Belgische defensie - Algemene nieuwstopic

Gestart door Belgje, 09/09/2014 | 09:54 uur

Huzaar1

Citaat van: Belgje op 30/04/2015 | 15:50 uur
Het komt helemaal niet in het nieuws. Dit is een aankondiging vanop de website van defensie. Het is en blijft een nieuw schip...

Nou ja, het is niet denigrerend bedoelt, meer typerend voor de armzalige staat van de krijgsmachten van onze beide landen.
Als er bij ons in 2011 anderhalf miljard afgaat en in 2015 er 100 miljoen bijkomt wordt het hele apparaat ook verkocht als een trendbreuk, keerpunt of andere dergelijke onzin.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Belgje

Het komt helemaal niet in het nieuws. Dit is een aankondiging vanop de website van defensie. Het is en blijft een nieuw schip...

Huzaar1

#487
Ik wordt er een beetje triest van om eerlijk te zijn.
Als we het nu hier mee moeten doen, een of andere douane boot in het nieuws alsof het een vliegdekschip is.

Tja...

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Belgje

DOOP VAN HET NIEUWE PATROUILLESCHIP P902 "POLLUX" DOOR HARE KONINKLIJKE HOOGHEID DE HERTOGIN VAN BRABANT, PRINSES VAN BELGIË

Op woensdag 6 mei, om 15u30, zal in de Marinebasis Zeebrugge de doop van de P902 Pollux plaatsvinden, gevolgd door de indienststelling van het schip en de investituur van de eerste Commandant.
In aanwezigheid van de Koning en Koningin zal de Hertogin van Brabant het nieuwste patrouilleschip dopen. De stad Namen aanvaardde het peterschap van dit nieuwe vaartuig voor de Belgische Marine.
De Heer Steven Vandeput, Minister van Landsverdediging, Generaal vlieger Gerard Van Caelenberge, Vleugeladjudant van de Koning, Chef Defensie, en andere hoge Belgische en buitenlandse burgerlijke en militaire autoriteiten zullen deze plechtigheid bijwonen.

dudge

Citaat van: Belgje op 28/04/2015 | 23:07 uur
Met een bakje bier en een huurcamionette lukt dat wel op een weekendje.

;D

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/04/2015 | 21:15 uur
Als de Belgen dit soort ideeën blijven houden en weten door te voeren (al blijf ik vooralsnog uitgaan van gezond verstand) dan verdienen ze ook een afwaardering.

Het is weer heel typisch ook wat genoemd wordt, Cyber, Drones, nazorg, alles waar je de kazerne zo'n beetje niet vanaf hoeft.

Belgje

Citaat van: Lex op 28/04/2015 | 23:04 uur
Weet wel wat je hier zegt. De verhuizing naar het nieuwe complex is geen eenvoudige en de duur ervan wordt geschat op meerdere maanden.

Met een bakje bier en een huurcamionette lukt dat wel op een weekendje.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 28/04/2015 | 23:04 uur
Weet wel wat je hier zegt. De verhuizing naar het nieuwe complex is geen eenvoudige en de duur ervan wordt geschat op meerdere maanden.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

Lex

Citaat van: Belgje op 28/04/2015 | 22:57 uur
Dit dus. Als we de plannen van SP.a uitvoeren help ik de NAVO persoonlijk mee verhuizen.
Weet wel wat je hier zegt. De verhuizing naar het nieuwe complex is geen eenvoudige en de duur ervan wordt geschat op meerdere maanden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Belgje op 28/04/2015 | 22:57 uur
Dit dus. Als we de plannen van SP.a uitvoeren help ik de NAVO persoonlijk mee verhuizen.

Waarvan acte, en nogmaals NL moet uitkijken om niet de zelfde weg te bewandelen want de pro-defensie stemming die nu heerst is broos.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Reinier op 28/04/2015 | 22:55 uur
Let wel op; dit zijn uitspraken van de SpA lieden op persoonlijke titel.
Na jarenlang in de Belgische regeringen te hebben gezeten doen ze nu niet mee. Zij schoppen tegen alles wat de huidige Belgische regering doen.
Niet al te serieus nemen, heeft niets met de huidige regering te maken.

Niveau GL,of PVV die wat wauwelen of het regeringsbeleid hier.

Gelukkig realiseer ik mij dat ook!

Belgje

Citaat van: Reinier op 28/04/2015 | 22:55 uur
Let wel op; dit zijn uitspraken van de SpA lieden op persoonlijke titel.
Na jarenlang in de Belgische regeringen te hebben gezeten doen ze nu niet mee. Zij schoppen tegen alles wat de huidige Belgische regering doen.
Niet al te serieus nemen, heeft niets met de huidige regering te maken.

Niveau GL,of PVV die wat wauwelen of het regeringsbeleid hier.

Dit dus. Als we de plannen van SP.a uitvoeren help ik de NAVO persoonlijk mee verhuizen.

Reinier

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/04/2015 | 21:15 uur
Als de Belgen dit soort ideeën blijven houden en weten door te voeren (al blijf ik vooralsnog uitgaan van gezond verstand) dan verdienen ze ook een afwaardering.
Let wel op; dit zijn uitspraken van de SpA lieden op persoonlijke titel.
Na jarenlang in de Belgische regeringen te hebben gezeten doen ze nu niet mee. Zij schoppen tegen alles wat de huidige Belgische regering doen.
Niet al te serieus nemen, heeft niets met de huidige regering te maken.

Niveau GL,of PVV die wat wauwelen of het regeringsbeleid hier.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#477
Citaat van: Lex op 28/04/2015 | 21:57 uur
Bedoel je hiermee het totale aantal binnen NATO of bedoel je enkel het HQ in Brussel?
Er zijn daarnaast nog meer NATO instellingen in België.Daarmee brengt men ook de overige lidstaten van NATO in de problemen. Het nieuwe HQ wordt momenteel nog steeds gebouwd in Evere en heeft last van een giga overschrijding van de bouwkosten, welke door de listaten moet worden opgehoest.

Als de Belgen naar het pacifistische walhalla migreren dan heeft wat mij betreft geen enkele NAVO instelling een reden om in België gevestigd te blijven.

De problemen van de lidstaten worden wel opgelost en de kostenoverschrijdingen van het nieuwe HQ nemen we dan maar lief, een België die de andere lidstaten laat opdraaien voor haar beveiliging kost ons aanzienlijk meer.

Ps. NL moet uitkijken niet het zelfde pad op te gaan.... ook dan zou mijn reactie gelijk zijn.

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/04/2015 | 21:44 uur
Heeft iemand enig idee hoeveel Belgen er voor de NAVO werken?
Bedoel je hiermee het totale aantal binnen NATO of bedoel je enkel het HQ in Brussel?
Er zijn daarnaast nog meer NATO instellingen in België.
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/04/2015 | 21:44 uur
Het idee van het verhuizen van de NAVO uit België spreekt mij wel aan... zijn vast aardig wat uitkeringen.... laat ze maar bloeden in Brussel.
Daarmee brengt men ook de overige lidstaten van NATO in de problemen. Het nieuwe HQ wordt momenteel nog steeds gebouwd in Evere en heeft last van een giga overschrijding van de bouwkosten, welke door de listaten moet worden opgehoest.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 28/04/2015 | 21:38 uur
Jaja... In oud Hollandsch heet dat: "Wel de lusten maar niet de lasten".

Heeft iemand enig idee hoeveel Belgen er voor de NAVO werken?

Het idee van het verhuizen van de NAVO uit België spreekt mij wel aan... zijn vast aardig wat uitkeringen.... laat ze maar bloeden in Brussel.