KCT en MARSOF

Gestart door Jellington, 05/11/2013 | 17:51 uur

NLTactical

Citaat van: Jellington op 15/11/2013 | 13:42 uur
Jongens weet je wat?

Beter koopt NL ze gewoon allebei.  :angel:

Opgelost.

Er gaat niks gekocht worden... alleen verkocht

Jellington

Oke jongens nog een vraag, deze gaat niet direct over de SF maar indirect wel. De Amerikanen hebben speciale Blackhawks voor SO met extra snufjes erop, kan je dit ook doen met bijv. de NH90?

Jellington

Jongens weet je wat?

Beter koopt NL ze gewoon allebei.  :angel:

Opgelost.

Jellington

Citaat van: DvdW op 15/11/2013 | 10:29 uur
+1, en de Duitsers hebben er al ervaring mee met de EC-645T2 in de SF rol, kunnen we mooi een graantje meepikken:Lees verder

Had ik ook al gelezen, maar mij hoor je echt niet klagen als NL de Huey koopt hoor, maar ik heb gewoon liever de EC635.

DvdW

Citaat van: Elzenga op 15/11/2013 | 10:11 uur
Ik ga uit van de EC-645T2. Die heeft betere capaciteiten dan de 635. En kan volgens mij wel commandoteam van 8 meenenen.
+1, en de Duitsers hebben er al ervaring mee met de EC-645T2 in de SF rol, kunnen we mooi een graantje meepikken:
CitaatEurocopter and the German Federal Ministry of Defense today signed a contract for 15 EC645 T2 Light Utility Helicopters (LUH) to be used by Kommando Spezialkräfte (KSK), Germany's Special Forces Command.
Lees verder
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

Citaat van: Harald op 15/11/2013 | 08:34 uur
Dus om 1 eenheid Commando's te vervoeren, zijn 2 EC635 nodig tegen 1 Huey
De kosten zijn ook 2 tegen 1 in het voordeel van de Huey en betere inzetbaarheid door betere laadcapaciteit en hot en high prestaties
Ik ga uit van de EC-645T2. Die heeft betere capaciteiten dan de 635. En kan volgens mij wel commandoteam van 8 meenenen.

Harald

#76
Dus om 1 eenheid Commando's te vervoeren, zijn 2 EC635 nodig tegen 1 Huey
De kosten zijn ook 2 tegen 1 in het voordeel van de Huey en betere inzetbaarheid door betere laadcapaciteit en hot en high prestaties

Poleme

Citaat van: Jellington op 11/11/2013 | 16:28 uur
Wat is ongeveer de prijs van een tweedehands Huey dan? En gaat het hier om de oude versie of de UH-1Y-Venom? maar zover ik heb gezien zijn de enige voordelen van de Huey dat er meer man in kan en dat die als gunship kan functioneren. Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de range van de Huey vergeleken met de EC635 (500 vs 650) dan wint de EC635 toch ruim. En qua onderhouds kosten lijkt mij de EC635 ook te winnen. maar ik weet zeker dat Poleme zijn redenen heeft om te pleiten voor tweedehands Huey's.
De herbouwde Huey II heeft een aanschafprijs van USD 2 miljoen.  De basis wordt gevormd door een UH-1H, met een nieuwe sterkere motor en veel (casco) onderdelen van de Bell 212 en gemoderniseerde avionica.
De HueyII kan 11 uitgeruste troepen meevoeren, de EC635 kan er maar 4 meenemen of 5 als de kist maar door 1 vlieger gevlogen wordt.
De HueyII heeft een maximum bereik zonder reserves van 459 kilometer.  De EC635 haalt zonder reserves 620 kilometer.
De HueyII heeft echter een max. nuttige lading van 2.210 kg tegenover 1.010 kg voor de EC635.  De HueyII heeft In Ground Effect ook nog eens een hoger plafond (max. vlieghoogte), dus betere hot & high prestaties.

In de jaren 90 kochten we 17 Cougar Mk.2's en 13 Chinooks, deze dekten ongeveer 80 - 90% van de behoefte aan heli transport.  Geld voor meer transport helikopters was niet beschikbaar.  In de loop der jaren is door de dalende inzetbaarheid van deze te kleine transport vloot de 'productiviteit' nog verder gedaald.  Plus we moesten afscheid nemen van de utiliteit Bolkow Bo-105's.  In 2003 was er nog een geplande behoefte aan 14 - 16 essentiele lichte utiliteit helikopters.  Door bezuinigingen ging deze aanschaf niet door.  En in 2011 moesten we ook nog eens afscheid nemen van een groot deel van de Cougar Mk.2's.
De EC635 is een goede utiliteit helikopter die als directe vervanger kan worden gezien voor de Bo-105 en de Alouette III.
De HueyII kan ook de weg gevallen cruciale lichte transport capaciteit van de Cougar Mk.2's opvangen en als aanvulling dienen voor de Apaches.
Zwitserland kocht in 2005 18 EC635's en 2 EC635 VIP's voor totaal CHF 310 miljoen / ca. EUR 201,50 miljoen = ruim EUR 10 miljoen per kist inclusief simulator, specifieke gereedschappen, opleidingen, etcetera.  Irak kocht in maart 2009 24 EC635's inclusief toebehoren en een ondersteuningspakket voor EUR 360 miljoen / 15 miljoen per kist.   De civiele EC135 kost per vlieguur ongeveer 150 euro minder dan de HueyII.  In een militaire uitvoering zullen deze kosten ruwweg gelijk liggen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Jellington

#74
Citaat van: Strata op 14/11/2013 | 20:12 uur
Stoere filmpjes geven vaak (lees: meestal) niet de realiteit weer. KCT Marsof of gewoon de pantserinfanterie proberen het allemaal zo snel mogelijk te doen. Kwestie van op elkaar ingespeeld zijn en goed met je wapen kunnen omgaan = trainen trainen trainen tot het zo soepel als een Fyra eeeh.. sneltrein loopt.

Dacht ik ook. Maar KCT is er wel "beter" in dan bijv PAINF (lijkt mij) aangezien ze ook trainen in Killhouses in de VS.


StrataNL

Citaat van: Jellington op 14/11/2013 | 20:06 uur
Dat begrijp ik maar de videos die ik heb gezien van het KCT waren niet zo snel als in dit filmpje als je snapt wat bedoel. Maar dat waren ook meer informatieve filmpjes en dit filmpje was meer een "stoer" filmpje.

Stoere filmpjes geven vaak (lees: meestal) niet de realiteit weer. KCT Marsof of gewoon de pantserinfanterie proberen het allemaal zo snel mogelijk te doen. Kwestie van op elkaar ingespeeld zijn en goed met je wapen kunnen omgaan = trainen trainen trainen tot het zo soepel als een Fyra eeeh.. sneltrein loopt.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Jellington

Citaat van: Strata op 14/11/2013 | 19:46 uur
Het doel is juist om het zo snel (en uiteraard zo goed) mogelijk te doen.

Dat begrijp ik maar de videos die ik heb gezien van het KCT waren niet zo snel als in dit filmpje als je snapt wat bedoel. Maar dat waren ook meer informatieve filmpjes en dit filmpje was meer een "stoer" filmpje.

StrataNL

Citaat van: Jellington op 14/11/2013 | 17:34 uur
Komt onze SF ook met zo'n snelheid binnenvallen? Want jezus alleen dit filmpje weerhoud me er al van om terrorist te worden. (niet dat ik dat ooit zou willen worden hoor, geen zorgen).

Het doel is juist om het zo snel (en uiteraard zo goed) mogelijk te doen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Jellington

Citaat van: Thomasen op 14/11/2013 | 17:42 uur
Nee, dat mag niet van de ARBO. Er kunnen allerhande objecten in zo'n ruimte liggen waarover je kunt vallen, en dan kun je je lelijk bezeren.....

Grapje toch?

dudge

Citaat van: Jellington op 14/11/2013 | 17:34 uur
Oke ik kwam dit filmpje tegen en vroeg mij iets heel simpels af.


Komt onze SF ook met zo'n snelheid binnenvallen? Want jezus alleen dit filmpje weerhoud me er al van om terrorist te worden. (niet dat ik dat ooit zou willen worden hoor, geen zorgen).

Nee, dat mag niet van de ARBO. Er kunnen allerhande objecten in zo'n ruimte liggen waarover je kunt vallen, en dan kun je je lelijk bezeren.....

Jellington

Oke ik kwam dit filmpje tegen en vroeg mij iets heel simpels af.



Komt onze SF ook met zo'n snelheid binnenvallen? Want jezus alleen dit filmpje weerhoud me er al van om terrorist te worden. (niet dat ik dat ooit zou willen worden hoor, geen zorgen).