Toekomst van de AS532-U2 Cougars mkII in NL dienst

Gestart door Harald, 16/03/2015 | 11:59 uur

Elzenga

Citaat van: johandeleeuw2002 op 17/06/2015 | 11:45 uur
ik zeg
cougar vervangen door NH90 TTH
ik ben persoonlijk voor de standarisatie en zo weinig mogelijk verschillen is wel zo handig
ook frankrijk vervangt de cougar (gedeeltelijk) door de NH90 TTH
dat lijkt me op termijn inderdaad de beste oplossing...22x NH90 MTTHs...

5m@sh_1up

Johan, snap jij niet dat de NH90 totaal ongeschikt is voor landoptreden? De Cougar is al niet ideaal, de NH90 is nog eens veel en veel slechter. Maritiem zal ie misschien z'n ding wel kunnen doen hoor, als je het wegroesten niet meerekent, maar op het land. No go.

JdL

ik zeg
cougar vervangen door NH90 TTH
ik ben persoonlijk voor de standarisatie en zo weinig mogelijk verschillen is wel zo handig
ook frankrijk vervangt de cougar (gedeeltelijk) door de NH90 TTH
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Harald

er zijn meerdere kapers op de kust voor de koop van Sikorsky, ook Textron wordt al genoemd

Ik denk niet dat UTC, uiteindelijk niet tot verkoop gaat, vooral gezien de toekomst en de wereld van helicopters booming is en ook hun nieuwe ontwerp  S-97 Raider. Of dat het een geheel aparte bedrijf wordt naast UTC.

UTC CEO: Robust Sikorsky Bids "Surprising"
http://aviationweek.com/paris-air-show-2015/utc-ceo-robust-sikorsky-bids-surprising

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#205
Citaat van: Sparkplug op 16/06/2015 | 14:23 uur
Ook Boeing heeft interesse in Sikorsky

Paris Air Show 2015: Boeing eyes up possible Sikorsky buy

http://www.janes.com/article/52233/paris-air-show-2015-boeing-eyes-up-possible-sikorsky-buy

Ik had het al voorbij zien komen.... het wordt een interessante periode voor de heli industrie.  

Naast het heli gebeuren staat nog een zware keuze voor de deur die de industrie in de VS aardig zal opschudden, de selectie van de LRS-B (B3). De keuze zal volgens divers bronnen gemaakt worden tussen vandaag en begin/eerste helft augustus.


Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 16/06/2015 | 14:18 uur
Groot verschil is: het zou gaan om een samenwerking tussen beide bedrijven (Boeing en Airbus) in het huidige geval heeft UTC geheel Sikorsky in de etalage gezet...

Het zou zeker de zaak op z'n kop zetten als Airbus Sikorsky zou kopen.

Wordt vast vervolgd  :big-smile:
Ook Boeing heeft interesse in Sikorsky

Paris Air Show 2015: Boeing eyes up possible Sikorsky buy

http://www.janes.com/article/52233/paris-air-show-2015-boeing-eyes-up-possible-sikorsky-buy
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 16/06/2015 | 14:13 uur
Ja, las het ook vanmorgen....zou de zaak goed op zijn kop zetten. Eerdere geflirt tussen Airbus en Boeing ten einde? en nu poging richting Sikorsky?!

Groot verschil is: het zou gaan om een samenwerking tussen beide bedrijven (Boeing en Airbus) in het huidige geval heeft UTC geheel Sikorsky in de etalage gezet...

Het zou zeker de zaak op z'n kop zetten als Airbus Sikorsky zou kopen.

Wordt vast vervolgd  :big-smile:

Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 16/06/2015 | 14:06 uur
Er zit zo maar een kans in dat Airbus ook een nieuwe zware heli gaat produceren, denk aan een Europese variant van de CH-53K  :big-smile:

Airbus Eyes Sikorsky, No Word on Possible Bid

http://www.wsj.com/articles/airbus-eyes-sikorsky-no-word-on-possible-bid-1434440695
Ja, las het ook vanmorgen....zou de zaak goed op zijn kop zetten. Eerdere geflirt tussen Airbus en Boeing ten einde? en nu poging richting Sikorsky?!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: 5m@sh_1up op 16/06/2015 | 12:05 uur
Tja... Airbus... Sowieso zijn al hun heli's te zwaar vergeleken met de power die ze kunnen leveren......

De Chinook is overigens ook gewoon een Medium helicopter.

Er zit zo maar een kans in dat Airbus ook een nieuwe zware heli gaat produceren, denk aan een Europese variant van de CH-53K  :big-smile:

Airbus Eyes Sikorsky, No Word on Possible Bid

http://www.wsj.com/articles/airbus-eyes-sikorsky-no-word-on-possible-bid-1434440695

dudge

Citaat van: Sparkplug op 16/06/2015 | 11:51 uur
Civiel werden de Puma en de latere Super Puma ook als een medium transporthelikopter gezien.

Ok, in dat geval is het wel opvallend ja.

5m@sh_1up

Tja... Airbus... Sowieso zijn al hun heli's te zwaar vergeleken met de power die ze kunnen leveren......

De Chinook is overigens ook gewoon een Medium helicopter.

Sparkplug

Citaat van: Thomasen op 16/06/2015 | 11:42 uur
Misschien omdat het een civiele heli betreft, en daar de klassen indeling iets anders ligt dan in het militair domain.
Civiel werden de Puma en de latere Super Puma ook als een medium transporthelikopter gezien.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

dudge

Citaat van: Sparkplug op 16/06/2015 | 09:32 uur
Opvallend om te lezen wat Airbus onder 'heavy helicopter' verstaat. Had op zijn minst een alternatief voor de CH-47 of CH-53 verwacht.

Misschien omdat het een civiele heli betreft, en daar de klassen indeling iets anders ligt dan in het militair domain.

Elzenga

Citaat van: Sparkplug op 16/06/2015 | 09:32 uur
Opvallend om te lezen wat Airbus onder 'heavy helicopter' verstaat. Had op zijn minst een alternatief voor de CH-47 of CH-53 verwacht.
Inderdaad. Ik hoor niks meer over de eerdere samenwerking tussen Airbus en Boeing bij een opvolger voor de CH47...

Sparkplug

Citaat van: Harald op 16/06/2015 | 08:29 uur
Airbus to launch X6 heavy helicopter development
Airbus Helicopters plans to launch a new heavy helicopter development, featuring a long-awaited follow-up to its H225 Super Puma model, two people familiar with the matter said.
http://finance.yahoo.com/news/airbus-launch-x6-heavy-helicopter-010430481.html
Opvallend om te lezen wat Airbus onder 'heavy helicopter' verstaat. Had op zijn minst een alternatief voor de CH-47 of CH-53 verwacht.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.