtuigen van de NAVO zullen het luchtruim bewaken.

CitaatEen deel van het vroegere marinevliegkamp Valkenburg bij Katwijk is tijdens de nucleaire top weer militair terrein. Het wordt dan gebruikt als vliegbasis voor Apache-gevechtshelikopters, een medische helikopter, transporthelikopters en helikopters van de politie. Op de vliegbases in Volkel en Leeuwarden zullen F16-jachtvliegtuigen paraat staan om vliegtuigen te onderscheppen die op dat moment niet in het Nederlandse luchtruim mogen komen.
Bron: http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3584740/2014/01/27/Nucleaire-top-Den-Haag-enorme-veiligheidsoperatie.dhtml