Mogelijke redenen om militair te worden

Gestart door Jellington, 04/11/2013 | 16:13 uur

Flyguy

Citaat van: Jellington op 04/11/2013 | 21:54 uur
Kijk naar wat ik net heb gezegd.
Als je ooit bij de krijgsmacht hebt gewild gaat het echt wel kriebelen na de universiteit. Desnoods ga je tijdens je studie bij de natres, ook erg leuk heb ik gehoord.  ;)

Huzaar1

Citaat van: Jellington op 04/11/2013 | 20:20 uur
Bedoel je dat jongeren zich dan niet meer aanmelden voor een militaire opleiding?
Nou ehh, ik zou later misschien wil in militaire dienst willen gaan hoor...

Dat is exact wat ik bedoel.
Ik heb de gegevens al meerdere malen in mijn handen gehad voor een onderzoek. Zoals Ros al aangeeft, in tijden van recessie is het de "gewoonte" van het individu om vastigheid, een baan en zekerheid te vinden. Dit scenario speelde zich elke keer af in de laatste decennia. Tijdens  economische crisis ondervind het leger een stijging in sollicitanten. Het tegenovergestelde is waar, in de afgelopen jaren, zelfs sinds de crisis begon kent defensie niets anders dan leegloop, vrijwillig vertrek ( en dat is het meest opzienbarende ) en een afname in aanmeldingen.

Dat jij erin wil komt omdat je vers bent. Niets mis mee.. maar zo zit het.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jellington

Citaat van: Flyguy op 04/11/2013 | 21:52 uur
De krijgsmacht ingaan doe je niet zomaar (tenzij je op je nummer geroepen wordt), het trekt je of het trekt je niet, geen back-up plan. De mensen die zeggen "ach ik ga maar bij 't leger" vallen als eerste af.

Over een paar jaar presenteert defensie zich misschien als een prachtige kans, wie weet.

Kijk naar wat ik net heb gezegd.

Flyguy

Citaat van: Jellington op 04/11/2013 | 21:41 uur
Geloof me, het leger in staat niet echt bovenaan mijn lijstje, het is meer een back-up plan.
De krijgsmacht ingaan doe je niet zomaar (tenzij je op je nummer geroepen wordt), het trekt je of het trekt je niet, geen back-up plan. De mensen die zeggen "ach ik ga maar bij 't leger" vallen als eerste af.

Over een paar jaar presenteert defensie zich misschien als een prachtige kans, wie weet.

Jellington

Citaat van: jurrien visser op 04/11/2013 | 21:43 uur
Dan zou ik iets anders kiezen, je kiest in mijn ogen uit overtuiging voor de krijgsmacht, niet als back-up.

Nee maar ik doe op het moment VWO dus het liefst zit ik over een paar jaar op een universiteit, als uiteindelijk blijkt dat ik VWO toch net niet red, en dan bijv naar HAVO moet en als het dan zo is dat Defensie mij het meest trekt...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Jellington op 04/11/2013 | 21:41 uur
Geloof me, het leger in staat niet echt bovenaan mijn lijstje, het is meer een back-up plan.

Dan zou ik iets anders kiezen, je kiest in mijn ogen uit overtuiging voor de krijgsmacht, niet als back-up.

Flyguy


Jellington

Citaat van: Ros op 04/11/2013 | 21:24 uur
Het tegengestelde is waar, Als er voldoende banen waren in de burgermaatschappij zouden er nog meer goed opgeleide militairen vertrekken. En dat zijn juist de mensen die de toko aan het draaien houden. Denk maar aan mensen met technische ervaring en kennis.

Ik snap zowiezo het ontslaan van opgeleide militairen niet, weet jij toevallig hoeveel een opleiding per militair "kost"? Eerst geld "besparen" door mensen (met een waarschijnlijk dure opleiding) te ontslaan, zodat je een paar jaar later 2x zoveel geld kan uitgeven om die mensen weer een baan te geven. Logisch man.

Ros

Citaat van: Jellington op 04/11/2013 | 16:13 uur
Als er geen recessie was zou er uberhaubt bijna niemand weg willen gaan.

Het tegengestelde is waar, Als er voldoende banen waren in de burgermaatschappij zouden er nog meer goed opgeleide militairen vertrekken. En dat zijn juist de mensen die de toko aan het draaien houden. Denk maar aan mensen met technische ervaring en kennis.

Ros

Citaat van: Jellington op 04/11/2013 | 20:20 uur
Bedoel je dat jongeren zich dan niet meer aanmelden voor een militaire opleiding?
Nou ehh, ik zou later misschien wil in militaire dienst willen gaan hoor...

OUR HERO !.

Jellington

#2
Citaat van: Huzaar1 op 04/11/2013 | 20:13 uur
Dit gaat nog velen en velen malen erger worden zodra de recessie is afgelopen...
Defensie gaat rond 2018 wel zo'n groot probleem worden qua vulling dat het nog een interessant moment gaat worden.

Bedoel je dat jongeren zich dan niet meer aanmelden voor een militaire opleiding?
Nou ehh, ik zou later misschien wil in militaire dienst willen gaan hoor...

Jellington

Citaat van: Ros op 04/11/2013 | 13:01 uur
Defensie staat nu dus voor een gigantische uitdaging om te zorgen voor voldoende en ook nog gemotiveerd personeel. Met het huidige beleid en aansturing heb ik er een zwaar hoofd in dat dit goed gaat komen...Defensie mag zich gelukkig prijzen dat er nog steeds een recessie aan de gang is en de banen buiten de poort niet voor het oprapen liggen  :cute-smile:

Als er geen recessie was zou er uberhaubt bijna niemand weg willen gaan.