Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

Nikehercules

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 14:56 uur
Wat heeft de KMAR nou in de afgelopen 20 jaar gedaan met die dingen? Praktisch nul.

Wat een drogredenatie. Hele selectieve drogredenatie.

Nut/noodzaak meet je niet af aan inzetverleden, dat zou zeker een cavalerist moeten begrijpen. Overigens lijkt mij een Boxer niet het meest geschikte voertuig voor de KMAR, maar dat terzijde.

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 18:00 uur
Heeft elzenga je account gehackt of wat is hier aan de hand.

Laat die man er nou buiten als hij zelf geen reactie kan geven, dat is behoorlijk zielig om op die manier.

Nee, ik vraag me ook af of het nodig is om hoog spectrum riot control eenheden in alle regio's te hebben. Dit word misschien eens in de 10 jaar ingezet bij een grote top of ander event, het landelijk op reserve hebben van 1 team is voldoende. De vliegtuig kaap systemen heb je niet nodig buiten 1 per regio en dat alleen waar grote vliegvelden zijn.
Daarom zou je met gemak een landelijke ''heavy riot control group'' kunnen hebben ipv alles nu per regio, deze groep kan met een 10x Boxer (8x APC + 2x CC) + 4x CV-90 (3x Dozer + 1x CC) prima werken stationeer dit lekker in Den Haag of omgeving en klaar.

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 18:00 uur
Heeft elzenga je account gehackt of wat is hier aan de hand.

Ik dacht eerder al dat Els een broer op het forum heeft onder de schuilnaam Andros W.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Parera op 12/09/2017 | 17:16 uur
Bedankt, dan zouden er nog 24 YPR's in gebruik moeten zijn veel meer had ik ook niet verwacht maar kon geen duidelijke info vinden.

Ze hoeven niet onder pantser maar de YPR's worden ook gebruikt voor riot control (rellen) maar ik weet niet of dit ooit ingezet is operationeel. Een aantal boxers zou de voertuigen in die taak wel kunnen vervangen in transport / commando riot control functie met op het dak een RWS i.c.m. non lethal weapons. De taken die jij aangeeft zijn tracked voertuigen zeker beter voor, ik heb ook al gezien dat er een aantal Bearcat's zijn met een platform om vliegtuigen te betreden, deze worden ook ingezet om hogere gebouwen te betreden in de steden. Maar voor ''sloopwerk'' zou de KMAR op een moment kunnen kijken naar een CV90 zonder koepel en met dozerblade / ram. De YPR's worden langzamerhand zo oud dat ook onderhoud extreem duur word.

Heeft elzenga je account gehackt of wat is hier aan de hand.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: bergd op 12/09/2017 | 16:48 uur
Volgens Wikipedia, ik weet alleen niet of dat alles is:
◾4 pelotons met elk 6 YPR-765 pantserrupsvoertuigen voor acties in hoog geweldsspectrum, bij district Noord-Oost, West en Zuid

Bedankt, dan zouden er nog 24 YPR's in gebruik moeten zijn veel meer had ik ook niet verwacht maar kon geen duidelijke info vinden.

Citaat van: StrataNL op 12/09/2017 | 17:03 uur
Voor commandovoering wordt de YPR nu volgens mij niet voor gebruikt hoor. Commandovoering van KMAR hoeft niet per se onder pantser.
De blauwe YPR is bedoeld om obstakels weg te schuiven met een dozerblad, muren te doorbreken, en niet te vergeten bij het enteren van gekaapte vliegtuigen. En uiteraard het transporteren van BSB'ers en bedreigde VIP's.
Genoeg stand-by gestaan in ieder geval.

Ze hoeven niet onder pantser maar de YPR's worden ook gebruikt voor riot control (rellen) maar ik weet niet of dit ooit ingezet is operationeel. Een aantal boxers zou de voertuigen in die taak wel kunnen vervangen in transport / commando riot control functie met op het dak een RWS i.c.m. non lethal weapons. De taken die jij aangeeft zijn tracked voertuigen zeker beter voor, ik heb ook al gezien dat er een aantal Bearcat's zijn met een platform om vliegtuigen te betreden, deze worden ook ingezet om hogere gebouwen te betreden in de steden. Maar voor ''sloopwerk'' zou de KMAR op een moment kunnen kijken naar een CV90 zonder koepel en met dozerblade / ram. De YPR's worden langzamerhand zo oud dat ook onderhoud extreem duur word.

StrataNL

Citaat van: Parera op 12/09/2017 | 14:57 uur
Inzetbaar als Riot-control voertuig /commando van de KMAR waar nu de YPR voor gebruikt word. Iemand enig idee hoeveel YPR's er binnen de KMAR in dienst zijn?

Voor commandovoering wordt de YPR nu volgens mij niet voor gebruikt hoor. Commandovoering van KMAR hoeft niet per se onder pantser.
De blauwe YPR is bedoeld om obstakels weg te schuiven met een dozerblad, muren te doorbreken, en niet te vergeten bij het enteren van gekaapte vliegtuigen. En uiteraard het transporteren van BSB'ers en bedreigde VIP's.

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 14:56 uur
Nee..onzin. het zou de grootste verspilling van geld zijn binnen het mindef. Dat en niets meer. Wat heeft de KMAR nou in de afgelopen 20 jaar gedaan met die dingen? Praktisch nul.
Genoeg stand-by gestaan in ieder geval.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

bergd

Citaat van: Parera op 12/09/2017 | 14:57 uur
Inzetbaar als Riot-control voertuig /commando van de KMAR waar nu de YPR voor gebruikt word. Iemand enig idee hoeveel YPR's er binnen de KMAR in dienst zijn?
Volgens Wikipedia, ik weet alleen niet of dat alles is:
◾4 pelotons met elk 6 YPR-765 pantserrupsvoertuigen voor acties in hoog geweldsspectrum, bij district Noord-Oost, West en Zuid

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 14:56 uur
Nee..onzin. het zou de grootste verspilling van geld zijn binnen het mindef. Dat en niets meer. Wat heeft de KMAR nou in de afgelopen 20 jaar gedaan met die dingen? Praktisch nul.
Inzetbaar als Riot-control voertuig /commando van de KMAR waar nu de YPR voor gebruikt word. Iemand enig idee hoeveel YPR's er binnen de KMAR in dienst zijn?


Huzaar1

Citaat van: Parera op 12/09/2017 | 14:52 uur
Zeker een mooie vervanger voor een deel van de YPR's te vervangen bij de KMAR of als aanvulling op de huidige YPR's.

Niet als je ze alleen zou gebruiken voor het verplaatsen van troepen ondervuur of voor op missies als MP voertuigen. Ook zeker in commando post vorm is dit in kleine aantallen best inzetbaar voor de KMAR.

Nee..onzin. het zou de grootste verspilling van geld zijn binnen het mindef. Dat en niets meer. Wat heeft de KMAR nou in de afgelopen 20 jaar gedaan met die dingen? Praktisch nul.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#822
Citaat van: Sparkplug op 12/09/2017 | 14:35 uur
Met een beetje fantasie zou met dat blauw het een KMAR versie kunnen zijn.

Zeker een mooie vervanger voor een deel van de YPR's te vervangen bij de KMAR of als aanvulling op de huidige YPR's.

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 14:51 uur
Als de KMAR die voertuigen krijgt dan is er wat mis gegaan.

Niet als je ze alleen zou gebruiken voor het verplaatsen van troepen ondervuur of voor op missies als MP voertuigen. Ook zeker in commando post vorm is dit in kleine aantallen best inzetbaar voor de KMAR.

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 12/09/2017 | 14:35 uur
Met een beetje fantasie zou met dat blauw het een KMAR versie kunnen zijn.

Als de KMAR die voertuigen krijgt dan is er wat mis gegaan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: StrataNL op 12/09/2017 | 13:56 uur
Nog een filmpje van de rijdende Union Flag. Volgens mij is het betreffende voertuig trouwens een die voor de KL bestemd is. (genie/infanterie variant).

Met een beetje fantasie zou met dat blauw het een KMAR versie kunnen zijn.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

#819
Nog een filmpje van de rijdende Union Flag. Volgens mij is het betreffende voertuig trouwens een die voor de KL bestemd is. (genie/infanterie variant).

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Nog 2 foto's van de Boxer met IFV module waar ik achterblijf staan voor de KL, ter vervanging van een deel van de oude APC's welke nu opgevuld worden door de Bushmaster, niet alle voertuigen hebben die turret module nodig maar zeker 50% van de APC's. De KL gebruikt nu de boxer (nog) niet als APC maar ik verwacht dat de lichte brigade zeker die kant op zal (willen) gaan. En van mijn part veranderen ze de naam naar 13 Medium Brigade als dit niet past binnen de lichte constructie. We hebben al LMB en KMARNS als lichte eenheden met 4x4's.




Photo's via https://twitter.com/nicholadrummond

StrataNL

#817
Hahaha! ;D De Britten stapten er zelf uit! Krijg bijna plaatsvervangende schaamte.

Ben overigens meer benieuwd naar die Leopard die ernaast staat  ;)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation