Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

Oorlogsvis

@HARALD....Nederland had nooit voor de BOXER moeten gaan..omdat we weinig geld hier over hebben voor onze defensie hadden we bijna voor hetzelfde geld 2.5 keer zoveel Rosomaks kunnen kopen. Dat ding heeft het bij de Polen zeer goed gedaan in Afghanistan. Rosamak kan ook worden uitgerust met een toren...dat ding is allang klaar en goedkoop.

De Boxer gaat veel te duur worden met toren ..bijna net zo duur als een nieuwe Leopard II A7 en die heb ik voor dat geld veel liever.

Parera

Citaat van: Master Mack op 27/11/2017 | 20:21 uur
Twee Tank cie's 36 stuks met volledig NLD Leo 2a7V's en een derde bat CV 90's bij de 43ste brig en 3bats met bestaande 132 boxers met 35mm kanon module en 2 cie's 36 stuks boxer met 120mm geeft ons 2 stevige brigades. En voorlopig luchtmobiel een 4de bat geven met 2 cie's Rangers moet kunnen als je de totale aanschaf over 4 jaar verspreid. Bij alle 3 de brigade's wordt het 4de bat aangevuld met 1 cie van een bondgenoot Dui/Bel

Met die invulling kan je de rest van de krijgsmacht afstoten.

Master Mack

Twee Tank cie's 36 stuks met volledig NLD Leo 2a7V's en een derde bat CV 90's bij de 43ste brig en 3bats met bestaande 132 boxers met 35mm kanon module en 2 cie's 36 stuks boxer met 120mm geeft ons 2 stevige brigades. En voorlopig luchtmobiel een 4de bat geven met 2 cie's Rangers moet kunnen als je de totale aanschaf over 4 jaar verspreid. Bij alle 3 de brigade's wordt het 4de bat aangevuld met 1 cie van een bondgenoot Dui/Bel

Harald

Ik weet dat er voor- en tegenstanders zijn van een upgunned Boxer, maar persoonlijk zou ik het een goede zaak vinden als er naast een nieuwe Mech. eenheid, dus rups met cv90, Leopard 2V7+, de "lichte" wiel eenheden juist versterkt worden.
Een mooi voorbeeld vind ik de type 16 Maneuver Combat Vehicle van de Japanners, maar dan met een 120mm ipv 105mm en een 12,7 RCWS. Tevens voor zien van Active Protection Systems (APS).
(Dit zonder een nieuw welles, nietes discussie te willen starten)




Harald

The market for wheeled 8x8 is not saturated (yet) ( tevens info over de Boxer )

https://below-the-turret-ring.blogspot.nl/

A.J.

Citaat van: Oorlogsvis op 13/09/2017 | 14:45 uur
;D....waar is Elzenga trouwens ?....is tie naar India vertrokken ofzo ?

Die heeft zijn account weer eens aan de wilgen gehangen.

Oorlogsvis

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 18:00 uur
Heeft elzenga je account gehackt of wat is hier aan de hand.
;D....waar is Elzenga trouwens ?....is tie naar India vertrokken ofzo ?

Huzaar1

Waar wil je over gaan discussieren m.b.t boxers bij de Kmar dan? Dat onderwerp bestaat dan enkel op dit forum en in de hoofden van mensen die daar een reactie in plaatsen. We kunnen het net zo goed over zwarte gaten gaan hebben hier, weten we evenveel vanaf, even waarschijnlijk dat we er mee te maken gaan krijgen en zijn een stuk groter qua dreiging dan waar de Kmar boxers voor nodig heeft. 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 13/09/2017 | 08:53 uur
Sloopwerk? Heavy Riot control groups voor de Marrechaussee? De BOXER voor de Kmar?
Hou het gewoon even bij de realiteit wil je. Dit hele topic is al ontspoord en luchtfietserij als Boxers voor de KMAR in een tijd waarin de organisatie niet eens de elastieken voor de broeken van militairen kan betalen is echt een no go onderwerp en weiger er maar over na te denken. Het is totaal onrealistisch.
Het is van dat gezwam van dat ene lid wat we maar niet meer noemen waar we eindelijk van zijn verlost, begin je hier ineens over heavy riot control groups voor de KMAR en hop, 4 posts later wordt er gesuggereerd of er niet beter een topic over Boxer voor KMAR YPR vervanging kan komen.

Tjah joh, prima doen we dat. Gaan we WEER over wat lullen wat totaal niet aan de orde is.
En iedereen vraagt zich toch altijd af waar die geruchten vandaan komen.


Volgens mij is op exact dezelfde wijze de bijzondere behoefte stelling van het LMB m.b.t een raket-artillerie systeem ontstaan. Laten we gewoon bij de Boxer blijven en de hersenscheten, verzinsels en onzin scheiden van de feitelijke ontwikkelingen van het wapensysteem an sich.
Een forum is juist bedoeld voor discussies/ideeën uitwisselen maar als dit ook een forum word waar je alleen nieuws op kan posten ook goed dan sterft het snel uit net zoals een bepaald marine forum. En de YPR's binnen de KMAR zullen een deze jaren toch vervangen moeten worden en juist vanwege de bijna 0 inzet is het verstandig om dit een zelfde type voertuig te laten zijn als er nog binnen defensie rijd zodat er voor onderhoud en opleiding geen aparte lijn hoeft opgezet te worden. En die ''heavy riot control'' groepen bestaan nu al dat zijn de eenheden die met de YPR optreden bij zware rellen ik heb het beestje alleen een andere naam gegeven. Maar prima laten we verder gaan met info en foto's van de Boxer en geen discussie meer. :silent:

Huzaar1

Citaat van: Parera op 12/09/2017 | 19:39 uur
Laat die man er nou buiten als hij zelf geen reactie kan geven, dat is behoorlijk zielig om op die manier.

Nee, ik vraag me ook af of het nodig is om hoog spectrum riot control eenheden in alle regio's te hebben. Dit word misschien eens in de 10 jaar ingezet bij een grote top of ander event, het landelijk op reserve hebben van 1 team is voldoende. De vliegtuig kaap systemen heb je niet nodig buiten 1 per regio en dat alleen waar grote vliegvelden zijn.
Daarom zou je met gemak een landelijke ''heavy riot control group'' kunnen hebben ipv alles nu per regio, deze groep kan met een 10x Boxer (8x APC + 2x CC) + 4x CV-90 (3x Dozer + 1x CC) prima werken stationeer dit lekker in Den Haag of omgeving en klaar.

Sloopwerk? Heavy Riot control groups voor de Marrechaussee? De BOXER voor de Kmar?
Hou het gewoon even bij de realiteit wil je. Dit hele topic is al ontspoord en luchtfietserij als Boxers voor de KMAR in een tijd waarin de organisatie niet eens de elastieken voor de broeken van militairen kan betalen is echt een no go onderwerp en weiger er maar over na te denken. Het is totaal onrealistisch.
Het is van dat gezwam van dat ene lid wat we maar niet meer noemen waar we eindelijk van zijn verlost, begin je hier ineens over heavy riot control groups voor de KMAR en hop, 4 posts later wordt er gesuggereerd of er niet beter een topic over Boxer voor KMAR YPR vervanging kan komen.

Tjah joh, prima doen we dat. Gaan we WEER over wat lullen wat totaal niet aan de orde is.
En iedereen vraagt zich toch altijd af waar die geruchten vandaan komen.


Volgens mij is op exact dezelfde wijze de bijzondere behoefte stelling van het LMB m.b.t een raket-artillerie systeem ontstaan. Laten we gewoon bij de Boxer blijven en de hersenscheten, verzinsels en onzin scheiden van de feitelijke ontwikkelingen van het wapensysteem an sich.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: bergd op 12/09/2017 | 23:35 uur
Misschien een aparte topic beginnen vervanging YPR KMar? En evt. nut en noodzaak (rups)bespreken?

Zonde van de digitale ruimte.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

bergd

Misschien een aparte topic beginnen vervanging YPR KMar? En evt. nut en noodzaak (rups)bespreken?

Huzaar1

Citaat van: Nikehercules op 12/09/2017 | 23:07 uur
Ik heb het niet over de Boxer noch over jouw waardering van de KMAR. Ik heb het enkel over jouw drogredenatie waarbij je het nut/noodzaak van een voertuig afmeet aan de hoeveelheid inzet de laatste 20 jaar. Dat is simpelweg niet relevant, taakstelling en dreiging zijn dat wel.

Met een zelfde drogredenatie kun de deltawerken afstoten, of alle Bundeswerh tanks, of de luchthavenbrandweer van Eindhoven airport.

Een volstrekt nodeloze vergelijking en als drogreden toepasbaar op ieder (pantser)voertuig wat de KMAR zou verwerven.

Nogmaals, reden genoeg om de KMAR niet met Boxers uit te rusten, eens. Maar jouw redenatie deugt (voor een deel) gewoon niet.

Ach, dat is echt niet mijn enige argument maar wel een van de meest belangrijke. Blijf maar lekker die YPR gebruiken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Nikehercules

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 22:24 uur
Wat? Nee, zo simpel zit het tegenwoordig amigo. Dat heeft niets met of ik de Kmar waardeer als club te maken of niet maar met pure prioritering. Heb je enig idee hoeveel technologie in zo'n boxer zit, en hoeveel de Kmar daarmee kan? En wat zo'n apparaat kost en hoeveel geld er wel niet ontbreekt in de organisatie.

Ik heb het niet over de Boxer noch over jouw waardering van de KMAR. Ik heb het enkel over jouw drogredenatie waarbij je het nut/noodzaak van een voertuig afmeet aan de hoeveelheid inzet de laatste 20 jaar. Dat is simpelweg niet relevant, taakstelling en dreiging zijn dat wel.

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 14:56 uur
Wat heeft de KMAR nou in de afgelopen 20 jaar gedaan met die dingen? Praktisch nul.

Met een zelfde drogredenatie kun de deltawerken afstoten, of alle Bundeswerh tanks, of de luchthavenbrandweer van Eindhoven airport.

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 22:24 uur
Er zijn Infanterie eenheden die moeten wandelen omdat de voertuigen gewoon verkauft zijn aan andere landen maar welja joh

Een volstrekt nodeloze vergelijking en als drogreden toepasbaar op ieder (pantser)voertuig wat de KMAR zou verwerven.

Nogmaals, reden genoeg om de KMAR niet met Boxers uit te rusten, eens. Maar jouw redenatie deugt (voor een deel) gewoon niet.

Huzaar1

Citaat van: Nikehercules op 12/09/2017 | 20:46 uur
Wat een drogredenatie. Hele selectieve drogredenatie.

Nut/noodzaak meet je niet af aan inzetverleden, dat zou zeker een cavalerist moeten begrijpen. Overigens lijkt mij een Boxer niet het meest geschikte voertuig voor de KMAR, maar dat terzijde.

Wat? Nee, zo simpel zit het tegenwoordig amigo. Dat heeft niets met of ik de Kmar waardeer als club te maken of niet maar met pure prioritering. Heb je enig idee hoeveel technologie in zo'n boxer zit, en hoeveel de Kmar daarmee kan? En wat zo'n apparaat kost en hoeveel geld er wel niet ontbreekt in de organisatie.

Als we de Kmar gaan voorzien van Boxers dan is echt letterlijk rock bottom bereikt qua beleid en visie. Er zijn Infanterie eenheden die moeten wandelen omdat de voertuigen gewoon verkauft zijn aan andere landen maar welja joh...opmerken dat de Kmar geen Boxer 'verdiend' is wereldvreemd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"