Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

Mourning

Ja, daar heb je waarschijnlijk wel een punt. Het is wel zo dat het het langste en breedste voertuig is en bij de hogere voertuigen (excl. LAV) de koepel is meegerekend.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

dudge

#65
Citaat van: Mourning op 29/01/2014 | 11:52 uur
Ja, idd. Maar ik denk dat je er een YPR of volwassen persoon naast moet zetten, zodat je echt ziet wat voor een bakbeest de Boxer is. Ik dacht dat het wel meeviel aanvankelijk. Op de een of andere manier lijkt het voertuig op afbeeldingen veel kleiner dan hij is in werkelijkheid. Overigens, verder totaal irrelevant, blijf ik het wel een erg mooi voertuig vinden om te zien.

Ik vraag het me toch af. Hoewel het zeker een groot voertuig is, en zwaar, vraag ik me af of deze nu echt zoveel groter is dan de concurentie. Die 'spitse neus' van dat ding kost natuurlijk ruimte.



             Hoogte             Breedte    Lengte      Gewicht
Boxer      2.37*                 2.99         7.99         >25 ton
VBCI        3m (incl toren)  2.98         7.6            25 ton  
Frecia      3 (incl toren)    2.9           7.6           28 ton  
AMV        2.3                   2.8           7.7           16-27 ton
Piranha    1.9                   2.6           6.25         >9 ton  
BTR80      2.4 (incl?)         2.9           7.7           14 ton
STRYKER  2.64                 2.72         6.95          16 ton
YP408       1.9                   2.4           6.23          10 ton

*Dit is wel het standaard voertuig, de meeste modules steken er nog wat bovenuit.

Een van de kleinste is het dus zeker niet, maar om nu te zeggen dat het binnen deze categorie extreem groot is valt ook wel mee. Is ook een beetje optisch bedrog denk ik, hij lijkt enorm als je er naast staat, maar uiteindelijk valt het wel mee in vergelijking met voertuigen in dezelfde klasse.

Mourning

Ja, idd. Maar ik denk dat je er een YPR of volwassen persoon naast moet zetten, zodat je echt ziet wat voor een bakbeest de Boxer is. Ik dacht dat het wel meeviel aanvankelijk. Op de een of andere manier lijkt het voertuig op afbeeldingen veel kleiner dan hij is in werkelijkheid. Overigens, verder totaal irrelevant, blijf ik het wel een erg mooi voertuig vinden om te zien.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ace1

#63
Citaat van: Mourning op 28/01/2014 | 12:07 uur
Wel een massaal ding zeg. De Boxer is van zichzelf al behoorlijk fors en m.n. hoog en dan nog een dergelijke toren erop? Ben benieuwd tot welke verdieping dat ding komt als dat ding naast een flatgebouw staat  :big-smile:.

Je bedoelt zoiets? :angel:


Ace1


Ace1

Citaat van: Harald op 28/01/2014 | 12:15 uur
vond ik ook al !, waarschijnlijk vonden ze dat bij Rafael ook, want ze hebben de Mark II ontwikkel en deze is lager



Meer info daarover 

http://www.rafael.co.il/marketing/SIP_STORAGE/FILES/7/1267.pdf

Mourning

Ja, dat lijkt in ieder geval een heel wat betere verhouding te zijn. Op zich vind ik de constructie van de Mk1 wel mooi en handig ook omdat de depressie naar boven en beneden toe van het wapen systeem een stuk groter lijkt dan met een reguliere koepel. Misschien als je er i.p.v. een 35mm een 25mm in mikt je dan die dimensies behoudt, maar de koepel als geheel ook een stuk kleiner en lager wordt?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Harald

Citaat van: Mourning op 28/01/2014 | 12:07 uur
Wel een massaal ding zeg. De Boxer is van zichzelf al behoorlijk fors en m.n. hoog en dan nog een dergelijke toren erop? Ben benieuwd tot welke verdieping dat ding komt als dat ding naast een flatgebouw staat  :big-smile:.

vond ik ook al !, waarschijnlijk vonden ze dat bij Rafael ook, want ze hebben de Mark II ontwikkel en deze is lager


Mourning

Wel een massaal ding zeg. De Boxer is van zichzelf al behoorlijk fors en m.n. hoog en dan nog een dergelijke toren erop? Ben benieuwd tot welke verdieping dat ding komt als dat ding naast een flatgebouw staat  :big-smile:.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Harald

Citaat van: Ace1 op 27/01/2014 | 23:11 uur
Dan weten we gelijk waar het het torentje met de  Spike-LR voor de YPR 2010 vandaan komt

RC-turret is dus een RWS Samson Mark I van Rafael :
http://www.rafael.co.il/marketing/SIP_STORAGE/FILES/6/1266.pdf

Deze mark I zou dan voor NL uitgevoerd moeten worden met een 35 mm, de Samson Mark I en ook II hebben beide 2 stuks Spike ATGW missiles

Ace1

Citaat van: Harald op 27/01/2014 | 22:13 uur
Interessant filmpje :


Dan weten we gelijk waar het het torentje met de  Spike-LR voor de YPR 2010 vandaan komt

Harald


Ace1

Citaat van: IPA NG op 27/01/2014 | 17:46 uur
Kunnen ook twee Spike-LR op die dingen...

Volgens mij moet dat kunnen.






StrataNL

#53
Citaat van: IPA NG op 27/01/2014 | 17:57 uur
De Puma inderdaad. De Lance komt toch van de Puma?

De CV90? Dat kon toch niet?

Lijkt me wel te doen, er rijden ook AMV's met Spike's erop.


CV90 met BILL-2 raket


-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

IPA NG

De Puma inderdaad. De Lance komt toch van de Puma?

De CV90? Dat kon toch niet?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu