Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

Harald

Citaat van: Ace1 op 27/01/2014 | 23:11 uur
Dan weten we gelijk waar het het torentje met de  Spike-LR voor de YPR 2010 vandaan komt

RC-turret is dus een RWS Samson Mark I van Rafael :
http://www.rafael.co.il/marketing/SIP_STORAGE/FILES/6/1266.pdf

Deze mark I zou dan voor NL uitgevoerd moeten worden met een 35 mm, de Samson Mark I en ook II hebben beide 2 stuks Spike ATGW missiles

Ace1

Citaat van: Harald op 27/01/2014 | 22:13 uur
Interessant filmpje :


Dan weten we gelijk waar het het torentje met de  Spike-LR voor de YPR 2010 vandaan komt

Harald


Ace1

Citaat van: IPA NG op 27/01/2014 | 17:46 uur
Kunnen ook twee Spike-LR op die dingen...

Volgens mij moet dat kunnen.






StrataNL

#53
Citaat van: IPA NG op 27/01/2014 | 17:57 uur
De Puma inderdaad. De Lance komt toch van de Puma?

De CV90? Dat kon toch niet?

Lijkt me wel te doen, er rijden ook AMV's met Spike's erop.


CV90 met BILL-2 raket


-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

IPA NG

De Puma inderdaad. De Lance komt toch van de Puma?

De CV90? Dat kon toch niet?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

StrataNL

Citaat van: IPA NG op 27/01/2014 | 17:46 uur
Kunnen ook twee Spike-LR op die dingen...

Kun je ook aan de CV90's hangen. Met de Duitse Puma zijn ze daar ook mee bezig.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

IPA NG

Kunnen ook twee Spike-LR op die dingen...
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Harald

Citaat van: Thomasen op 27/01/2014 | 16:50 uur
Is alleen echt nuttig als dat binnen een systeem is. Een paar van die torens os nog geen salvation.

klopt helemaal, lees ook mijn "verhaal" in topic van Leopard vervanging/wegbezuiniging.

Re:Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging: deel 2
« Antwoord #1118 Gepost op: 26/01/2014 | 23:00 uur »

dudge

Is alleen echt nuttig als dat binnen een systeem is. Een paar van die torens os nog geen salvation.

Harald

Als het aan mij ligt, worden er een aantal Boxers geupgrade met Lance 35 mm remote-control-turret    :big-smile: zie foto hieronder


foto , de turret is voorzien van een 30 mm mk44 Bushmaster, is een zelfde soort turret als op de Puma.

Mourning

Ik vrees van wel. En uiteraard zonder de koepel, maar met een .50 automatic weapon point ofzo...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ace1

Citaat van: Mourning op 27/01/2014 | 11:28 uur
Ik reken er niet op in ieder geval. Sterker nog: ik houd er rekening mee dat als het volgende kabinet van links of centrum-llinks signatuur is de KL nog een bataljon met CV90's de deur uit mag doen en de gemechaniseerde ( :lol: :lol: :lol:... ik bedoel....  :dead:) en gemotoriseerde ( :sick:) brigade in elkaar worden geschoven en gemotoriseerd optreden tot de nieuwe werkwijze wordt verklaard. Op een enkele uitzending na dat we een pantserinfanterie compagnie met CV90's mee sturen.

Overigens had ik liever gezien dat men die twee gemechaniseerde brigades nu al in elkaar had geschoven, zodat er een volwaardige brigade zou zijn overgebleven en men een aantal ondersteunende overlap eenheden had kunnen opheffen. Dan had men een enkel bataljon gemotoriseerd kunnen maken en de overige drie met CV90s kunnen behouden en was je volgens mij ook budgettair niet in de problemen gekomen zoals we nu ook wel weer zullen komen omdat we met twee kleine brigades relatief veel ondersteunende eenheden hebben t.o.v. vrij weinig manoeuvre eenheden.

Bovendien zou je m.i. dan veel minder het gevaar hebben wat nu m.i. wel levensgroot is bij een volgend kabinet nl. dat alsnog een van de twee brigades wordt afgestoten en er nog meer een orientatie op gemotoriseerd optreden ten koste van gemechaniseerde eenheden zal volgen (zonder de daarbij behorende investeringen te plegen).

Maar ik ben dan ook wel redelijk cynisch (andere zouden zeggen realistisch) geworden de laatste jaren. Ik zie het nog immer somber in, helaas.

Als ik jou goed begrijp wordt dit de toekomst?



Ace1

Citaat van: Master Mack op 15/12/2013 | 07:21 uur
Ik vraag me nu af of het mogelijk is om hetzelfde 105mm geschut wat de US op hun strykers hebben ook op een Boxer zou kunnen worden gemonteerd. Opzoek naar horizontale vuurkracht voor onze KL lijkt mij dat wel wat voor de gemotoriseerde brigade.

Dat is een Brits 105 mm kanon het een dooronwikkelde versie van het 105mm kanon wat op de Leopard I staat, maar wat dacht je van het 120mm kanon wat op de Leopard II staat dat is ook verkrijgbaar op de CV90. Daarnaast heeft het Franse Nexter (onder de oude naam beter bekend als Giat) ook een 105mm kanon beschikbaar en dat zelfde geldt ook voor het Italiaanse Oto Melara.

http://www.rheinmetall-defence.com/en/rheinmetall_defence/systems_and_products/weapons_and_ammunition/direct_fire/large_calibre/index.php

http://www.army-guide.com/eng/product560.html

http://www.finmeccanica.com/en/-/hitfact?WT.ac=Hitfact%20-%20OTO%20Melara




Master Mack

Ik vraag me nu af of het mogelijk is om hetzelfde 105mm geschut wat de US op hun strykers hebben ook op een Boxer zou kunnen worden gemonteerd. Opzoek naar horizontale vuurkracht voor onze KL lijkt mij dat wel wat voor de gemotoriseerde brigade.