Opvolging Alkmaar klasse

Gestart door Harald, 30/10/2014 | 10:19 uur

Umbert

Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 10:24 uur
De kans bestaat dat België ophoudt te bestaan. Laat staan dat het nog partnerschappen zou aangaan op vlak van Defensie.

Zou op sommige vlakken het beste zijn in elk geval zal de taalgrens een zorg minder worden, en ook voor een "verenigden Staten van Europa" doen zich dan mooie kansen voor namelijk een mooie stadstaat genaamd Brussel.  Maar dat zal nog vele problemen geven. Alleen de walen krijgen dan nog een uitdaging met hun Duitstalige deel, die zullen qua taal meer bij de Vlaming passen of een Duitstallig v.m. België kunnen gaan vormen. Maar ben bang dat de EU hier niet op zit te wachten. Ook het niet meer hebben van zeehavens dan, kan een breekpunt zijn ivm handel.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 10:24 uur
De kans bestaat dat België ophoudt te bestaan. Laat staan dat het nog partnerschappen zou aangaan op vlak van Defensie.

Misschien het beste, met dit Belgie is geen zaken te doen. Het is nooit goed gegaan.

Wordt een hele interessante verdeling van middelen bij een splitsing.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Umbert op 05/06/2019 | 10:03 uur
Allemaal mooi en aardig maar ze moeten wel beseffen dat de belg maar de helft van het budget betaald, en ik zou mijn zakenpartner niet zo behandelen, vooral als mij nog een groot project voor de deur staat waar ik ook de helft van zou betalen laten we maar zeggen. Maar laten we wel wezen pas op het eind van beide projecten kunnen we de balans op maken, van doen we nog eens, of eens maar nooit weer, laten we het eerste hopen.

De kans bestaat dat België ophoudt te bestaan. Laat staan dat het nog partnerschappen zou aangaan op vlak van Defensie.

Umbert

Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 09:36 uur
Ik som maar een paar feiten op. Jullie premise was fout. Hij is geen formateur.

Allemaal mooi en aardig maar ze moeten wel beseffen dat de belg maar de helft van het budget betaald, en ik zou mijn zakenpartner niet zo behandelen, vooral als mij nog een groot project voor de deur staat waar ik ook de helft van zou betalen laten we maar zeggen. Maar laten we wel wezen pas op het eind van beide projecten kunnen we de balans op maken, van doen we nog eens, of eens maar nooit weer, laten we het eerste hopen.

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 05/06/2019 | 09:31 uur
Je doet alsof je een offiicele spreekbuis bent van de Belgische overheid. Dat ben je niet, en je wat vragen heeft al meerdere malen nogal gekleurde antwoorden opgeleverd. Voor subjectiviteit zijn andere bronnen aan te wenden.

Ik som maar een paar feiten op. Jullie premise was fout. Hij is geen formateur.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 04:47 uur
Neen. Daar hangt het niet van af. Het kabinet zit nu in lopende zaken. Het mag dossiers waarin een beslissing is genomen concretiseren. MCM-dossier is er zo eentje van. Reynders is nog steeds MinDef en op de planning stond 6 juni tekenen. Nu is Reynders aangesteld als 'informateur. Da's een kortstondige opdracht van de Koning om de mogelijkheden tot een nieuwe regering te verkennen. Niet hetzelfde als een 'formateur' die daadwerkelijk een nieuwe regering moet proberen samenstellen.
Dus geen 500 dagen wachten, geen groot probleem. Gewoon een maandje uitstel.
Jullie hadden het ook even kunnen vragen.

Je doet alsof je een offiicele spreekbuis bent van de Belgische overheid. Dat ben je niet, en je wat vragen heeft al meerdere malen nogal gekleurde antwoorden opgeleverd. Voor subjectiviteit zijn andere bronnen aan te wenden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 05/06/2019 | 00:58 uur
Dat hangt er vanaf hoe de nieuwe Belgische regering er uit gaat zien. En wat nu als er na een hele lange reeks formatie gesprekken geen regering gevormd kan worden waar zowel Vlaanderen als Walonie het mee eens kunnen zijn. Dan zit Belgie met een heel groot probleem.

Neen. Daar hangt het niet van af. Het kabinet zit nu in lopende zaken. Het mag dossiers waarin een beslissing is genomen concretiseren. MCM-dossier is er zo eentje van. Reynders is nog steeds MinDef en op de planning stond 6 juni tekenen. Nu is Reynders aangesteld als 'informateur. Da's een kortstondige opdracht van de Koning om de mogelijkheden tot een nieuwe regering te verkennen. Niet hetzelfde als een 'formateur' die daadwerkelijk een nieuwe regering moet proberen samenstellen.
Dus geen 500 dagen wachten, geen groot probleem. Gewoon een maandje uitstel.
Jullie hadden het ook even kunnen vragen.

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 04/06/2019 | 23:08 uur
Dyslexie, nee hoor. Geen last van.
Maar, dus  met een beetje geluk wordt er over gemiddeld een jaar pas een moment gevonden om te tekenen? Met een beetje pech het afgelopen wereldrecord formeren ( iets van 500+ dagen?) Dat lijkt me genoeg reden om het project af te keuren en te herbezien. De situatie is dan vast verandert. En Teun? Ik ben Huzaar1, naampje staat links in het schermpje.
Daar staat de mijne ook.

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 04/06/2019 | 21:40 uur
Uitstel maar geen afstel dus.

Dat hangt er vanaf hoe de nieuwe Belgische regering er uit gaat zien. En wat nu als er na een hele lange reeks formatie gesprekken geen regering gevormd kan worden waar zowel Vlaanderen als Walonie het mee eens kunnen zijn. Dan zit Belgie met een heel groot probleem.

Lex

Citaat van: Ace1 op 04/06/2019 | 16:22 uur

Hierdoor wordt de protocollaire ondertekening van het marinecontract uitgesteld naar een onbekende datum. Dit betekent niet dat de bestelling nu op losse schroeven staat, laat de Persdienst van Defensie weten: "Het juridisch afsluiten van het contract gebeurde door het aangetekend versturen van de 'la lettre de notification du marché', ondertekend door de minister. Daarmee werd de officiële gunning voor het consortium Naval Group - ECA Robotics uitgevoerd."

Is dus de vraag wat de waarde van deze zinsnede is.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 04/06/2019 | 21:36 uur
Inderdaad, fantastisch nieuws. Jammer van je dyslexie, Teun.

Dyslexie, nee hoor. Geen last van.
Maar, dus  met een beetje geluk wordt er over gemiddeld een jaar pas een moment gevonden om te tekenen? Met een beetje pech het afgelopen wereldrecord formeren ( iets van 500+ dagen?) Dat lijkt me genoeg reden om het project af te keuren en te herbezien. De situatie is dan vast verandert. En Teun? Ik ben Huzaar1, naampje staat links in het schermpje.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Reynders is trouwens als informateur aangesteld. Een tijdelijke rol in de hopelijk (bijna) laatste poging om België nog een rondje te reanimeren. Uitstel maar geen afstel dus.

Stoonbrace

#1685
Citaat van: Huzaar1 op 04/06/2019 | 17:50 uur
Volgens mij probeerden meerderen dit ook al aan stoombrace duidelijk te maken, tijdje terug

Fantastisch nieuws wel

Inderdaad, fantastisch nieuws. Jammer van je dyslexie, *****

Huzaar1

Volgens mij probeerden meerderen dit ook al aan stoombrace duidelijk te maken, tijdje terug🙄

Fantastisch nieuws wel
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation