KM scheepsbewegingen 2014

Gestart door Lex, 17/12/2013 | 22:24 uur

Ace1


Ace1

Citaat van: Lex op 16/02/2014 | 23:22 uur
Dat wil niets zeggen over het tijdstip dat een foto genomen is.
Maar okay, ter vergelijking. Ik heb het over de vlaggenmasr gehad; jij plaatst de foto over het oplanden van de Dolphin. Als je de witte streep volgt tussen de Z en de L en je kijkt naar het geklapte hekwerk, zie je dan de vlaggenmast?

Nee want het landen en opstijgen is vanwege veiligheids reden de vlaggenmast verwijderd.

Lex

Citaat van: Ace1 op 16/02/2014 | 23:10 uur
Lex niet helemaal want als ik op de facebookpagina van de zeeland kijk is deze foto 7 uur geleden geplaats.
Dat wil niets zeggen over het tijdstip dat een foto genomen is.
Maar okay, ter vergelijking. Ik heb het over de vlaggenmasr gehad; jij plaatst de foto over het oplanden van de Dolphin. Als je de witte streep volgt tussen de Z en de L en je kijkt naar het geklapte hekwerk, zie je dan de vlaggenmast?

Ace1

Citaat van: Lex op 16/02/2014 | 22:43 uur
Daar heb je gelijk in.
Maar ..... volgens mij is deze foto genomen tijdens de aanloop naar de haven van Key West.
De voorzijde van de Dolphin is voorzien van een scherm, het hekwerk van het helidek is omhoog geklapt en de vlaggenmast is opgetuigd.  ;)

Lex niet helemaal want als ik op de facebookpagina van de zeeland kijk is deze foto 7 uur geleden geplaats.

Op 14 feburari werd deze foto geplaats op de facebookpagina van de zeeland.



Op 7 febuari werd deze foto geplaats op de twitter account van de commandant van de zeeland.



https://twitter.com/GielvanHoorn

Lex

Citaat van: Ace1 op 16/02/2014 | 22:21 uur
De Zeeland is onderweg.
Daar heb je gelijk in.
Maar ..... volgens mij is deze foto genomen tijdens de aanloop naar de haven van Key West.
De voorzijde van de Dolphin is voorzien van een scherm, het hekwerk van het helidek is omhoog geklapt en de vlaggenmast is opgetuigd.  ;)

Ace1

Citaat van: Lex op 13/02/2014 | 19:00 uur
Iemand enig idee of het schip reeds is vertrokken of vandaag nog gaat vertrekken?

De Zeeland is onderweg.



https://www.facebook.com/hrms.zeeland

Lex

Citaat van: Marvo op 03/02/2014 | 15:29 uur
Scheepsbewegingen week 7 2014, van 10 februari t/m 16 februari 2014
Zr.Ms. Zeeland VTV Key West 130214.
Iemand enig idee of het schip reeds is vertrokken of vandaag nog gaat vertrekken?

Lex

#36
Citaat van: CO4U op 10/02/2014 | 19:13 uur
Ik blijf het verbazend vinden dat de KM haar scheepsbewegingen, vooral als het om het Caribisch gebied gaat, zo openbaar blijft maken ( niet alleen zo, maar vooral ook via AIS ). Drugskoeriers kunnen dat dan aan de ontbijttafel gelijk meenemen in hun voorbereiding, tegelijk met het weerbericht...
Tja, alles wat vermeld wordt komt uit openbare bronnen, cq van Rijkswege.

StrataNL

Citaat van: CO4U op 10/02/2014 | 19:13 uur
Ik blijf het verbazend vinden dat de KM haar scheepsbewegingen, vooral als het om het Caribisch gebied gaat, zo openbaar blijft maken ( niet alleen zo, maar vooral ook via AIS ). Drugskoeriers kunnen dat dan aan de ontbijttafel gelijk meenemen in hun voorbereiding, tegelijk met het weerbericht...


Eenmaal in het operatiegebied en tijdens operaties wordt het AIS uitgezet.

Maar ik begrijp je punt en het lijkt mij ook verstandiger (en kostenbesparend) om bijvoorbeeld een OPV voor een periode van 12 maanden in de West te stationeren en alleen een bemanningswisseling te doen, zo is de tijd dat er geen stationsschip aanwezig is behoorlijk korter. Moet mogelijk zijn, ook het aantal vaardagen kan wat mij betreft omhoog.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

CO4U

#34
Ik blijf het verbazend vinden dat de KM haar scheepsbewegingen, vooral als het om het Caribisch gebied gaat, zo openbaar blijft maken ( niet alleen zo, maar vooral ook via AIS ). Drugskoeriers kunnen dat dan aan de ontbijttafel gelijk meenemen in hun voorbereiding, tegelijk met het weerbericht...

Weet iemand misschien of de Johan de Witt nog deel gaat nemen aan Cold Response 2014? Of andere eenheden van de KM?




Lex

Scheepsbewegingen week 8 2014, van 17 februari t/m 23 februari 2014

(Wijzigingen voorbehouden)

Schip van de Wacht

Week 8

Zr.Ms. Johan de Witt
Zr.Ms. Zierikzee


Schepen

Week 8:

Zr.Ms. Evertsen is varende.
Zr.Ms. Zeeland VTA Willemstad 190214 VTV Willemstad 220214.
Zr.Ms. Johan de Witt VTV Den Helder 170214 VTA Oslo (NOR) 210214.
Zr.Ms. Snellius is varende.
Zr.Ms. Zierikzee VTV Zeebrugge 170214 VTA Den Helder 180214.

(VTV = tijd van vertrek / VTA = tijd van aankomst)
Voor meer informatie of scheepsbewegingen Teletekst pagina 479 van Kabelkrant Nieuws TV

Lex

Scheepsbewegingen week 7 2014, van 10 februari t/m 16 februari 2014

(Wijzigingen voorbehouden)

Schip van de Wacht

Week 7

Zr.Ms. Johan de Witt
Zr.Ms. Zierikzee

Schepen

Week 7:

Zr.Ms. De Zeven Provinciën VTV Bergen 100214 VTA Den Helder 140214.
Zr.Ms. Evertsen VTA Djibouti 140214 VTV Djibouti 150214.
Zr.Ms. Holland VTV Bergen 100214 VTA Den Helder 140214.
Zr.Ms. Zeeland VTV Key West 130214.
Zr.Ms. Groningen VTV Aalborg (DK) 100214 VTA Den Helder 140214.
Zr.Ms. Van Speijk VTV Bergen 100214 VTA Den Helder 140214.
Zr.Ms. Amsterdam VTV Aalborg (DK) 100214 VTA Den Helder 140214.
Zr.Ms. Snellius is varende.


(VTV = tijd van vertrek / VTA = tijd van aankomst)
Voor meer informatie of scheepsbewegingen Teletekst pagina 479 van Kabelkrant Nieuws TV

Archibald Haddock


StrataNL

Citaat van: CO4U op 31/01/2014 | 14:37 uur
Bedankt voor de tip,
kan het niet zien dat De Ruyter 28 januari al weer terug was in DH?

Nee de modificatie duurt een aantal maanden.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

CO4U

Bedankt voor de tip,
kan het niet zien dat De Ruyter 28 januari al weer terug was in DH?