Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

Harald


Huzaar1

#1250
De britten zetten de boxer weg als gemechaniseerd, apart.

Maargoed ja opzich geen verkeerd idee voor de wiel voertuigen ook wiel ost voertuigen te maken. Zullen wij ook moeten als besloten wordt dat hoogte limieten worden losgelaten en bv een bozer met toren verschijnt in de KL. Overigens lees ik overal 'is onze infanterie voortaan goedbeschermt' ... dat is dus gewoon niet zo. Je kunt met een .50 ook Boxers uitschakelen. Kost je een kistje AP maar dan ben je er vanaf.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Sparkplug op 26/09/2018 | 09:56 uur
DVD 2018: WFEL, KMW discuss plans for Boxer bridging module

https://www.janes.com/article/83316/dvd-2018-wfel-kmw-discuss-plans-for-boxer-bridging-module

Die britten willen wel heel veel doen met de Boxer  :glare: straks vervangen ze al hun voertuigen nog door de Boxer.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Parera op 25/09/2018 | 13:33 uur
Goedkope ''brigades'' oprichten met wiel voertuigen zonder enige ondersteuning, buffel zou niet eens nodig zijn een CV90 of Puma recovery variant red het ook al.
Nah doe maar een Buffel, 2x zoveel power als een CV90 of Boxer.  ;D
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: StrataNL op 25/09/2018 | 12:37 uur
Had nou maar een Buffel meegenomen...


Goedkope ''brigades'' oprichten met wiel voertuigen zonder enige ondersteuning, buffel zou niet eens nodig zijn een CV90 of Puma recovery variant red het ook al.

StrataNL

Had nou maar een Buffel meegenomen...

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Major step for British MoD to supply Boxer 8x8 armored vehicle to British army

At DVD 2018, military vehicles exhibition in Millbrook, United Kingdom, British Defence Minister Stuart Andrew has announced a major step to supply new fleet of 8x8 armored vehicles Boxer to the British army. The Boxer is a German-Dutch multirole armored fighting vehicle produced by the ARTEC GmbH (ARmoured vehicle TEChnology) industrial group, and the program is being managed by OCCAR (Organisation for Joint Armament Cooperation).

The British Army intends to make an initial purchase of over 500 Boxer vehicles, and the Defense Minister has today announced that British suppliers have been given the green light to bring forward concrete plans for the project, which is set to support at least 1,000 UK jobs.

Artec, the consortium who lead on the production of the troop carriers, have been given the go-ahead to invite industry to bring forward actual contractible proposals for work on the vehicles. A big step towards making a purchase, the news means that Artec will now ramp up work to complete their supplier selection process before returning to the MOD with a formal proposal next year.

Artec will now complete supplier selection and confirm their proposal to manufacture and support Boxer in the UK, offering new opportunities to British suppliers for what is set to be their largest single order.

The British MOD conducted a comprehensive market analysis of Mechanized Infantry Vehicles in service, entering service and in development. The analysis was guided by the British Army's requirements and how best to deliver them. The Boxer delivered on protected mobility, capacity, flexibility, utility and agility. The first vehicles are set to be in-service by 2023.

The design of the Boxer is divided in two major parts, a driving compartment which accommodates the driver and the automotive component and a separate mission modular module at the rear. The modular module at the rear of the vehicle can be quickly detached to allow a different module to be fitted. In the APC variant, four troops will be seated either side on individual seats and integral seat belts. They enter and leave via a power operated ramp in the rear which is also provided with an emergency door.

The hull of the Boxer is of thin wall bending technology steel armor construction with an applique layer of passive armor to provide high level of protection against ballistic threats. It is also protected against mines, artillery fragments and projectiles.

The Boxer power pack consists of a MTU model 8V199 TE20 diesel engine developing 530 kW coupled to an Allison model HD4070 fully automatic transmission with seven forward and three reverse gears. The Boxer can run at a maximum speed of 105 km/h with a maximum range of 1,000 km/h.

https://www.armyrecognition.com/september_2018_global_defense_security_army_news_industry/major_step_for_british_mod_to_supply_boxer_8x8_armored_vehicle_to_british_army.html

Huzaar1

Het hele zooitje in DU plaatsen is een oplossing. Ook goedkoper he. Maar ach..die bende was in 2007 niet meer nodig dus is weggeflikkerd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 22/09/2018 | 21:57 uur
Ho stop nee.. jullie weten overduidelijk niets van militaire trein belading.

Alles rijdt als het ware erop en eraf en ER KAN NIET gehesen of gebouwd worden. Veel te onveilig. No go vergeet dit

Citaat van: A.J. op 22/09/2018 | 22:07 uur
Al zou je willen takelen dan kan het nog niet eens... Je hebt honderden meters aan wagons staan en je rijdt er vanaf de achterkant op.... Het is geen station waar je via de zijkant in kunt stappen...

Trein beladen is nu al een tijdrovend klusje wat zeer nauw komt en dan ga je elke bak er ff optakelen...  :cute-smile:

Jammer dat het idee wel goed is maar dat het in ''het veld'' niet haalbaar is als dat op te lossen zou zijn inclusief de tijdrovende klus zou het een goed alternatief zijn voor de hoogte problemen tijdens trein transporten.

A.J.

#1241
Citaat van: Huzaar1 op 22/09/2018 | 21:57 uur
Ho stop nee.. jullie weten overduidelijk niets van militaire trein belading.

Alles rijdt als het ware erop en eraf en ER KAN NIET gehesen of gebouwd worden. Veel te onveilig. No go vergeet dit

Al zou je willen takelen dan kan het nog niet eens... Je hebt honderden meters aan wagons staan en je rijdt er vanaf de achterkant op.... Het is geen station waar je via de zijkant in kunt stappen...

Trein beladen is nu al een tijdrovend klusje wat zeer nauw komt en dan ga je elke bak er ff optakelen...  :cute-smile:

Edit:


Huzaar1

Ho stop nee.. jullie weten overduidelijk niets van militaire trein belading.

Alles rijdt als het ware erop en eraf en ER KAN NIET gehesen of gebouwd worden. Veel te onveilig. No go vergeet dit
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Parera op 22/09/2018 | 21:27 uur
Als de buffel dat gewicht kan dragen? Als het klopt wat ik terug kan vinden via de Duitse wikipedia kan de Buffel 30 ton optillen met de kraan, dat moet wel lukken. :glare:
Ze takelen nu ook al modules van de Boxer bij de KL.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: StrataNL op 22/09/2018 | 21:19 uur
Theoretisch gezien zou je de module met een buffel op/van de wagon kunnen hijsen en op de Boxer zetten.

Of het praktisch is.. niet echt.

Als de buffel dat gewicht kan dragen? Als het klopt wat ik terug kan vinden via de Duitse wikipedia kan de Buffel 30 ton optillen met de kraan, dat moet wel lukken. :glare:

StrataNL

Theoretisch gezien zou je de module met een buffel op/van de wagon kunnen hijsen en op de Boxer zetten.

Of het praktisch is.. niet echt.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation