Instroom F-35/JSF bij de NL-KLu

Gestart door Ros, 08/04/2015 | 22:15 uur

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 03/06/2016 | 19:03 uur
Dat is correct, jammer dat in dit kader door velen een Zweed als Holy Grail wordt bestempeld.

Toch ben jij ben jij het die meestal  begint over die kist.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 03/06/2016 | 19:51 uur
Kr...kr..kras op de plaat. Wordt toch eens wat meer origineel, kerel....  :cute-smile: waar heb ik het over een Zweed...????

Ben jij velen...?

Waarom origineel zijn als ik weet dat ik jou per direct, met een vooral simpele stelling op het kastje kan jagen.  :-*

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Nikehercules op 03/06/2016 | 20:14 uur
Ach, jij mag het afschilderen als een ongefundeerde en onverantwoorde aanname. Feit blijft dat die bak vol potentie zit en de huidige ervaringen gewoonweg goed zijn.

Ik ben F-35 sceptisch, maar dat met name in relatie tot het budget en de overige krijgsmacht delen. Ik snap dat de tegenstanders het niet graag horen maar de F-35 kent zijn gelijke simpelweg niet in vergelijking tot de andere short-list kandidaten. En het wordt tijd dat de tegenstanders dit eens onder ogen zien.

+1

Nikehercules

#1190
Citaat van: DvdW op 03/06/2016 | 18:59 uur
Gaat worden...... Hoe zeggen ze dat ook al weer...  Assumption is the mother of all.....?

Ach, jij mag het afschilderen als een ongefundeerde en onverantwoorde aanname. Feit blijft dat die bak vol potentie zit en de huidige ervaringen gewoonweg goed zijn.

Ik ben F-35 sceptisch, maar dat met name in relatie tot het budget en de overige krijgsmacht delen. Ik snap dat de tegenstanders het niet graag horen maar de F-35 kent zijn gelijke simpelweg niet in vergelijking tot de andere short-list kandidaten. En het wordt tijd dat de tegenstanders dit eens onder ogen zien.

StrataNL

Citaat van: DvdW op 03/06/2016 | 19:51 uur
Kr...kr..kras op de plaat. Wordt toch eens wat meer origineel, kerel....  :cute-smile: waar heb ik het over een Zweed...????

Ik begin het ook een beetje irri te vinden.... Jurrien begint steeds vaker zelf over ;D Terwijl de enige die de Gripen een holy grail vindt niet meer actief op dit forum is.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

DvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 03/06/2016 | 19:03 uur
Dat is correct, jammer dat in dit kader door velen een Zweed als Holy Grail wordt bestempeld.
Kr...kr..kras op de plaat. Wordt toch eens wat meer origineel, kerel....  :cute-smile: waar heb ik het over een Zweed...????
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 03/06/2016 | 18:59 uur
Gaat worden...... Hoe zeggen ze dat ook al weer...  Assumption is the mother of all.....?

Dat is correct, jammer dat in dit kader door velen een Zweed als Holy Grail wordt bestempeld.

DvdW

Citaat van: Nikehercules op 03/06/2016 | 16:16 uur
Er zijn verschillende argumenten om een andere keus te maken dan de F-35, maar niet de capabilities, het gaat echt een heel goed jachtvliegtuig worden.
Gaat worden...... Hoe zeggen ze dat ook al weer...  Assumption is the mother of all.....?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Nikehercules

#1185
Citaat van: ridivek op 03/06/2016 | 01:27 uur
Stond er niet in het SAR F-35 rapport dat één van de computers van de F-35 iedere 16uur crashed (vast hangt, zoals bekend van Windhoos).
Dat zal dus de sensor-fusion computer zijn waar alle sensor informatie in gestopt wordt en de wapens mee aangestuurd moeten worden.
Dat wordt leuk bij inzet :sick:

En je denkt dat dit niet opgelost wordt? Dat geloof je toch zelf niet.

Citaat van: ridivek op 03/06/2016 | 01:27 uur
Hadden we dan een mach2 vliegende stealth fighter-bommer met één motor kunnen verkiezen.

Mach2. Dat kan de F-16 ook, heb je enig idee hoe vaak dat gebeurt?

Citaat van: ridivek op 03/06/2016 | 01:27 uur
Maar wel een functionele wapen aansturing heeft

Er is geen enkele rede om aan te nemen dat de F-35 straks een niet functionele wapenaansturing heeft.

Citaat van: ridivek op 03/06/2016 | 01:27 uur
die niet altijd verouderd is omdat het integreren van wapens en sensoren jaren duurt

Verouderd? Op het gebied van sensoren is de F-35 het beste wat we ons redelijkerwijs kunnen veroorloven, accepteer dat nu eens gewoon.
Er zijn verschillende argumenten om een andere keus te maken dan de F-35, maar niet de capabilities, het gaat echt een heel goed jachtvliegtuig worden.

ridivek

Stond er niet in het SAR F-35 rapport dat één van de computers van de F-35 iedere 16uur crashed (vast hangt, zoals bekend van Windhoos).
Dat zal dus de sensor-fusion computer zijn waar alle sensor informatie in gestopt wordt en de wapens mee aangestuurd moeten worden.
Dat wordt leuk bij inzet :sick:
Maar vliegen doet de F-35 wel, hoe goed de toestellen kunnen vliegen (snelheid, manoeuvreerbaarheid) dat kan ik niet beoordelen.

Iemand postte hier een aantal dagen terug dat Saab's FS2020 (stealth grippen) ontwikkeld had moeten worden. Mee eens!
Ik vraag me af wat er was gebeurd wanneer Nederland de ruim 800mln (Onéé 1,3mjd) die we in de ontwikkeling van de JSF/F-35 hebben gestoken, gespendeerd hadden aan de Stealth Gripen. Hadden we dan een mach2 vliegende stealth fighter-bommer met één motor kunnen verkiezen. Die kwa aanschaf dezelfde prijs heeft als de F-35 (of zelfs iets minder). Maar wel een functionele wapen aansturing heeft, te exploiteren is voor een normaal bedrag en die niet altijd verouderd is omdat het integreren van wapens en sensoren jaren duurt, omdat de software veel te complex is. Volgens mij had de Nederlandse industrie een veel groter werkaandeel gehad. Maar achteraf is altijd makkelijk praten. :annoyed: :sleep:

ridivek

#1183
Citaat van: StrataNL op 02/06/2016 | 16:27 uur
Genoeg op 400m hoogte. Hoeveel mensen? De meeste mensen kijken de lucht in als ze een straaljager laag over horen komen.
Ja met als idee: wat is dat voor idiote herrieschopper die mijn rust verstoord. Rot op, onding! Ga vliegen waar ik je niet hoor en zie.

Lex

Hoe men er ook over zal oordelen, staat eenieder vrij.
Er is zojuist wel een 2-ship F35 langs Woensdrecht en Gilze-Rijen gevlogen.  :angel:

Mourning

Lol... het zal allemaal wel. Prima dat het toestel rondvliegt, etc. Maar puur rondvliegen om door zoveel mogelijk mensen gezien te kunnen worden? Mwa... lol... laat maar. Ga er niet veel energie aan verspillen, maar heel functioneel lijkt het me allemaal niet.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 02/06/2016 | 16:27 uur
Iets functioneels, ja. Dit zijn puur showvluchtjes... Wat kan mij dat nou rotten? Het toestel is gekocht: prima, test het nu het hier is. Maar dit...

Ik zie werkelijk het probleem niet.

StrataNL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/06/2016 | 16:00 uur
Je hoeft het  niet te volgen.
Nou ja de laatste tijd worden we wel gedwongen om het te volgen  8)
Al vind ik het niet erg.

Citaat van: Mourning op 02/06/2016 | 16:15 uur
We hebben toch de open dagen daarvoor? Bovendien hoeveel kun je nou zien van het toestel vanaf de grond? En... hoeveel mensen zullen nou echt op die plaatsen stilstaan om een paar seconden naar de lucht te staren? Ik dacht dat die toestellen er voor de Open dagen waren en het vaststellen van de geluidsproductie.
Genoeg op 400m hoogte. Hoeveel mensen? De meeste mensen kijken de lucht in als ze een straaljager laag over horen komen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation