Jihadisten richten bloedbad aan in Parijs

Gestart door dudge, 08/01/2015 | 12:42 uur

Ros

De Duitse anti-islambeweging Pegida heeft een demonstratie maandag in Dresden afgelast.
Dat gebeurde nadat dreigementen waren binnengekomen van islamitische extremisten aan het adres van de leider van de groep, Lutz Bachmann.

Volgens het Duitse persbureau DPA kregen de Duitse autoriteiten daarover informatie van buitenlandse geheime diensten.

Pegida demonstreert al maanden tegen de vermeende islamisering van Duitsland. De groep heeft vooral veel aanhangers in Dresden en gaat de afgelopen weken elke maandag in die stad met duizenden de straat op.

Terreurdreiging

Volgens de Duitse krant Bild kreeg Pegida van de politie te horen dat deze de veiligheid van de demonstratie van maandag niet kon garanderen, ook gezien de recente terreurdreiging. Pegida-leider Lutz Bachmann zou met de dood zijn bedreigd.

Pegida noemt het nu ''een te grote verantwoording'' om deelnemers risico te laten lopen.

www.nu.nl

Zander

Weekdierhouding. Hahaha leuke voor scrable  :lol:
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#245
Citaat van: Enforcer op 18/01/2015 | 11:16 uur
Nee natuurlijk niet, want GL en de PvdD vinden dat ondierwaardig. Er zal meer geld en capaciteit naar de AIVD en MIVD moeten, om te zorgen dat het kalf niet in de buurt van de put kan komen.

Ik vrees dat je gelijk hebt tenzij de eerste (hopelijk nooit) aanslag plaats vindt met een monsterlijk aantal slachtoffers... gezien de gemiddelde Nederlandse weekdier houding zou dat laatste zo maar eens realiteit kunnen worden.

Enforcer

Citaat van: Zander op 18/01/2015 | 10:38 uur
Hekje van prikkeldraad om de put en klaar :P

Nee natuurlijk niet, want GL en de PvdD vinden dat ondierwaardig. Er zal meer geld en capaciteit naar de AIVD en MIVD moeten, om te zorgen dat het kalf niet in de buurt van de put kan komen.

Zander

Hekje van prikkeldraad om de put en klaar :P
People are sheep

Enforcer

Citaat van: Ros op 17/01/2015 | 23:00 uur
Laks ?  Wij schakelen wel een tandje bij...........nee, Nederland gaat pas wakker worden als het te laat is, er moet eerst wat gebeuren vrees ik.

Uiteraard, het is niet voor niks een NL gezegde dat we eerst het kalf laten verdrinken, en dan de put pas gaan dempen. O, nee, was dat maar waar, er gaat oeverloos gediscussieerd worden op welke manieren de put gedempt kan worden. Dan komt men met zo'n polderoplossing dat de kans weer zeer groot is dat er nog een kalf verdrinkt.

En de verontwaardiging bij de eerste de beste aanslag zal wel groot zijn. Zo groot dat het de verontwaardiging van onbehoorlijk bestuur aan regeringszijde volkomen onder gebloed is, dat daar te weinig aandacht aan besteed zal worden, laat staan dat er daar dan terecht (figuurlijk) koppen gaan rollen.

Zander

Citaat van: Ros op 17/01/2015 | 23:00 uur
Of opsluiten de remedie is ? Het kan niet eeuwig en de kans dat deze mensen dan of nog meer radicaliseren levert meer risico op dan waarschijnlijk in de huidige situatie. De Amerikaanse strafmaat is ook niet de oplossing. Daar komen zwaardere criminelen uit de bak dan dat ze waren voor dat zij opgesloten werden.

Laks ?  Wij schakelen wel een tandje bij...........nee, Nederland gaat pas wakker worden als het te laat is, er moet eerst wat gebeuren vrees ik.

Misschien bij verheerlijking van terreur eea uitkeringen en toeslagen af nemen. Bij directe dreiging van terreur de verblijfsstatus intrekken en of het Nederlanderschap afpakken en uitzetten naar het land van een eventuele 2 de nationaliteit.
Anders een vorm van werkkamp met een soort TBS systeem. Pas als de psychiaters het mogelijk achten weer loslaten.

Een iedergeval heeft meneer Aboutaleb het erg goed verwoord
In het kort; als je onze leefwijze niet aan staat, rot dan op!

Mooie uitspraak voor een PvdA er.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

Citaat van: Zander op 17/01/2015 | 23:01 uur
Ik bedoel niet die vrouw Huzaar ik bedoel die gasten die al onder vuur lagenwaarvan er 1 gewond op de grond ligt en vervolgens word afgeschoten alsof het niets was.
Daar hadden de collega's nog iets van dekkingsvuur kunnen geven aan de gewonde collega. het gaat erom dat ik jou niet begrijp wij spreken in dit geval gewoon een andere taal.

Wel eens onder vuur gelegen in bijvoorbeeld het Afghaanse?? Dan wil je niet met je Glock tegen AK's en RPG's vechten. Dat is ook een moment waarop je moet reageren op de vuuropening van de Taliban.

Waar ik heen wil word mooi door Poleme weggezet als de Britse FRT's. Dit kunnen gewoon collega's zijn die in de reguliere basis politiezorg werken en als neventaak bijvoorbeeld FRT draaien zoals AE en VAG ook neventaken zijn. Na een slectie traject extra trainen en tadaaa. Ook Nikehercules lijkt het wel te begrijpen. Helaas zoals ik al eerder zei is het vaak erg lang wachten eer het AT er is die 15 minuten halen ze ook echt niet. Er zijn 6 teams voor heel NL dus landelijk dekking in 15 minuten.........

Dat waren toegewezen agenten, die dienden als beveiliging van meneer Hebdo, ik ben het helemaal met je eens dat deze ook bewapend hadden moeten zijn met iets meer dan een handvuurwapen. Ik zeg dat al vanaf het begin af aan :) .
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 17/01/2015 | 13:31 uur
Nee, ze werd in haar rug geraakt. Het had niets verandert.

Ik bedoel niet die vrouw Huzaar ik bedoel die gasten die al onder vuur lagenwaarvan er 1 gewond op de grond ligt en vervolgens word afgeschoten alsof het niets was.
Daar hadden de collega's nog iets van dekkingsvuur kunnen geven aan de gewonde collega. het gaat erom dat ik jou niet begrijp wij spreken in dit geval gewoon een andere taal.

Wel eens onder vuur gelegen in bijvoorbeeld het Afghaanse?? Dan wil je niet met je Glock tegen AK's en RPG's vechten. Dat is ook een moment waarop je moet reageren op de vuuropening van de Taliban.

Waar ik heen wil word mooi door Poleme weggezet als de Britse FRT's. Dit kunnen gewoon collega's zijn die in de reguliere basis politiezorg werken en als neventaak bijvoorbeeld FRT draaien zoals AE en VAG ook neventaken zijn. Na een slectie traject extra trainen en tadaaa. Ook Nikehercules lijkt het wel te begrijpen. Helaas zoals ik al eerder zei is het vaak erg lang wachten eer het AT er is die 15 minuten halen ze ook echt niet. Er zijn 6 teams voor heel NL dus landelijk dekking in 15 minuten.........
People are sheep

Ros

Citaat van: Tanker op 17/01/2015 | 22:45 uur
Ik vindt dat Nederland wel erg makkelijk en laks omgaat met de dreiging die van alle kanten op de loer ligt. Die Syriëgangers zouden ze van straat moeten halen en opsluiten. Las van de week nog dat er een Amerikaan is veroordeeld tot 21 jaar celstraf wegens het voornemen om af te reizen naar Syrië. Kijk, dat zijn nog eens serieuze straffen!!!

Of opsluiten de remedie is ? Het kan niet eeuwig en de kans dat deze mensen dan of nog meer radicaliseren levert meer risico op dan waarschijnlijk in de huidige situatie. De Amerikaanse strafmaat is ook niet de oplossing. Daar komen zwaardere criminelen uit de bak dan dat ze waren voor dat zij opgesloten werden.

Laks ?  Wij schakelen wel een tandje bij...........nee, Nederland gaat pas wakker worden als het te laat is, er moet eerst wat gebeuren vrees ik.

Tanker

Sowieso zouden vitale objecten wel beter beveiligd kunnen worden, kan mij nog een paar maanden geleden herinneren dat er een groep onbewapende Koerden het parlementsgebouw binnen stormden en de centrale hal innamen. Stonden een paar beveiligers met alleen een portofoon, die stonden erbij en keken er naar.
Laat staan als het een bewapende groep geweest was, dan was het leed niet te overzien geweest als ze echt kwaad in de zin hadden gehad.

Ik vindt dat Nederland wel erg makkelijk en laks omgaat met de dreiging die van alle kanten op de loer ligt. Die Syriëgangers zouden ze van straat moeten halen en opsluiten. Las van de week nog dat er een Amerikaan is veroordeeld tot 21 jaar celstraf wegens het voornemen om af te reizen naar Syrië. Kijk, dat zijn nog eens serieuze straffen!!!

Misschien hebben de politici hier wel een idee van: "Als we die extremisten maar zo min mogelijk in de weg liggen, misschien laten ze ons hier dan met rust". Een soort van neutraliteit/de-escalatie politiek....

Poleme

Citaat van: Zander op 17/01/2015 | 12:03 uur
Huzaar.  Die onbewapende Bobbies in de UK zijn al jaren onderwerp van discussie. Men ziet in de UK ook een stijgende trend met betrekking tot vuurwapen criminaliteit. Investeren in de KMAR is prima, als die lui dan ook samen met de noodhulp in de steden zichtbaar aanwezig is en ook mee rijd op meldingen waarbij geschoten word. Daarnaast kunnen zij dan mooi de politiebureaus bewaken?????? Onzin dus. Ik vind dat je dan net zo goed 1000 man bestaande politie kunt omscholen naar een lang wapen. Dan kan je het budget dat je uitspaart beter gebruiken voor andere zaken. Hiermee gooi je ook niet de hele politie organisatie op zijn kop en kan iedereen het zelfde blijven doen met een extra stukje gereedschap voor noodzakelijke situaties.

Misschien is het wat voor je om eens een weekje met de politie mee te rijden. Dan krijg je misschien wat meer inzicht in procedures van de politie en wat er daadwerkelijk speelt op straat.

Belgje: Nee, ik bedoel meer een wapen als een Karabijn zoals een Colt C8 of zo.
In de politie corpsen van de grote Nederlandse steden (vooral 020) zijn er velen die een behoefte zien voor Fast Response Teams (FRT) naar Brits voorbeeld.
Dit zijn zwaar bewapende, zeer goed geoefende en uitgeruste snelle eenheden. 
Naast Glock 17 9 x 19 mm pistolen, (semi-automatische) Heckler & Koch MP5's, hebben ze ook de beschikking over H & K G36 SF 5,56mm karabijnen.  Als aanvals-, en scherpschutter geweer wordt het H & K G3k 7,62 x 51 mm wapen ingezet.  Tevens heeft men nog de beschikking over Benelli M3 shotguns / riotgun / hagelgeweren en het M26 Taser stroom stoot pistool.
De uitrusting, opleiding en training van de politie FRT's is bijna identiek aan die van SAS contra terreur eenheden.
FRT's verplaatsen zich in gepantserde snelle auto's in 'pliesie' kleuren en in normale civiele kleuren.  Daarnaast beschikt men over gepantserde 4x4 Jankel Guardian Tactical Intervention Vehicles die een FRT van 8 koppen kunnen vervoeren.
FRT's moeten in maximaal 8 minuten op een plaats delict aanwezig kunnen zijn.

Ik kan je vertellen dat Ten Cate Advanced Armour niet alleen veel werk heeft aan de groeiende markt voor militaire voertuig bescherming.
Maar ook het bepantseren van politie voertuigen in diverse landen is een groei markt.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Nikehercules

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/01/2015 | 13:45 uur
Het ging mij om: als we ze nog steeds in het magazijn hebben liggen dan is er helemaal niets exotisch aan, hooguit met wat wapenolie per direct beschikbaar.

Wat mij betreft niet. Hiermee moet je niet over 1 nacht ijs gaan, de aanschaf van wapens is niet het grootste probleem. Hoe ga je het inrichten? Wat voor opleiding bied je de mensen aan? Zaken die allemaal veel tijd gaan kosten mocht men overgaan op aanvullende bewapening.

Enforcer

Citaat van: Nikehercules op 17/01/2015 | 15:22 uur
En enig idee hoeveel mensen je dood kunt schieten in 15 min? Het door jou zo bewierookte AT/SF team is per definitie te laat, en is daarom geen optie.

Breivik heeft daar wel een goed antwoord op. Een beetje goed georganiseerde groep(je) terroristen heeft zo een flink bloedbad aangericht. Anders als in de USA of Israël hoef je hier niet te verwachten dat iemand hier nog een wapen trekt en de terroristen vertraagd. In Israël gebeurd dat wel vaker. Ik denk dat het voor een bepaalde groep helemaal niet verkeerd zou zijn om een wapen te mogen dragen. Politie agenten en militairen die net wat meer training gehad hebben en ook in burger (en in hun vrije tijd) dat wapen mee dragen.