KCT en MARSOF

Gestart door Jellington, 05/11/2013 | 17:51 uur

Jellington

#67
Citaat van: Harald op 12/11/2013 | 20:19 uur
Bij de Amerikanen komt je een aantal typen tegen, Blackhawk, Chinook en de MH-53 Pave Low

Europees ... tja dan heb je  Eurocopter en AW

De EC725 van Eurocopter is wel een bekende, maar de AW149 (vind ik) is wel interessant

De Black Hawk en Chinook zijn geen "nieuwe" toestellen en zijn gewoon duidelijk beter dan hun Europese concurrent maar als er geen duidelijk verschil is tussen een Amerikaans en een Europees toestel heb ik toch liever dat men voor een Europees modelletje gaat. En de AW149 is toch bedoeld als alternatief voor de Blackhawk? Vind ik ook wel een goede als vervanger van de Cougar eigenlijk. Maar daarnaast mogen ze van mij ook een wat lichtere heli kopen. Zoals de EC635 :angel: waar 8 man in kan.

Harald

Citaat van: Jellington op 12/11/2013 | 19:38 uur
Maar die heeft niet zo'n mooie Fenestron erop zitten. Ook kunnen er "maar" 5 soldaten in en is die Amerikaans. Ik heb liever iets Europees.
En als Defensie besluit om zoeits te kopen voor de SF (wat ik betwijfel) heb ik liever niet dat ze voor "lowbudget" rotzooi gaan :P

Bij de Amerikanen komt je een aantal typen tegen, Blackhawk, Chinook en de MH-53 Pave Low

Europees ... tja dan heb je  Eurocopter en AW

De EC725 van Eurocopter is wel een bekende, maar de AW149 (vind ik) is wel interessant

http://www.agustawestland.com/system/files/brochures_new_product/Brochure%20AW149.pdf


Jellington

Citaat van: Harald op 12/11/2013 | 19:14 uur
Er zijn diverse heli's welke geschikt zijn voor SF e.d.

zoals deze low-cost Bell

Maar die heeft niet zo'n mooie Fenestron erop zitten. Ook kunnen er "maar" 5 soldaten in en is die Amerikaans. Ik heb liever iets Europees.
En als Defensie besluit om zoeits te kopen voor de SF (wat ik betwijfel) heb ik liever niet dat ze voor "lowbudget" rotzooi gaan :P


Harald

Er zijn diverse heli's welke geschikt zijn voor SF e.d.

zoals deze low-cost Bell


Harald


Jellington

Citaat van: Elzenga op 12/11/2013 | 11:35 uur
die ook voor SOF operaties een welkome veiligheidsaanvulling is.

Wat is het voordeel van zo'n Fenestron dan?

Elzenga

Citaat van: tentara71 op 11/11/2013 | 20:38 uur
Fenestron
die ook voor SOF operaties een welkome veiligheidsaanvulling is.

MasterChief1971

Citaat van: Jellington op 11/11/2013 | 19:49 uur
Het is wel een mooi ding, eyecandy ;D Maar het verschil tussen de Amerikaanse UH-72 en de EC635 is dat ding achterop waarvan ik de naam zojuist ben vergeten.

Fenestron
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Jellington

Citaat van: Ace1 op 11/11/2013 | 18:58 uur


Het is wel een mooi ding, eyecandy ;D Maar het verschil tussen de Amerikaanse UH-72 en de EC635 is dat ding achterop waarvan ik de naam zojuist ben vergeten.

Ace1


Jellington

Citaat van: Harald op 11/11/2013 | 16:56 uur
Aan / onder een EC635 kan ook wel wat gehangen worden, zoals 20 mm kanonnen en/of ongeleide raketten
Of de Venom, bestaand en bewezen ontwerp in een nieuw jasje

De Venom kan natuurlijk ook maar die is meteen wel 3x zo duur als een EC635. En of die Venom nou zo perfect is voor SO?

Harald

Aan / onder een EC635 kan ook wel wat gehangen worden, zoals 20 mm kanonnen en/of ongeleide raketten








Of de Venom, bestaand en bewezen ontwerp in een nieuw jasje


Jellington

Citaat van: Ace1 op 10/11/2013 | 23:56 uur
Volgens mij heeft Forumlid Poleme al eerder hier gepleit voor de aanschaf van tweedehands  Huey met nieuwe motoren en een  nieuwe cockpit waarom zou een deskundige als hij die bij Defensie werkzaam is dat doen? En een Huey is inzetbaar als Gunship. in feite is een Huey een doorontwikkeld toestel wat zijn tijd meegaat en waar alle kinderziektes uit zijn.

Wat is ongeveer de prijs van een tweedehands Huey dan? En gaat het hier om de oude versie of de UH-1Y-Venom? maar zover ik heb gezien zijn de enige voordelen van de Huey dat er meer man in kan en dat die als gunship kan functioneren. Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de range van de Huey vergeleken met de EC635 (500 vs 650) dan wint de EC635 toch ruim. En qua onderhouds kosten lijkt mij de EC635 ook te winnen. maar ik weet zeker dat Poleme zijn redenen heeft om te pleiten voor tweedehands Huey's.

Jellington

Citaat van: Harald op 10/11/2013 | 23:28 uur
Die EC645 is ook vanaf schepen ala LPD, JSS te gebruiken !

http://www.eurocopter.com/site/en/ref/Missions_898.html

bij mission staat wel maritime, dus    lijkt me Multi inzetbaar.

Dat geld ook voor de UH-1Y-Venom, die wordt namelijk gebruikt door het USMC.