Seven NATO allies (incl. Nederland) to create new rapid reaction force - report

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 30/08/2014 | 11:11 uur

Huzaar1

Citaat van: Ros op 20/12/2014 | 14:36 uur
De partij die in een dergelijke  situatie het voortouw neemt is wat mij betreft het beste af. In de loopgraaf kruipen en gaan liggen wachten en 80 keer of meer 'dreigen' dat je weleens wat zou kunnen doen als de andere partij niet op wil houden......dat brengt je wat  :cute-smile:

Naar mijn inziens is de partij die de eerste stap zet degene wie de situatie het meeste pijn doet.
Dat is hetzelfde als toegeven.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 20/12/2014 | 14:27 uur
Je moet dan wel echt de sterkste zijn en niet in de waan verkeren dat je de sterkste ben of kan worden. Vaak is nuchter en rationeel een oplossing zoeken beter dat de zwaarste klap die je denkt uit te kunnen delen.


Duizendenjaren geschiedenis laten feitelijk zien dat de "oplossing" die jij voorstaat natuurlijk de meest wenselijk is maar vooral gegeven is aan de Don Quichot's van deze wereld, helaas!

Ros

Citaat van: Elzenga op 01/07/1974 | 11:59 uur
(ps. ik pleit al maanden, wat zeg ik, jaren!.. voor het inzetten van o.a. de EUBG aan de grens met Rusland..want het spanningsveld Oekraïne is niet van afgelopen jaar..maar al jaren een borrelende vulkaan van machtsstrijd tussen de VS en Rusland).

En......inzetten met welk doel ? Wij waren er, zagen het gebeuren en deden....niets ?

Elzenga

Citaat van: slaydo op 20/12/2014 | 14:33 uur
Ik zou me schamen als Nederlander als de politiek besluit Rusland te benaderen voor verbetering van de relatie.. **** die russen... beetje landje pik doen, ervoor zorgen dat een vliegtuig met Nederlanders aan boord neergeschoten kon worden. Hou eens op met defaitistisch gedrag en sta op tegen ******** machtsmisbruik van de meest absurd grootse orde... Het enige wat Poetin wil is verdeel en heers... Hiermee speel je hem volledig in de kaart. "Ja maar hij is zo sterk"  boehoe... ik zeg *** him.. Hij kan de pot op.

Deze redenering hieronder is ronduit misselijkmakend.. Poetin heeft voor de zoveelste keer zijn ware aard laten zien... Hij wil geen wereldvrede en stabiliteit. hij wil alles, voor hemzelf...
Was de wereld maar zo lekker simpel, zo zwart/wit, zo goed versus kwaad. OMG ik zou er voor tekenen!! Maar helaas, met de realiteit heeft dit niets te maken. Dus blijft het kijken naar alle aspecten, alle grijstinten, waarschuwen voor de 1...maar ook voor de ander...vijanden van buitenaf, maar ook vijanden van binnenuit...gevaarlijke doctrines en ideologieën benoemen en er voor waarschuwen, hoe mooi en simpel ze soms ook klinken en de burger aanspreken.

That's my job....

(ps. ik pleit al maanden, wat zeg ik, jaren!.. voor het inzetten van o.a. de EUBG aan de grens met Rusland..want het spanningsveld Oekraïne is niet van afgelopen jaar..maar al jaren een borrelende vulkaan van machtsstrijd tussen de VS en Rusland).

Elzenga

Citaat van: Ros op 20/12/2014 | 14:27 uur
....

Mijn 'lijftekst' spreekt denk ik boekdelen..........
yes...when you not know how to hit a mosquito in that position ;)..

slaydo

Citaat van: Ros op 20/12/2014 | 14:36 uur
De partij die in een dergelijke  situatie het voortouw neemt is wat mij betreft het beste af. In de loopgraaf kruipen en gaan liggen wachten en 80 keer of meer 'dreigen' dat je weleens wat zou kunnen doen als de andere partij niet op wil houden......dat brengt je wat  :cute-smile:

Vind je ?? In dit geval is de 1e die begint diegene die te zwak is om op te staan tegen en bully en nee durft te zeggen.. tot hier en niet verder.. Zoals ik al zei, defaitistisch.... je bent militair of ex militair toch??? ik ben verbijsterd.

Ros

Citaat van: Zander op 20/12/2014 | 12:34 uur
En waarom moeten `wij` die stap nemen en niet Poetin?

De partij die in een dergelijke  situatie het voortouw neemt is wat mij betreft het beste af. In de loopgraaf kruipen en gaan liggen wachten en 80 keer of meer 'dreigen' dat je weleens wat zou kunnen doen als de andere partij niet op wil houden......dat brengt je wat  :cute-smile:

slaydo

Citaat van: Elzenga op 20/12/2014 | 13:34 uur
Maak dat maar duidelijk aan de VS en haar Europese bondgenoten. Die helemaal niet zo'n belang hebben bij een goede relatie met een dan aansterkend Rusland. Containmentpolitiek en vijanddenken zijn daar leidend. En ook in Rusland maakt het groeiende nationalisme kansen op herstel van de relaties steeds kleiner...als ze er al zijn nog.

Ik zou me schamen als Nederlander als de politiek besluit Rusland te benaderen voor verbetering van de relatie.. **** russen... beetje landje pik doen, ervoor zorgen dat een vliegtuig met Nederlanders aan boord neergeschoten kon worden. Hou eens op met defaitistisch gedrag en sta op tegen ****** misbruik van de meest absurd grootse orde... Het enige wat Poetin wil is verdeel en heers... Hiermee speel je hem volledig in de kaart. "Ja maar hij is zo sterk"  boehoe... ik zeg **** him. Hij kan de pot op.

Deze redenering hieronder is ronduit misselijkmakend.. Poetin heeft voor de zoveelste keer zijn ware aard laten zien... Hij wil geen wereldvrede en stabiliteit. hij wil alles, voor hemzelf...


Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/12/2014 | 13:20 uur
Deze uitspraak zou ook gedaan kunnen zijn in 1939/40 en vervang Rusland door Duitsland en NAVO door Nederland en zie wat die houding ons gebracht heeft.

Laten wij vooral de geschiedenis van 70, 102 en 267 jaar geleden niet vergeten. Het gaat om de actuele situatie van nu die je zeker niet met wapendisplay, rondjes om de kerk en vlagvertoon gaat oplossen. Dit moet niet ontaarden in een nieuwe Koude Oorlog situatie die de hele wereld niets anders dan ellende kan brengen. 

Ik zie het maar als een hele grote gevaarlijke beer in de hoek proberen te drijven, uiteindelijk haalt de beer uit en dan ?.........gaan wij de beer dan proberen af te maken......denk het niet.

Citaat
Sinds de mens uit een Afrikaanse boom is geklommen en op 2 voeten is gaan staan geldt uiteindelijk het recht van de sterkste, iets wat over de vele millennia niet is veranderd en ook niet zal veranderen, het zit in de DNA van de mens.

Je moet dan wel echt de sterkste zijn en niet in de waan verkeren dat je de sterkste ben of kan worden. Vaak is nuchter en rationeel een oplossing zoeken beter dat de zwaarste klap die je denkt uit te kunnen delen.

Mijn 'lijftekst' spreekt denk ik boekdelen..........

Elzenga

Citaat van: Ros op 20/12/2014 | 12:24 uur
Laten wij, om een voorbeeld te zijn, maar snel weer normaal gaan doen en de relatie met Rusland zo snel mogelijk weer op een ander niveau weten te brengen. Het wederzijdse opschalen, eigenlijk opfokken, van de 'dreiging' gaat niemand wat brengen. Het herstellen van de relatie met de Russen, wij kunnen nu eenmaal niet zonder elkaar, is belangrijker dan het oppoetsen van de NAVO imago. Want daar gaat het volgens mij eigenlijk om. Ik laat mij niet wijsmaken dat de 'rapid reaction force' ook echt gaat reageren.........
Maak dat maar duidelijk aan de VS en haar Europese bondgenoten. Die helemaal niet zo'n belang hebben bij een goede relatie met een dan aansterkend Rusland. Containmentpolitiek en vijanddenken zijn daar leidend. En ook in Rusland maakt het groeiende nationalisme kansen op herstel van de relaties steeds kleiner...als ze er al zijn nog.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 20/12/2014 | 12:24 uur
Laten wij, om een voorbeeld te zijn, maar snel weer normaal gaan doen en de relatie met Rusland zo snel mogelijk weer op een ander niveau weten te brengen. Het wederzijdse opschalen, eigenlijk opfokken, van de 'dreiging' gaat niemand wat brengen. Het herstellen van de relatie met de Russen, wij kunnen nu eenmaal niet zonder elkaar, is belangrijker dan het oppoetsen van de NAVO imago. Want daar gaat het volgens mij eigenlijk om. Ik laat mij niet wijsmaken dat de 'rapid reaction force' ook echt gaat reageren.........

Deze uitspraak zou ook gedaan kunnen zijn in 1939/40 en vervang Rusland door Duitsland en NAVO door Nederland en zie wat die houding ons gebracht heeft.

Sinds de mens uit een Afrikaanse boom is geklommen en op 2 voeten is gaan staan geldt uiteindelijk het recht van de sterkste, iets wat over de vele millennia niet is veranderd en ook niet zal veranderen, het zit in de DNA van de mens.

Zander

Citaat van: Ros op 20/12/2014 | 12:24 uur
Laten wij, om een voorbeeld te zijn, maar snel weer normaal gaan doen en de relatie met Rusland zo snel mogelijk weer op een ander niveau weten te brengen. Het wederzijdse opschalen, eigenlijk opfokken, van de 'dreiging' gaat niemand wat brengen. Het herstellen van de relatie met de Russen, wij kunnen nu eenmaal niet zonder elkaar, is belangrijker dan het oppoetsen van de NAVO imago. Want daar gaat het volgens mij eigenlijk om. Ik laat mij niet wijsmaken dat de 'rapid reaction force' ook echt gaat reageren.........

En waarom moeten `wij` die stap nemen en niet Poetin?
People are sheep

Ros

Citaat van: Elzenga op 20/12/2014 | 11:50 uur
Maar goed..topic topic...ik ben benieuwd hoe het zal gaan met deze rapid reaction force...en Rusland op dat moment gaat reageren..misschien samen oefenen!? ;)

Laten wij, om een voorbeeld te zijn, maar snel weer normaal gaan doen en de relatie met Rusland zo snel mogelijk weer op een ander niveau weten te brengen. Het wederzijdse opschalen, eigenlijk opfokken, van de 'dreiging' gaat niemand wat brengen. Het herstellen van de relatie met de Russen, wij kunnen nu eenmaal niet zonder elkaar, is belangrijker dan het oppoetsen van de NAVO imago. Want daar gaat het volgens mij eigenlijk om. Ik laat mij niet wijsmaken dat de 'rapid reaction force' ook echt gaat reageren.........

Elzenga

Citaat van: Ros op 03/12/2014 | 22:59 uur
En daar hebben wij echt wat laten zien   :lol:

...
Genoeg om landen als Iran en ook Rusland toch een herijking van hun strategie en militaire programma te zien maken. Natuurlijk heb ik het niet over het "veroveren" van Rusland...maar een containment politiek...die ook met militaire middelen nog verder kan worden aangescherpt. Daarbij kan gedacht worden aan het afsluiten van bijvoorbeeld de Russische corridor naar het Midden-Oosten.

Maar goed..topic topic...ik ben benieuwd hoe het zal gaan met deze rapid reaction force...en Rusland op dat moment gaat reageren..misschien samen oefenen!? ;)

Reinier

Citaat van: Huzaar1 op 03/12/2014 | 23:37 uur
Oh nee in tegendeel. Je won altijd vrij gemakkelijk van de Russen, echter win je nooit als je Rusland wilt overwinnen.
Ja, dat is een kwestie van semantiek.
Om de Russen te verslaan zou je ook Rusland moeten veroveren. Inderdaad de Russen waren misschien niet altijd de sterkste tegenstander, maar dat hoefden ze ook niet te zijn, ze gebruikten het voordeel van de thuiswedstrijd.

Zowel bij Napoleon als bij Hitler hebben ze dezelfde tactiek en ingrediënten gebruikt:
terug trekken in eigen, zodat de aanvoerlijnen van de ander te lang worden
tactiek van de verschroeide aarde
wachten op de winter
geen flikker interesse in een mensenleven meer of minder
geen flikker interesse of een stad wordt verwoest
de aanvoerlijnen van de Russen lagen zover weg dat deze niet geraakt konden worden

Door de Russen te willen verslaan, moet je dus Rusland veroveren. Als een tegenstander dit probeer, verzwakt deze alleen maar, waardoor de ogenschijnlijk zwakkere Rus als nog zal overwinnen.