Toekomst van de AS532-U2 Cougars mkII in NL dienst

Gestart door Harald, 16/03/2015 | 11:59 uur

silvester herc

Citaat van: Sparkplug op 09/06/2023 | 14:20 uur
De Denen zijn hier een aantal dagen met hun Fennecs voor een oefening met SOF eenheden.
https://www.scramble.nl/community/messageboard/64/170446
Daarom je weet het maar nooit of er nog meer verassingen in het vat zitten want als je als NL zelfstandig SOF operaties wil uitvoeren nou dan moet er nog al iets meer aangeschaft worden!

Sparkplug

Citaat van: silvester herc op 09/06/2023 | 13:54 uur
Zijn ze bij Defensie nu de lichte Helikopter type aan het testen😉

De Denen zijn hier een aantal dagen met hun Fennecs voor een oefening met SOF eenheden.

https://www.scramble.nl/community/messageboard/64/170446
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

silvester herc

Citaat van: silvester herc op 07/06/2023 | 13:46 uur
Maar als je de brieven aan de kamer goed leest over de aanschaf is het een van de projecten voor het op te richten SOF Air rotary wing dus wie weet zit er nog meer in het vat?
Zijn ze bij Defensie nu de lichte Helikopter type aan het testen😉


Huzaar1

Citaat van: Benji87 op 07/06/2023 | 15:32 uur
Als ik de defensienota moet geloven is er ook geen enkele intentie van om ?berhaupt te onderzoeken of het terugkeren van de tanks haalbaar is. Men verschuilt zich achter internationale samenwerking en laat het over aan de Duitsers. Dat en de trend of over SF of SOF voor te zetten om wel geld los te weken. Maar goed, ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt

Dat is alles behalve in lijn met de ontwikkelingen. En juist de DN laat daar alles voor open.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

silvester herc

Citaat van: Huzaar1 op 07/06/2023 | 14:12 uur
Natuurlijk komt er nog het een en ander aan.

Wel weer bizar afgezet tegenover de noden van CLAS. De heli's kosten al 1 tot 2.5 miljard. Had je 4 a 5 tankbataljons voor kunnen kopen met uitrusting en ondersteuningsvoertuigen.
Ik vind ook dat NL weer eigen Tanks aanschaffen  maar dat is weer een ander topic er moet gewoon nog meer miljarden bij de tijd dringt!

Benji87

Citaat van: Huzaar1 op 07/06/2023 | 14:12 uur
Natuurlijk komt er nog het een en ander aan.

Wel weer bizar afgezet tegenover de noden van CLAS. De heli's kosten al 1 tot 2.5 miljard. Had je 4 a 5 tankbataljons voor kunnen kopen met uitrusting en ondersteuningsvoertuigen.

Als ik de defensienota moet geloven is er ook geen enkele intentie van om ?berhaupt te onderzoeken of het terugkeren van de tanks haalbaar is. Men verschuilt zich achter internationale samenwerking en laat het over aan de Duitsers. Dat en de trend of over SF of SOF voor te zetten om wel geld los te weken. Maar goed, ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 07/06/2023 | 14:14 uur
6 maar, opgeslagen in het ruim, of hoe je dat ook noemt? Had verwacht dat er wel meer in gingen.

In de heli hangaar. Op het heli dek heb je ook een lift die naar het voertuigen dek gaat. Zover ik weet is de lift geschikt voor een Ch-47.

Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/06/2023 | 06:26 uur
6 als ik mij niet vergis

6 maar, opgeslagen in het ruim, of hoe je dat ook noemt? Had verwacht dat er wel meer in gingen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

#740
Natuurlijk komt er nog het een en ander aan.

Wel weer bizar afgezet tegenover de noden van CLAS. De heli's kosten al 1 tot 2.5 miljard. Had je 4 a 5 tankbataljons voor kunnen kopen met uitrusting en ondersteuningsvoertuigen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

silvester herc

Maar als je de brieven aan de kamer goed leest over de aanschaf is het een van de projecten voor het op te richten SOF Air rotary wing dus wie weet zit er nog meer in het vat?

Harald

even ter info, zie onderstaande link met zeer uitgebreide info over de H225M, voor de liefhebbers

https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2015/11/22/eurocopter-ec725/


Kornet43

Citaat van: Mourning op 06/06/2023 | 18:09 uur
LOL. Het ging formeel om compensatieorders niet om lifecycle kosten, maar het is geen geheim dat toen de PiS in Polen aan de macht kwam men vrijwel direct aan deze deal begon te zagen en deze aan de VS wilden re-routen, waar hun vriend Trump net President was geworden. Daarnaast kwam er ook toen al vanuit delen van m.n. West- en Noord Europese EU-landen al kritiek op de plannen welke de PiS had v.w.b. o.a. hun staatsbestel en overige geplande "hervormingen" bij o.a. de rechterlijke macht. Kritiek waar men bij de PiS vrijwel direct op zijn "Orbaniaans" op reageerde....
Wat betreft de Polen heb je gelijk, bij de UAE ging het wel om de lifecycle kosten van de Caracal.

Mourning

Citaat van: Kornet43 op 06/06/2023 | 13:37 uur
Alle motieven zijn politiek, hoge lifecycle kosten zeer zeker. Of er nog andere politieke motieven achter zaten is een kwestie van speculeren.

LOL. Het ging formeel om compensatieorders niet om lifecycle kosten, maar het is geen geheim dat toen de PiS in Polen aan de macht kwam men vrijwel direct aan deze deal begon te zagen en deze aan de VS wilden re-routen, waar hun vriend Trump net President was geworden. Daarnaast kwam er ook toen al vanuit delen van m.n. West- en Noord Europese EU-landen al kritiek op de plannen welke de PiS had v.w.b. o.a. hun staatsbestel en overige geplande "hervormingen" bij o.a. de rechterlijke macht. Kritiek waar men bij de PiS vrijwel direct op zijn "Orbaniaans" op reageerde....
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

Citaat van: bergd op 06/06/2023 | 14:35 uur
Niet meer capaciteiten maritiem naast de NH-90, duidelijk dank!

De Duitse Marine heeft uiteindelijk twee varianten van de NH90 NFH: NH90 Sea Lion (transport, SAR) en NH90 Sea Tiger (ASW). Zij vervangen respectievelijk de Sea King en de Lynx.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.