Jihadisten richten bloedbad aan in Parijs

Gestart door dudge, 08/01/2015 | 12:42 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 18/01/2015 | 14:19 uur
Op die fiets......duidelijk. Ik zie alleen de link met 'gratis' niet. Als wij militairen op en missie naar Mali kunnen sturen tegen  kosten  waarvan nu al bekend is dat het budget zwaar overschreden gaat worden, kan je best een aantal eenheden nationaal aan het werk zetten. Eventueel aangevuld met reservisten.

Het is helaas de realiteit dat geld in veel gevallen een (te) grote rol speelt. De situatie nu geeft wel duidelijkheid hoe de politiek echt over Defensie denkt. Ook de roependen dat het roer om moet en er meer geld beschikbaar gemaakt moet worden. Daar hoor je nu niemand meer over nu de aandacht een beetje van Rusland is afgedwaald. De echte pro-defensie politicus had nu de kans aangegrepen om het belang van Defensie voor de nationale veiligheid op de agenda te zetten. Zeker nu de publieke draagvlak er op dit moment wel voor te krijgen is.

Raymond Knops  van het CDA doet zijn best... zie ook zijn Kamervragen van 19/1/15

https://www.cda.nl/mensen/knops/toon/schriftelijke-vragen-raymond-knops-over-de-beschikbaarheid-van-de-krijgsmacht-in-het-kader-van-terre/

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/01/2015 | 14:09 uur
maar ergens denk ik dat het emmertje ook in Den Haag een keer vol is

Er zal voor die tijd wel een klein gaatje op een  tactische plaats in de emmer worden gemept........ :cute-smile:

Ros

Citaat van: A.J. op 18/01/2015 | 13:57 uur
Jij weet net zo goed als mij dat de boekhouder regeert in Den Haag. Inzet is geen probleem als het maar gratis is. Op het moment dat het geld gaat kosten wordt er binnen een uur een "niet te voorkomen blablabla" verhaal gespint.

Wellicht ben ik iets te cynisch, maar gezien de behaalde resultaten uit het verleden denk ik niet dat ik ver van de waarheid zit.


Op die fiets......duidelijk. Ik zie alleen de link met 'gratis' niet. Als wij militairen op en missie naar Mali kunnen sturen tegen  kosten  waarvan nu al bekend is dat het budget zwaar overschreden gaat worden, kan je best een aantal eenheden nationaal aan het werk zetten. Eventueel aangevuld met reservisten.

Het is helaas de realiteit dat geld in veel gevallen een (te) grote rol speelt. De situatie nu geeft wel duidelijkheid hoe de politiek echt over Defensie denkt. Ook de roependen dat het roer om moet en er meer geld beschikbaar gemaakt moet worden. Daar hoor je nu niemand meer over nu de aandacht een beetje van Rusland is afgedwaald. De echte pro-defensie politicus had nu de kans aangegrepen om het belang van Defensie voor de nationale veiligheid op de agenda te zetten. Zeker nu de publieke draagvlak er op dit moment wel voor te krijgen is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 18/01/2015 | 13:57 uur
Jij weet net zo goed als mij dat de boekhouder regeert in Den Haag. Inzet is geen probleem als het maar gratis is. Op het moment dat het geld gaat kosten wordt er binnen een uur een "niet te voorkomen blablabla" verhaal gespint.

Wellicht ben ik iets te cynisch, maar gezien de behaalde resultaten uit het verleden denk ik niet dat ik ver van de waarheid zit.


Helaas weet ik dat maar al te goed maar ergens denk ik dat het emmertje ook in Den Haag een keer vol is en/of dat de Nederlandse bevolking het niet (meer) pikt spindoctors of niet.

A.J.

Citaat van: Ros op 18/01/2015 | 13:54 uur
Wat bedoel je met eerste eindafrekening ?

Wat het de belastingbetaler gaat kosten. Leer mij de Nederlanders/ politiek Den Haag kennen.

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/01/2015 | 13:45 uur
Ik snap wat je bedoeld.... laten we het een stap verder trekken: een willekeurig fictief voorbeeld: een aanslag met explosieven e.d. in een overvolle Amsterdam Arena: gevolg: vele honderden doden...

Den Haag kan niet anders dan reageren met scherpe maatregelen, en als ze de eerste aanslag met thee drinken proberen te sussen zal de tweede het hek van de dam blazen.

Jij weet net zo goed als mij dat de boekhouder regeert in Den Haag. Inzet is geen probleem als het maar gratis is. Op het moment dat het geld gaat kosten wordt er binnen een uur een "niet te voorkomen blablabla" verhaal gespint.

Wellicht ben ik iets te cynisch, maar gezien de behaalde resultaten uit het verleden denk ik niet dat ik ver van de waarheid zit.

Ros

Citaat van: A.J. op 18/01/2015 | 13:36 uur
Mijn idee, maar ik voorspel dat de publieke opinie binnen een seconde na de eerste eindafrekening weer is nulgesteld.

Wat bedoel je met eerste eindafrekening ?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 18/01/2015 | 13:37 uur
Net zoals met de MH17 ja?

Ik snap wat je bedoeld.... laten we het een stap verder trekken: een willekeurig fictief voorbeeld: een aanslag met explosieven e.d. in een overvolle Amsterdam Arena: gevolg: vele honderden doden...

Den Haag kan niet anders dan reageren met scherpe maatregelen, en als ze de eerste aanslag met thee drinken proberen te sussen zal de tweede het hek van de dam blazen.

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/01/2015 | 13:32 uur
Waar een wil is, is een weg... desnoods door het verder laten oplopen van de staatsschuld.. (geen enkele politicus van links tot rechts zou nee kunnen verkopen aan de achterban als er vele doden te betreuren zijn)

Net zoals met de MH17 ja?

A.J.

Citaat van: Ros op 18/01/2015 | 13:29 uur
Als militaire inzet aan de orde komt en noodzakelijk blijkt te zijn is er geen enkele discussie acceptabel over de kosten. Ze halen de centen maar ergens vandaan, desnoods van de bijdrage aan Brussel, van OSW of de vele prestige projecten.

Mijn idee, maar ik voorspel dat de publieke opinie binnen een seconde na de eerste eindafrekening weer is nulgesteld.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 18/01/2015 | 13:29 uur
Als militaire inzet aan de orde komt en noodzakelijk blijkt te zijn is er geen enkele discussie acceptabel over de kosten. Ze halen de centen maar ergens vandaan, desnoods van de bijdrage aan Brussel, van OSW of de vele prestige projecten.

Waar een wil is, is een weg... desnoods door het verder laten oplopen van de staatsschuld.. (geen enkele politicus van links tot rechts zou nee kunnen verkopen aan de achterban als er vele doden te betreuren zijn)

Ros

#251
Als militaire inzet aan de orde komt en noodzakelijk blijkt te zijn is er geen enkele discussie acceptabel over de kosten. Ze halen de centen maar ergens vandaan, desnoods van de bijdrage aan Brussel, van OSW of de vele prestige projecten van de overheid.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 18/01/2015 | 13:18 uur
Een overwinning voor de extremisten of een verstandig besluit van de demonstranten ?

Zo iets als geen spotprenten en cartoons meer tekenen.......

Een beetje zoiets als de kip en ei vraag.... ik zou willen stellen: virtuele overwinning voor de extremisten.

A.J.

Even los van het feit of je voor of tegen militaire inzet bent. Wie gaat die kermis betalen en waar halen we het personeel vandaan? Of dacht je dat we gratis al bedelend om KL1 op de hoek van de straat gaan staan? Aangevuld met een berg reservisten die verder niets te doen hebben?

Ros

Een overwinning voor de extremisten of een verstandig besluit van de demonstranten ?

Zo iets als geen spotprenten en cartoons meer tekenen.......