Alert State A?

Gestart door JoeMann, 28/09/2003 | 20:11 uur

JoeMann

Oké, bedankt voor de reakties  :D. Ik weet er nu weer wat meer over!
Groeten Daan

D819

#13
Citaat van: calimero op 01/10/2003 | 18:21 uur
ik weet niet precies wat dat "Alert State A" betekent, maar ik werd vandaag zomaar van de Leusderhei geschopt en k mogt geen foto's meer maken :-\
Officieel is het wel verboden terrein, maar er word nooit wat van gezegt...

Het kan natuurlijk zijn, dat de een of andere je een loer heeft gedraaid.  ;D
Dat bedoelde ik eigenlijk met die opmerking over je foto indertijd.. 8)

Maar... Bij nader inzien, staat er in de engelse tekst wel degelijk zoiets als "afschrikking" (deterrent).

Terroristische activiteiten zijn mogelijk, maar er zijn geen directe aanwijzingen of inlichtingen voor, wel kan het zijn dat bepaalde veiligheidsmaatregelen genomen worden als afschrikking.


NCO

Alertstate A is niks bijzonders. tijdens de oorlog in irak was het B, daarna via alpha+ weer terug naar het huidige alpha.

JoeMann

Ik zag dit bordje ook in Utrecht en bij Oirschot staan  ???. Oirschot kan dan wel maar waarom zou die dan ook bij Utrecht staan? Het bordje wat ik bedoel is een wit bordje waar met zwarte letters Alert state op staat en met een grote rode letter de A  :-\. Deze bordjes staan gewoon voor bij de ingang dus als je er langs rijd zul je ze wel kunnen zien. Wel raar dat je zomaar van de hei bent geschopt, in Oirschot mag je wel gewoon op de hei komen alleen mag je o.a. geen oefeningen hinderen, enz.

Piedt

Het kan zijn dat ze bezig zijn met testen van de nieuwe PantserInfanterie Voertuig aant testen..  De Cv90 was getest misschien dat ze nu met de ascod bezigzijn..

calimero

ik weet niet precies wat dat "Alert State A" betekent, maar ik werd vandaag zomaar van de Leusderhei geschopt en k mogt geen foto's meer maken :-\
Officieel is het wel verboden terrein, maar er word nooit wat van gezegt...
Impossible only takes some minutes longer.

D819

#8
Nou vooruit dan...

http://www.usanato.army.mil/FORCE/SignificantRiskCountries.ppt

http://www.angelfire.com/mi2/angela764/military/military_dictionary.html

A Chairman of the Joint Chiefs of Staff-approved program standardizing the Military Services' identification of and recommended responses to terrorist threats against US personnel and facilities. This program facilitates inter-Service coordination and support for antiterrorism activities. Also called THREATCONS.
There are four THREATCONS above normal:

a. THREATCON ALPHA--This condition applies when there is a general threat of possible terrorist activity against personnel and facilities, the nature and extent of which are unpredictable, and circumstances do not justify full implementation of THREATCON BRAVO measures.
However, it may be necessary to implement certain measures from higher THREATCONS resulting from intelligence received or as a deterrent. The measures in this THREATCON must be capable of being maintained indefinitely.

b. THREATCON BRAVO--This condition applies when an increased and more predictable threat of terrorist activity exists. The measures in this THREATCON must be capable of being maintained for weeks without causing undue hardship, affecting operational capability, and aggravating relations with local authorities.

c. THREATCON CHARLIE--This condition applies when an incident occurs or intelligence is received indicating some form of terrorist action against personnel and facilities is imminent. Implementation of measures in this THREATCON for more than a short period probably will create hardship and affect the peacetime activities of the unit and its personnel.

d. THREATCON DELTA--This condition applies in the immediate area where a terrorist attack has occurred or when intelligence has been received that terrorist action against a specific location or person is likely. Normally, this THREATCON is declared as a localized condition.

Heb ergens gelezen op de Navo site, dat deze code vanaf 1 juli 2003 geldt voor de hele Navo.

JoeMann

even serieus nou  ::)

D819

Alert State A: Nothing on the hand.
Alert State B: There is something in the air.
Alert State C: Beware, the CO didn't sleep last night.
Alert State D: Take great care, the CO got kicked out da house.

Marvin

#5
zag hetzelfde bordje deze week op vlb eindhoven  - geeft de hoogte van de terroristiche dreiging aan - ik weet alleen niet zeker welke categorieën van dreiging er zijn. Bij Engelse onderdelen vind je eenzelfde bordje met de tekst: Keen Wind Grey (zij gebruiken dus een kleurencode). Bij Amerikaanse onderdelen vind je het bordje: Threat level Alpha....    8) 8)
Overigens is het zo dat het dreigingsniveau per onderdeel kan verschillen - ligt aan de door de inlichtingendiensten gegeven adviezen.  8)
confused...? so am i....

JoeMann

Moeten ze daarvoor daar zo'n bordje neerzetten? Wel raar want in Utrecht stond dat bordje ook volgens mij  ???

D819

Binnenkort een reunie van veteranen en oudgedienden. ;)

Dat betekent...

Schoenen poetsen, er fatsoenlijk uitzien.

oud_zijde

Aardappelen met spek vanavond ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

JoeMann

Toen ik het kazerne terrein in Oirschot opreed zag ik een bordje staan mat daarop: Alert State A? Weet iemand wat dit betekent?
Groeten Daan