17 Pantserinfanteriebataljon van zwaar naar licht

Gestart door StrataNL, 21/01/2015 | 15:56 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 07/11/2015 | 12:37 uur
Ik had de verhalen hier wel eens willen lezen als de kanonnen van de fregaten gesloopt werden en daarvoor in de plaats een marinier met een MAG gekomen was...

Hemel en aarde zijn dan te klein.

dudge

Citaat van: A.J. op 07/11/2015 | 12:37 uur
Ik had de verhalen hier wel eens willen lezen als de kanonnen van de fregaten gesloopt werden en daarvoor in de plaats een marinier met een MAG gekomen was...

Heb het verhaal ook met bloedende ogen gelezen. Alle lof voor de SLA schutters die hier ontwikkeld worden, maar dat vervolgens verkopen als vervanging van de CV90......
Holy crap, ik hoopte dat we die fase langzaam achter ons zouden laten.

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 07/11/2015 | 12:24 uur
Hier heb je natuurlijk gelijk in, en in dat licht bezien vind ik het ook een positieve ontwikkeling.

Ik had de verhalen hier wel eens willen lezen als de kanonnen van de fregaten gesloopt werden en daarvoor in de plaats een marinier met een MAG gekomen was...

Micheltje

Soms is het noodzakkelijk om bepaalde zaken in de soep te laten lopen zodat mensen met hun hoofden uit het zand komen.

Het is helaas maar waar.
Voorla politiek Den Haag heeft dat nodig om wakker te worden

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Poleme op 07/11/2015 | 12:21 uur
Net als NikeHercules vindt ik invoering van sluipschutters een prima initiatief.
Niet meer dan dat.
Maar het gaat mij juist om de instelling om met die zeer schaarse MinDef muntjes zoveel mogelijk efficiëntie en effectiviteit te bereiken.
En dat is heel wat anders dan allerlei hallelujah verhalen ophangen.

Hier heb je natuurlijk gelijk in, en in dat licht bezien vind ik het ook een positieve ontwikkeling.

Poleme

Net als NikeHercules vindt ik invoering van sluipschutters een prima initiatief.
Niet meer dan dat.
Maar het gaat mij juist om de instelling om met die zeer schaarse MinDef muntjes zoveel mogelijk efficiëntie en effectiviteit te bereiken.
En dat is heel wat anders dan allerlei hallelujah verhalen ophangen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Poleme op 07/11/2015 | 11:46 uur
We are running out of money.  So we have to start thinking.  (citaat Winston Churchill)

MinDef moet gaten met gaten vullen, klaar.  Dan bereik je niets met negativiteit, je moet juist positief blijven en zo innovatief en improviserend mogelijk proberen te zijn.

Natuurlijk moet positiviteit, optimisme, innovatief etc... voorop staan, echter als je gaten met gaten vult blijft ergens een aanzienlijk gat over.

A.J.

Citaat van: Poleme op 07/11/2015 | 11:46 uur
We are running out of money.  So we have to start thinking.  (citaat Winston Churchill)

MinDef moet gaten met gaten vullen, klaar.  Dan bereik je niets met negativiteit, je moet juist positief blijven en zo innovatief en improviserend mogelijk proberen te zijn.

Je gaat me toch niet vertellen dat je deze onzin loopt te verdedigen? Dit plan genereert voor nog geen kwartje gevechtskracht... Hier kan ik moeilijk positief over zijn, man, man, man...

En dat het ook nog als hallelujah verhaal gebracht wordt vind ik helemaal schandalig.

Poleme

Citaat van: A.J. op 06/11/2015 | 23:55 uur
Wat voor kolder is dit dan? Snipers als backbone/ hoofdwapensysteem van de ltbrig?

Gauw kappen nou of is het bijna 1 april?
We are running out of money.  So we have to start thinking.  (citaat Winston Churchill)

MinDef moet gaten met gaten vullen, klaar.  Dan bereik je niets met negativiteit, je moet juist positief blijven en zo innovatief en improviserend mogelijk proberen te zijn.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

JdL

Leuk initiatief maar de reden is gewoon diep triest
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Micheltje

Zijn allemaal bevestigingen die allemaal naar het kabinet wijzen.

Ze beseffen en/of willen het niet beseffen dat ze de veiligheid en defensie kapot maken

Door dit soort zaken probeert de krijgsmacht zich een goede draai te maken, maar kan deze niet vinden

Tanker

Citaat van: A.J. op 06/11/2015 | 23:55 uur
Wat voor kolder is dit dan? Snipers als backbone/ hoofdwapensysteem van de ltbrig?

Gauw kappen nou of is het bijna 1 april?





Het lijkt er wel op. Men heeft geen enkel idee wat men aan het doen is qua visie en beleid bij 13X. Voertuigje hier, semi-snipertje daar etc. Wat een poppenkast!

A.J.

Citaat van: Nikehercules op 07/11/2015 | 00:20 uur
Ach, in alles blijkt toch dat CLAS eigenlijk geen idee heeft wat het met 13X aan moet. Prima dat het niveau van de SLAtjes opgekrikt wordt, maar de reden is tenenkrommend.

Wat ook tenenkrommend is is hoe Defensievoorlichting politiek opgelegde blunders bagataliseerd en wegpoetst, en pertinent weigert om een eerlijke verhaal te vertellen.  

Ook mooi hoe dit de brigade weer tegenspreekt... Want opgericht/ verkocht als snel, licht, enz...

En nu slaatjes erbij die druk zijn met camoufleren, waarnemen, tactisch verplaatsen, kaartlezen, orienteren, schetsen... Ik hoop voor ze dat ze hard kunnen rennen dan om de snelheid erin te houden... :cute-smile:

Nikehercules

Citaat van: A.J. op 06/11/2015 | 23:55 uur
Wat voor kolder is dit dan? Snipers als backbone/ hoofdwapensysteem van de ltbrig?

Gauw kappen nou of is het bijna 1 april?

Ach, in alles blijkt toch dat CLAS eigenlijk geen idee heeft wat het met 13X aan moet. Prima dat het niveau van de SLAtjes opgekrikt wordt, maar de reden is tenenkrommend.

Wat ook tenenkrommend is is hoe Defensievoorlichting politiek opgelegde blunders bagataliseerd en wegpoetst, en pertinent weigert om een eerlijke verhaal te vertellen.  

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 06/11/2015 | 23:55 uur
Wat voor kolder is dit dan? Snipers als backbone/ hoofdwapensysteem van de ltbrig?

Gauw kappen nou of is het bijna 1 april?


De aanwijzingen stapelen zich op de KL heayv (of wat er van over is) op de lijst van bedreigde diersoorten staat... (voor velen is/wordt het tijd voor een Duits woordenboek(je).  :'(