Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 15/06/2018 | 15:35 uur
Nou ja, in principe juist wel. Want een onbemande toren wordt totaal anders geconstrueerd, er kan hedendaags met veel betere materialen worden gewerkt waardoor een ombemande toren veel lichter wordt, veel steviger is en daardoor het dragende voertuig kleiner kan zijn.

Ik begrijp heel goed dat je stabiliteit wil op zo'n platform, maar je rekent nu met voertuigen uit de jaren 80.
Er is wel veel verandert sindsdien. Wellicht is de CV90 dan groot genoeg en met actieve dempers moet je de stugheid van de ophanging kunnen bepalen. Ik ben nog steeds van mening dat een dergelijk groot voertuig als de Leopard2 te 'duur' is voor een rol als gev. ondersteuningsvoertuig.

Ik snap wel wat je bedoelt maar de natuurkunde erachter verandert niet. Om een projectiel van een bepaald gewicht een bepaalde snelheid te geven moet je er een mate van energie achter stoppen en dan gaat actie/reactie werken. Het is niet voor niets dat de MAG op een voertuigaffuit een 2X zo'n hoge effectieve dracht heeft dan vanaf de voorpoten. En ja actieve dempers kunnen daar idd een grote rol in spelen, dat ben ik met je eens.

Voor de MANTIS ben ik zijdelings betrokken geweest bij beproevingen voor CRAM systemen waar de Germanen mee bezig waren. 1 Van de destijds verzonnen opties was een Gepard met verbeterde radars, vuurleiding etc. Zelfs op  bokken (tracks van de grond) kregen ze de basis niet stabiel genoeg om effectief genoeg te kumnen vuren. Zal eens kijken of daar nog wat foto's van te vinden zijn.

Parera

Via : https://twitter.com/nicholadrummond
Citaat
Apparently ARTEC is looking at Mobile Gun System version of Boxer with Rheinmetall's low recoil 120mm gun. (Presumably the L/47 SB LLR?) Whatever it is, it's likely to generate much interest.

Iets om toch aan de Nederlandse vraag te voldoen of zouden de Duitsers vraag naar hebben?

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 08/06/2018 | 00:06 uur
Het gaat niet om bemand oid. Het gaat om iets heel simpels en dat is de terugslag van de wapens die opgevangen moet worden. Je hebt het over een vuursnelheid van 1100 schoten per minuut met een effectieve dracht van dik 5000 meter. De laatste patroon van je vuurstoot moet ook op het doel zitten en niet alleen de eerste 3.

De langst door de vuurleidingscomputer berekende vuurstoot bij de PRTL was 2 seconden, dan heb je dus een kleine 40 patronen die een beetje fatsoenlijk op het doel moeten liggen. Elke cm beweging in je  onderstel zijn tientallen meters afwijking.

Nou ja, in principe juist wel. Want een onbemande toren wordt totaal anders geconstrueerd, er kan hedendaags met veel betere materialen worden gewerkt waardoor een ombemande toren veel lichter wordt, veel steviger is en daardoor het dragende voertuig kleiner kan zijn.

Ik begrijp heel goed dat je stabiliteit wil op zo'n platform, maar je rekent nu met voertuigen uit de jaren 80.
Er is wel veel verandert sindsdien. Wellicht is de CV90 dan groot genoeg en met actieve dempers moet je de stugheid van de ophanging kunnen bepalen. Ik ben nog steeds van mening dat een dergelijk groot voertuig als de Leopard2 te 'duur' is voor een rol als gev. ondersteuningsvoertuig.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 15/06/2018 | 12:28 uur
Aangezien KMW nu claimt dat de boxer dit allemaal kan zonder statieven/sloten en poten ( zie post #1067) op een wielvoertuig moet dat bij de CV90 ook geen probleem zijn.

Eerst zien dan geloven. Maar het gaat nu om 1 kanon ipv 2, dat scheelt natuurlijk wel.

Huzaar1

Aangezien KMW nu claimt dat de boxer dit allemaal kan zonder statieven/sloten en poten ( zie post #1067) op een wielvoertuig moet dat bij de CV90 ook geen probleem zijn.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Huzaar1

Citaat van: A.J. op 13/06/2018 | 22:16 uur
Dat vertrouwen we dus allemaal maar matig he.  ;D

Ja dat is inderdaad niet al te leuk in de praktijk. Drama, maargoed dit is een demo vtg. Zal zo ook nooit geproduceerd worden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 13/06/2018 | 22:03 uur
Dat doet dat apparaat allemaal met sensors en elec/hydro automatische trackspanners  :'(. Dat wat je ziet is een ramp om in het veld te doen. Of even op de plaat. Zijn geen lichte pantserplaten, vandaar.

Dat vertrouwen we dus allemaal maar matig he.  ;D

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 13/06/2018 | 21:14 uur
Trackspanning meten? Moet jou toch niet onbekend voorkomen tussen de toprollers en de doorhang meten met je kaarthoekmeter op het gespannen touwtje bij de 11e eindverbinder...

Dat doet dat apparaat allemaal met sensors en elec/hydro automatische trackspanners  :'(. Dat wat je ziet is een ramp om in het veld te doen. Of even op de plaat. Zijn geen lichte pantserplaten, vandaar.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Gewoon de 44 CV90 die nog over zijn over de 2 bats verdelen en een compleet CV90 120T bat aanschaffen voor het 3de bat van 13X en dan een zelfstandig Tbat  (MBT Commando) met 60 Merkava's als ondersteuning voor beide brigades.De boxers in de ondersteuning.

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 13/06/2018 | 12:30 uur
Waarom zou je daarbij de track willen? Dan rol je je apparaat toch 20 meter verder?

Trackspanning meten? Moet jou toch niet onbekend voorkomen tussen de toprollers en de doorhang meten met je kaarthoekmeter op het gespannen touwtje bij de 11e eindverbinder...

A.J.

Ik ben een beetje klaar met die wielvoertuig verheerlijking. Opbokken met die troep en zsm alles weer op tracks zetten.

Parera

#1074
Citaat
Via : https://twitter.com/nicholadrummond
Boxer 155mm L/52 RCH. Moving forward at a rapid pace. Likely to get its own ammunition resupply vehicle to reload it. Operated by a crew of just two. Turret has no one inside it. Fires in all directions without stabilisers. UK Army MUST acquire this system.



Huzaar jij had iets over te hoog? 8)
Via dezelfde persoon foto's van het interieur van de Boxer IFV met Lance turret.







CitaatInterior view of Boxer IFV with unmanned Lance 30mm turret atop. Crew of three plus seven dismounts (or eight if commander goes with them). FCS seems very intuitive and fast.

Harald

https://vimeo.com/274681482

Het gaat mij om LANCE 2.0 toren, niet om de KF41 zelf

Huzaar1

Citaat van: StrataNL op 13/06/2018 | 12:18 uur
Het lijkt één geheel te zijn. Zal vast te demonteren wezen maar het is niet zo dat je alleen een paar platen omhoog hoeft te klappen zoals met de CV90 of Leo.

Waarom zou je daarbij de track willen? Dan rol je je apparaat toch 20 meter verder?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"