Belgische defensie - Algemene nieuwstopic

Gestart door Belgje, 09/09/2014 | 09:54 uur

Zeewier

Citaat van: Lex op 22/09/2016 | 21:11 uur
Mocht dit kloppen, dan ben ik benieuwd of de defensieplannen, welke morgen bekend gemaakt gaan worden, een aanpassing behoeven.
Nee, het mes zetten in al die regeringen, gouvernementen en de beleidsambtenaars om dat alles te stutten. Walen en Vlamingen kunnen niet politiek blijven langs elkaar heen leven. Het gaat financieel gewoon niet meer. Het moet 'lean and mean' want anders wordt het mes gezet in voorzieningen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 23/09/2016 | 11:41 uur
Ik voer hier toch de discussie? Dan moet het nu opeens via PM? En ik heb het gelezen, maar ik blijf sceptisch.

Sommige bronnen zij wat mij betreft niet openbaar en er is niets mis met een grote dosis wantrouwen, ervaringen uit het verleden zijn alles behalve geruststellend voor de toekomst.

DvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 23/09/2016 | 11:35 uur
Als je eens wat vaker in je PM zou kijken.
Ik voer hier toch de discussie? Dan moet het nu opeens via PM? En ik heb het gelezen, maar ik blijf sceptisch.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

DvdW

Citaat van: Mourning op 23/09/2016 | 11:17 uur
Relax mensen... we streven hetzelfde doel na...
Dat begin ik mij zo langzamerhand wel af te vragen, Mourning....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 23/09/2016 | 11:12 uur
En het stelselmatig negeren c.q. verdraaien van de realiteit omdat je er niet mee om kunt/wilt gaan is een eigenschap van mensen met een geestelijke ziekte... Je punt is..?

Ervaringsdeskundige?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 23/09/2016 | 11:12 uur
Ik wacht nog steeds op een gedegen onderbouwing van jouw kant, maar die komt dus niet?

Als je eens wat vaker in je PM zou kijken.

Mourning

Citaat van: DvdW op 23/09/2016 | 11:12 uur
Ik wacht nog steeds op een gedegen onderbouwing van jouw kant, maar die komt dus niet?En het stelselmatig negeren c.q. verdraaien van de realiteit omdat je er niet mee om kunt/wilt gaan is een eigenschap van mensen met een geestelijke ziekte... Je punt is..?


Relax mensen... we streven hetzelfde doel na...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

DvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/09/2016 | 20:55 uur
Als je uitsluiten wacht met commentaar op getekende stukken en bij voorkeur nog tot aflevering, dan heb je altijd gelijk, veilig wel, al draagt het niet bij tot welke discussie dan ook.
Ik wacht nog steeds op een gedegen onderbouwing van jouw kant, maar die komt dus niet?
Citaat
Een eigenschap van ja-knikkers en volgers.
En het stelselmatig negeren c.q. verdraaien van de realiteit omdat je er niet mee om kunt/wilt gaan is een eigenschap van mensen met een geestelijke ziekte... Je punt is..?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1336
Citaat van: Lex op 22/09/2016 | 21:35 uur
Er moeten wel reserveringen gedaan worden; de realiteit van alle dag kan oorzaak zijn van verschuivingen, naar achter verplaatsen etc.

Dat is zeker waar, daarnaast zullen velen in BE weer gaan roepen dat de Belgische krijgsnacht ook wel met 1,8 mjd euro minder af kan....

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/09/2016 | 21:23 uur
Dat risico is aanwezig al hebben veel van de defensieplannen betrekking op na 2017, neem als voorbeeld de vMFF, deze gaat pas echt geld kosten in het volgende decennium.
Er moeten wel reserveringen gedaan worden; de realiteit van alle dag kan oorzaak zijn van verschuivingen, naar achter verplaatsen etc.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 22/09/2016 | 21:11 uur
Mocht dit kloppen, dan ben ik benieuwd of de defensieplannen, welke morgen bekend gemaakt gaan worden, een aanpassing behoeven.

Dat risico is aanwezig al hebben veel van de defensieplannen betrekking op na 2017, neem als voorbeeld de vMFF, deze gaat pas echt geld kosten in het volgende decennium.

Lex

Citaat van: Telegraaf op 22/09/2016 | 21:08 uur
BRUSSEL -  De Belgische regering moet voor 2017 veel meer bezuinigen dan werd gedacht. Premier Charles Michel ging ervan uit dat 2,4 miljard euro genoeg was om de begroting voor volgend jaar op orde te houden, maar het Planbureau heeft nu becijferd dat er een tekort dreigt van 4,2 miljard.
Mocht dit kloppen, dan ben ik benieuwd of de defensieplannen, welke morgen bekend gemaakt gaan worden, een aanpassing behoeven.

Lex

België moet 4,2 miljard bezuinigen 

BRUSSEL -  De Belgische regering moet voor 2017 veel meer bezuinigen dan werd gedacht. Premier Charles Michel ging ervan uit dat 2,4 miljard euro genoeg was om de begroting voor volgend jaar op orde te houden, maar het Planbureau heeft nu becijferd dat er een tekort dreigt van 4,2 miljard. Dat heeft de Vlaamse zakenkrant De Tijd donderdag bekend gemaakt op haar site.

De tegenvallers zijn onder meer te wijten aan een minder gunstige economische ontwikkeling. Mede door de aanstaande brexit is de voorspelde groei slechts 1,2 procent in plaats van 1,5. Aan belasting komt er daardoor bijna een miljard minder binnen. Ook is de opbrengst van de btw-verhoging voor elektriciteit te hoog ingeschat.

Telegraaf, 22-09-2016, 20:47

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1331
Citaat van: DvdW op 22/09/2016 | 20:07 uur
Op basis waarvan Jurrien Visser, op basis van....?  Die A brief wat als hamerstuk begin 2015 al door de kamer zou vliegen volgens jou? Wordt toch eens realistisch. Je wenst en wenst en wenst, maar in de echte grote mensenwereld....

Als je uitsluiten wacht met commentaar op getekende stukken en bij voorkeur nog tot aflevering, dan heb je altijd gelijk, veilig wel, al draagt het niet bij tot welke discussie dan ook.

Een eigenschap van ja-knikkers en volgers.

DvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/09/2016 | 19:56 uur
Ik ga uit van 2+2 en ja, van 2 miljard euro voor 4 schepen.

...Bla bla bla, zwam zwam ....
Op basis waarvan Jurrien Visser, op basis van....?  Die A brief wat als hamerstuk begin 2015 al door de kamer zou vliegen volgens jou? Wordt toch eens realistisch. Je wenst en wenst en wenst, maar in de echte grote mensenwereld....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל