Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

StrataNL

Citaat van: Master Mack op 14/11/2016 | 21:49 uur
Voor 43 hebben we nu toch 18 lease leo's. En ik bedoelde te zeggen dat 18 van de cv90's die over zijn  moeten worden omgebouwd naar de 120 mm uitvoering. Zo hebben beide brigades in iedergeval weer eigen zware horizontale vuurkracht.

CV90120 naast 18 leo's? Nee joh, dan beter het aantal leo's verdubbelen. Die CV90's hebben we hard nodig om voldoende infanterie te kunnen vervoeren. Slechts twee bataljons nu, we hebben nog CV90's voor een derde.

Boxers van 13Lichte brigade, painf en misschien die van de staf voorzien van 35mm ben ik ook voorstander van.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 14/11/2016 | 21:07 uur
Gaat het land op waar de Boxer met z'n wielen niet kan komen en lokt de tanks richting de weg, waar de Boxers het karwei afmaken.  :cute-smile:

Maar serieus; voor een wat zwaardere confrontatie in stedelijk gebied kan het wellicht handig zijn. Ik zou hier met ons beperkte budget echter geen geld in willen steken. Dan liever naar de broodnodige zaken.

juist in steden wil je tracks, of denk je dat je met 100kmpu door de straten gaat sjeesen.
Tracks is beter met alles, maar wel duurder.
Wieltjes zijn een toevoeging, een luxe in principe.
Althans, als je je krijgsmacht inricht voor een confrontatie van staal op staal
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Voor 43 hebben we nu toch 18 lease leo's. En ik bedoelde te zeggen dat 18 van de cv90's die over zijn  moeten worden omgebouwd naar de 120 mm uitvoering. Zo hebben beide brigades in iedergeval weer eigen zware horizontale vuurkracht.

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 14/11/2016 | 19:24 uur
En wat hebben we aan die CV90's met een 35 mm kanon als het zwaardere geschut op wieltjes zit?
Gaat het land op waar de Boxer met z'n wielen niet kan komen en lokt de tanks richting de weg, waar de Boxers het karwei afmaken.  :cute-smile:

Maar serieus; voor een wat zwaardere confrontatie in stedelijk gebied kan het wellicht handig zijn. Ik zou hier met ons beperkte budget echter geen geld in willen steken. Dan liever naar de broodnodige zaken.

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 14/11/2016 | 19:09 uur
Omdat het grootste deel van de investeringen naar de KM gaan voorlopig lijkt het mij helemaal niet gek om 108 Boxers van de huidige 200 bestelde om te bouwen naar infanteriebak met lance 35mm toren. De studies lopen. Misschien 36 nieuwe boxers met een 120mm en dan 108 CV 90's operationeel bij 43 en er 18 ombouwen naar 120mm panserjager. Mooi man voor relatief weinig geld veel bereikt

En wat hebben we aan die CV90's met een 35 mm kanon als het zwaardere geschut op wieltjes zit?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Omdat het grootste deel van de investeringen naar de KM gaan voorlopig lijkt het mij helemaal niet gek om 108 Boxers van de huidige 200 bestelde om te bouwen naar infanteriebak met lance 35mm toren. De studies lopen. Misschien 36 nieuwe boxers met een 120mm en dan 108 CV 90's operationeel bij 43 en er 18 ombouwen naar 120mm panserjager. Mooi man voor relatief weinig geld veel bereikt

Harald

Idd. De genie NL versie is gelijk aan de Aussie versie.
Goede toevoeging.

StrataNL

#569
Citaat van: Harald op 30/10/2016 | 16:16 uur
Ok. Ziet er goed uit. Handig.
Je ziet een Boxer bijna nooit zo op een foto.

Op de Australische Boxer lijkt het rek hetzelfde als die van de NL'se genie variant. (let op de bak aan linkerzijde).

CP versie:


Genie versie:


Ambu versie:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Citaat van: StrataNL op 30/10/2016 | 15:21 uur
Hebben de NL'se Boxers ook, per module wel verschillend. Bij de CP versie kan het voertuig aan een tent gekoppeld worden en bij bijv. Genie extra uitrusting etc.
Ok. Ziet er goed uit. Handig.
Je ziet een Boxer bijna nooit zo op een foto.

StrataNL

Citaat van: Harald op 29/10/2016 | 22:43 uur


Voor extra laadruimte/-plekken aan de achterzijde van de Boxer.

Nog nooit eerder gezien ..  ;)   nieuwe ontwikkeling voor het LAND 400 programma

Hebben de NL'se Boxers ook, per module wel verschillend. Bij de CP versie kan het voertuig aan een tent gekoppeld worden en bij bijv. Genie extra uitrusting etc.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

dudge

Citaat van: Sparkplug op 30/10/2016 | 12:04 uur
De Amerikaan met Zwitserse roots (MOWAG werd door General Dynamics overgenomen).

GDLS Europe draagt ook bij aan de Europese economie, industriële en kennis basis en prestige, maar in mindere mate dan artec, Netter of Patria dat doen.

Sparkplug

Citaat van: Thomasen op 30/10/2016 | 11:58 uur
En vwb de Britten is het sowieso beter dat ze voor een Europees voertuig gaan ipv een Amerikaan.   In ieder geval voor ons beter.

De Amerikaan met Zwitserse roots (MOWAG werd door General Dynamics overgenomen).
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

dudge

Citaat van: ARM-WAP op 29/10/2016 | 21:25 uur
Ik kan me voorstellen dat niet alleen de eenheidsprijs zou zakken, maar dat er nog meer kandidaat afnemers gaan komen kijken.
Dat Duitsland én de UK de Boxer (zouden) kopen is niet min...
De Britten zetten een en ander namelijk in... komt weer dat "battle proven" predikaat in de kijker...

Ja, we zouden van zo'n 800 voertuigen naar >2000 gaan, waarvan 3 grote westerse landen. Dat zal het voertuig toch ook aantrekkelijker moeten maken.

Het is behoorlijk zondag dat we in Europa hebben geïnvesteerd in een stuk of 8 typen van dit soort voertuigen, maar ze zijn er nu toch. En vwb de Britten is het sowieso beter dat ze voor een Europees voertuig gaan ipv een Amerikaan.   In ieder geval voor ons beter.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 30/10/2016 | 10:04 uur
Die draaginstallatie aan de achterkant laat ARTEC bij meerdere modules op hun website zien.
http://www.artec-boxer.com/index.php?id=variants

Interessant optie om te zien.

Sparkplug

Citaat van: Harald op 29/10/2016 | 22:43 uur


Voor extra laadruimte/-plekken aan de achterzijde van de Boxer.

Nog nooit eerder gezien ..  ;)   nieuwe ontwikkeling voor het LAND 400 programma

Die draaginstallatie aan de achterkant laat ARTEC bij meerdere modules op hun website zien.
http://www.artec-boxer.com/index.php?id=variants
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.