Defensie wil minder JSF's aankopen

Gestart door Ton de Zwart, 19/09/2003 | 11:33 uur

DvdW

Ik heb et gelzen. Wel beter voor de nederlandse industrie :)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Rubenzz

Meer JSF-orders voor Nederland


   
 DEN HAAG - Een aantal Nederlandse bedrijven kan weer wat gaan verdienen aan de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter. Staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) heeft tijdens een werkbezoek in de Verenigde Staten van hoofdaannemer Lockheed Martin de garantie gekregen dat de bedrijven Stork, Thales en ATS Kleizen in totaal voor enkele tientallen miljoenen dollars aan opdrachten tegemoet kunnen zien.


De orderportefeuille van het Nederlandse is daarmee weer wat verder gevuld. Er is nu voor 165 miljoen dollar aan opdrachten binnen. De JSF moet in Nederland de F-16 gaan opvolgen.

Volgens de woordvoerder van Van der Knaap is het knokken om de opdrachten, " maar we zitten op schema". Het vorige kabinet heeft 800 miljoen dollar geïnvesteerd in de ontwikkelingsfase van de JSF. Het is de bedoeling dat het Nederlandse bedrijfsleven er fors aan gaat verdienen, en een deel van inkomsten aan de overheid terugbetaalt.


Bron: www.telegraaf.nl

DvdW

men fluistert zoveel... laten we hopen dat het niet waar is :(
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Henry

...men fluistert bij de windzak c.q. onbevestigde bronnen hogerop zeggen dat die 50 a 60 stuks er hooguit 35/40 worden...!! :-\

DvdW

Ik denk dat het er een stuk of 50/60 worden. Tis waardeloos maar kom doowr die *** bezuinigingen van die balkenende II.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Henry

...tegenvallende tegenorders, de (waarschijnlijk) hoger uitvallende kosten, tegenvallen werkgelegenheid door participatie JSF.....wat denk je zelf???!!!!....worden het er nog steeds 80 stuks???...ik gok zelf op een stuk of 35-40...met andere woorden er gaat wellicht nog een vliegbasis dicht!!!! :-\ :-\

Maverick

#17
You're Welcome

sorry, had erbij moeten zetten dat het op dinsdag is.  ;)
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

322sqnchris

Tis nie vanavond op BBC 2
wanneer dan?
Chris
Liever veel vliegen in je leven dan dat je leven voorbij vliegt. "Niet praten maar doen!"

322sqnchris

Mooi!
Dat gaat ik ff checken.
Thnx man voor dat. ff interesse verbreden hahaha :D
Chris
Liever veel vliegen in je leven dan dat je leven voorbij vliegt. "Niet praten maar doen!"

Maverick

Citaat van: 322sqnchris op 20/09/2003 | 18:02 uur
En de Eurofighter weet ik te weinig van af.

Nou hier is je kans:

BBC 2 >> Eurofighter: Weapon of Mass Construction. Documentaire over de Eurofighter Typhoon.
Begint om 0:20 tot 1:10
Mocht dit te laat zijn, neem het dan op. Mis het niet.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

322sqnchris

Ten eerste bedankt voor het welkomst commite :D
Ik had niet gezegd dat ik de F-16 wil blijven houden omdat ie mooier is. Ik vind m mooier meer niet. De block 60 heeft een paar kleine verbeteringen als ik dacht een nieuwe motor en grote brandstof cappaciteit.
En de Eurofighter weet ik te weinig van af. Laat eerst maar de final versie van de JSF zien voordat ik om ben :D
Chris
Liever veel vliegen in je leven dan dat je leven voorbij vliegt. "Niet praten maar doen!"

Cap

In de vervaning van de F-16 moet je meegaan met de tijd, of nog beter: de tijd ver vooruit zijn. Een block 60 F-16 is niet meegaan met de tijd. Met de Eurofighter ben je de tijd maar een heel klein stapje voor. Met JSF ben je de tijd ver vooruit! Vergelijk het eens met toen de F-16 de Starfighter ging vervangen!

De JSF blijft op dit moment de beste papieren houden.

Andries


Maverick

De F-16 ziet er idd heel mooi uit. Maar je koopt geen vliegtuig omdat ie er mooi uit ziet. Nee je koopt em om heel veel andere redenen, maar dat van de mooiheid is toch wel een van de laatste dingen waar je naar moet kijken. Verder denk ik dat je elk vleigtuig mooi kan gaan vinden als je er maar genoeg naar kijkt en onderzoek naar doet. zo ben ik zelf de JSF enorm gaan waarderen na het zien een paar prachtige video opnames van discovery. De JSF ziet er echt wel mooi uit. Zou er dolgraag in willen vliegen. Maar wel pas nadat ik de F-16 gehad heb. Maar dat is hopelijk voor over een jaartje of 4.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Mourning

TEN EERSTE!!!!  >:( .... WELKOM!!! ;D ;D ;D.

Persoonlijk denk ik dat het NOG langer in dienst houden van de F-16 een slecht plan is, die machines die zijn gewoon nu al ouder aan het worden en in 2015-2020 zijn ze gewoon op. Bovendien kun je bepaalde electronica wel verbeteren maar het omhulsel blijft toch grotendeels beperkt ot wat het nu is en de toekomst vereist dat onze kisten goede overlevingskansen hebben en een beperkte radarsignatuur is daar een belangrijk onderdeel van. Dat de F-16 er mooier uit zou zien doet me echt niets, is wat mij betreft geen argument.

Maar nogmaals ... Welkom! Hoop je hier vaker aan te zullen gaan treffen in de toekomst!

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

322sqnchris

Des te beter.
ik vind die JSF toch een prut kist. Niet qua avionica maar de F-16 vliegt de JSF momenteel er nog makkelijk uit. Trouwens vind dat de F-16 toch een stuk mooier uit ziet. Ik wil nie hatelijk doen tegen die JSF maar ik verwacht tot nu toe dat we beter voorlopig de F-16 kunnen houden en dan als vervolg op de MLU een X Life Update zoiets als de Block-60 of tegen die tijd hoger. Weet niet hoe jullie er over denken maar das mijn mening :D
Btw ben net nieuw hier, lees af en toe hier wel eens. Zit normaal gesproken op airwork
Massol
Chris
Liever veel vliegen in je leven dan dat je leven voorbij vliegt. "Niet praten maar doen!"