Belgische defensie - Algemene nieuwstopic

Gestart door Belgje, 09/09/2014 | 09:54 uur

Belgje

#649
Citaat van: Huzaar1 op 20/09/2015 | 22:08 uur
Dat gaat België niet meer trekken.
Je doelt op tanks? Die komen niet meer terug voor BE, zou een enorme verhoging van het budget vereisen.
Ik zet mijn kaarten dan op gunships.... meer bang for bucks.

Vooralsnog is het streven 1.6% tegen 2030. Tanks zijn nog maar net uitgefaseerd, korter dan in NL.

Huzaar1

Citaat van: Belgje op 20/09/2015 | 21:08 uur
Vandaag in een duidingsprogramma gehoord dat Belgische militairen momenteel niet getraind zijn voor inzet in het hoogste geweldsspectrum. Lijkt mij een eerlijke analyse. Echter zie ik groeimogelijkheden door zwaardere eenheden te bezitten die dan kunnen worden toegevoegd aan deze taskgroups.

Dat gaat België niet meer trekken.
Je doelt op tanks? Die komen niet meer terug voor BE, zou een enorme verhoging van het budget vereisen.
Ik zet mijn kaarten dan op gunships.... meer bang for bucks.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Belgje op 20/09/2015 | 21:40 uur
Klopt inderdaad. Probleem is dat de militairen nu in hun trots geraakt zijn. Hebben het gevoel dat ze niet serieus genomen worden.
De uitzending: http://www.een.be/programmas/de-zevende-dag/de-zevende-dag-deze-week

Elzenga

Citaat van: Huzaar1 op 20/09/2015 | 21:44 uur
Doh, wij ( nederlanders ) denken dat we dat wel zijn.
....
heb je mij niet horen zeggen ;)...

Huzaar1

Citaat van: Elzenga op 20/09/2015 | 21:13 uur
Dat klopt dus wel...er werd op Twitter erg verbaasd en vol ongeloof op gereageerd. Maar het klopt dus wel. Zorgelijk!

Doh, wij ( nederlanders ) denken dat we dat wel zijn.
Nou, kijk eens naar de oefeningen die Zuid-Korea, Singapore en de VS doen.
Dat is hele andere koek. Maargoed, de Belgische defensie is ook totaal verwaarloosd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Belgje

Citaat van: Lex op 20/09/2015 | 21:15 uur
Mag ik aannemen dat je het hier hebt over het programma de Zevende dag?

Klopt inderdaad. Probleem is dat de militairen nu in hun trots geraakt zijn. Hebben het gevoel dat ze niet serieus genomen worden.

Nikehercules

Citaat van: Elzenga op 20/09/2015 | 21:13 uur
Dat klopt dus wel...er werd op Twitter erg verbaasd en vol ongeloof op gereageerd. Maar het klopt dus wel. Zorgelijk!

Ach, dat geld ook voor eenheden binnen de Nederlandse krijgsmacht. Keuzes...

Elzenga

Citaat van: Belgje op 20/09/2015 | 20:56 uur
...

Sorry, dit is de Nederlandstalige versie. Ik denk te begrijpen dat het concept in verschillende groottes zal bestaan.
Nu ik het voor de 2e keer zie wordt dat inderdaad door de generaal aangegeven..ok..dus verschillende groottes..

Lex

Citaat van: Belgje op 20/09/2015 | 21:08 uur
Vandaag in een duidingsprogramma gehoord dat Belgische militairen momenteel niet getraind zijn voor inzet in het hoogste geweldsspectrum. Lijkt mij een eerlijke analyse. Echter zie ik groeimogelijkheden door zwaardere eenheden te bezitten die dan kunnen worden toegevoegd aan deze taskgroups.
Mag ik aannemen dat je het hier hebt over het programma de Zevende dag?

Elzenga

Citaat van: Belgje op 20/09/2015 | 21:08 uur
Vandaag in een duidingsprogramma gehoord dat Belgische militairen momenteel niet getraind zijn voor inzet in het hoogste geweldsspectrum. Lijkt mij een eerlijke analyse. Echter zie ik groeimogelijkheden door zwaardere eenheden te bezitten die dan kunnen worden toegevoegd aan deze taskgroups.
Dat klopt dus wel...er werd op Twitter erg verbaasd en vol ongeloof op gereageerd. Maar het klopt dus wel. Zorgelijk!

Belgje

Vandaag in een duidingsprogramma gehoord dat Belgische militairen momenteel niet getraind zijn voor inzet in het hoogste geweldsspectrum. Lijkt mij een eerlijke analyse. Echter zie ik groeimogelijkheden door zwaardere eenheden te bezitten die dan kunnen worden toegevoegd aan deze taskgroups.

Huzaar1

interessant streven. Heeft het concept veel tegenstanders? Echte oorlogsvoering waar de KL nu juist weer naar toe wilt wordt zo verlaten. In België wordt nu meer de focus gelegd op expeditionair optreden. Bedankt voor de update Belgje.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Belgje

#637


Sorry, dit is de Nederlandstalige versie. Ik denk te begrijpen dat het concept in verschillende groottes zal bestaan.

Elzenga

Citaat van: Mourning op 20/09/2015 | 20:46 uur
Op compagnies niveau? Heb ik dat goed begrepen?

Dat dacht ik van wel..want 16 versterkte bataljons lijkt me wel erg veel...

Mourning

Op compagnies niveau? Heb ik dat goed begrepen?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).