Jihadisten richten bloedbad aan in Parijs

Gestart door dudge, 08/01/2015 | 12:42 uur

Zander

Heb je enig idee hoe de politie organisatie eruit ziet?
Ik ga er van uit van niet. Daarnaast is een 9 mm machinepistool  (mp5) niets in vergelijking met de ak's die er bij liquidaties ram en plofkraken worden gebruikt.
De politie dient minimaal te beschikken over een wapen als de colt-diemaco en of een riotgun.

Daarnaast zie je hier geen inspecteur op straat. Ik ben er een voorstander van om politie personeel deels op te leiden voor interventies met lange wapens. Maar lang niet iedere agent is daar capabel genoeg voor. Daar hebben we heden de AE en VAG teams voor op piketdienst.

Ik pleit daarom voor een aanvulling op de bestaande teams. Door bijvoorbeeld een toezicht eenheid over lange wapens te laten beschikken naast de noodhulp surveillance.
People are sheep

Ros

#21
Citaat van: Oorlogsvis op 08/01/2015 | 20:30 uur
Dat is in Belgie en ook US allemaal beter geregeld....maar Nederland is een land dat vies is van wapens, vraag me af wanneer de politiek hier uberhaupt wakker wordt dat het nu toch echt "oorlog" is.

Belangrijk is om eerst te kijken wie en wat achter de aanslag/aanval in Parijs zit. Is het een actie op persoonlijke titel of zit er een organisatie/groepering achter.

Wat er is gebeurd is heel erg en gruwelijk maar om nu al te spreken van oorlog gaat mij iets te ver.

Elzenga

Citaat van: Oorlogsvis op 08/01/2015 | 19:17 uur
om te beginnen moet de politie zwaarder bewapend worden en meer gemilitariseerd....aanvullende gevechts training stedelijke omgeving iedere agent leren omgaan met een MP5 of soortgelijk pistool mitrailleur..we moeten meer de kant op van de US.
Je kan niet ieder gebouw/station afzonderlijk bewaken dat kost teveel mankracht, maar als je bijvoorbeeld Amsterdam Centrum neemt dan zou je in zo'n grote stad best extra mensen of straat kunnen laten patrouilleren zodat als er wat gebeurd ze praktisch binnen 1 minuut ter plekke zijn.
Ik vrees dat onze krijgsmacht te weining mensen heeft om deze dreiging te counteren maar in de grote steden zou het best kunnen met kleine groepen.
De Fransen doen zoiets...en heeft het geholpen?

Ros


Oorlogsvis

Citaat van: Belgje op 08/01/2015 | 20:14 uur
Met alle respect maar dat zijn echt lachwekkende cijfers. In België heeft iedere inspecteur (basiskader) een opleiding met een 9mm submachine gun. In ongeveer elke politiezone kunnen die inspecteurs op eigen initiatief die wapens meenemen op patrouille.

Dat is in Belgie en ook US allemaal beter geregeld....maar Nederland is een land dat vies is van wapens, vraag me af wanneer de politiek hier uberhaupt wakker wordt dat het nu toch echt "oorlog" is.

Belgje

Citaat van: Zander op 08/01/2015 | 19:43 uur
In iedere gemeente met meer dan 80.000 inwoners 24/7 minimaal 1 politievoertuig met zwaar bewapende agenten.

Met alle respect maar dat zijn echt lachwekkende cijfers. In België heeft iedere inspecteur (basiskader) een opleiding met een 9mm submachine gun. In ongeveer elke politiezone kunnen die inspecteurs op eigen initiatief die wapens meenemen op patrouille.

Zander

In iedere gemeente met meer dan 80.000 inwoners 24/7 minimaal 1 politievoertuig met zwaar bewapende agenten.
People are sheep

Oorlogsvis

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 08/01/2015 | 19:01 uur
Dat denk ik ook.

los van het feit dat je op voorspelbare locaties extra bewaking kan inzetten dan blijven er heel veel niet direct voorspelbare locaties over waar je geen handjes kan inzetten.

Ik vrees dat ook wij, helaas,  niet aan terreur zullen ontkomen, de vraag is alleen wanneer, waar en met welke gevolgen....   :sick:
om te beginnen moet de politie zwaarder bewapend worden en meer gemilitariseerd....aanvullende gevechts training stedelijke omgeving iedere agent leren omgaan met een MP5 of soortgelijk pistool mitrailleur..we moeten meer de kant op van de US.
Je kan niet ieder gebouw/station afzonderlijk bewaken dat kost teveel mankracht, maar als je bijvoorbeeld Amsterdam Centrum neemt dan zou je in zo'n grote stad best extra mensen of straat kunnen laten patrouilleren zodat als er wat gebeurd ze praktisch binnen 1 minuut ter plekke zijn.
Ik vrees dat onze krijgsmacht te weining mensen heeft om deze dreiging te counteren maar in de grote steden zou het best kunnen met kleine groepen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Nikehercules op 08/01/2015 | 18:25 uur
De NATRES is in staat om pieken op te vangen. Ik vrees dat het dreigingsniveau wat nu heerst structureel zal zijn. Ook daar kan de NATRES een bijdrage aan leveren maar waarschijnlijk niet op de schaal die Wilders in gedachte heeft. 

Dat denk ik ook.

los van het feit dat je op voorspelbare locaties extra bewaking kan inzetten dan blijven er heel veel niet direct voorspelbare locaties over waar je geen handjes kan inzetten.

Ik vrees dat ook wij, helaas,  niet aan terreur zullen ontkomen, de vraag is alleen wanneer, waar en met welke gevolgen....   :sick:

Nikehercules

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 08/01/2015 | 17:54 uur
Dat is het zeker, maar hebben we hier niet de NATRES voor?

De NATRES is in staat om pieken op te vangen. Ik vrees dat het dreigingsniveau wat nu heerst structureel zal zijn. Ook daar kan de NATRES een bijdrage aan leveren maar waarschijnlijk niet op de schaal die Wilders in gedachte heeft. 

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 08/01/2015 | 17:45 uur
Was dat niet de man die opriep tot bezuinigingen op de krijgsmacht? Een dergelijke grote en langdurige inzet om stations, straten en winkelcentra te beschermen zou een enorme aanslag zijn op de capaciteit van de krijgsmacht.
Inderdaad....maar het heerschap gaat vast van de wetenschap uit dat het gros van de mensen die gevoelig zijn voor zijn demagogie niet weten wat hij met de krijgsmacht wil...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Nikehercules op 08/01/2015 | 17:45 uur
Was dat niet de man die opriep tot bezuinigingen op de krijgsmacht? Een dergelijke grote en langdurige inzet om stations, straten en winkelcentra te beschermen zou een enorme aanslag zijn op de capaciteit van de krijgsmacht.

Dat is het zeker, maar hebben we hier niet de NATRES voor?

Nikehercules

Was dat niet de man die opriep tot bezuinigingen op de krijgsmacht? Een dergelijke grote en langdurige inzet om stations, straten en winkelcentra te beschermen zou een enorme aanslag zijn op de capaciteit van de krijgsmacht.

Oorlogsvis

Ik heb hier ook een onderwerp over geopend en dat is verwijderd tot twee keer toe...zeker omdat ik te hard reageerde tegen de ISLAM....

Wat is er aan de hand met dit forum ???

Mag je hier ook al niet voor je anti-islam mening uitkomen ??

valt me ook tegen hoe weinig mensen hier in dit zogenaamde nieuwe topic wel op reageren.


Lex

Wilders: leger moet ingezet in stations  

DEN HAAG -
Nederland moet het leger inzetten om stations, straten en winkelcentra te beschermen. Dat zegt PVV-leider Geert Wilders in een videoboodschap die hij donderdag heeft verspreid naar aanleiding van de aanslag in Parijs. ,,Alleen harde, keiharde maatregelen kunnen verder bloedvergieten voorkomen", aldus Wilders. ,,Dit is niet het einde van de ellende, maar hooguit het begin."
 
Wilders hamerde op het stopzetten van alle immigratie uit islamitische landen. ,,Het is de islam die telkens weer de moordenaars inspireert, het is Mohammed, het is de Koran - dat is het probleem en niets anders." Hij heeft het ,,niet over alle moslims", maar gelovigen die een ,,,gewelddadige ideologie aanhangen en onze vrijheid willen vernietigen". Wilders: ,,Jihadisten het land uit en nooit meer terug."

Volgens de PVV-leider hebben ,,onze elites een levensgroot probleem binnengehaald" waarvoor zijn eigen partij al tien jaar waarschuwt. ,,Steeds kijken onze elites laf weg." Wilders pleit ervoor dat Nederland het verdrag van Schengen opzegt en weer zelf zijn grenzen controleert. ,,We moeten ons land deïslamiseren."

Telegraaf, 8 januari 2015

De video boodschap: