Instroom F-35/JSF bij de NL-KLu

Gestart door Ros, 08/04/2015 | 22:15 uur

Poleme

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/04/2015 | 12:12 uur
7+37 = 44.

Wat mij betreft maken ze er minimaal 13 van zodat we op 50 exemplaren uitkomen.

Droom lekker verder met je cognitieve dissonantie.

Het gaan er rond de 24 worden.  Schrijve: vier en twintig.

Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#97
Citaat van: Sparkplug op 25/04/2015 | 12:35 uur
Uitgaande van 37 stuks worden er 32 over 312, 313 en 322 Squadron verdeelt en blijven er 5 in de VS (1 voor testwerk en 4 voor opleiding). Met 13 extra kun je de de 3 Squadrons van elk 12 toestellen voorzien en zijn er 9 over voor reserve/vredesverliezen. Met het aantal van 37 stuks houdt men geen rekening met vredesverliezen.

50 is dan ook wat mij betreft het minimum, maar er is ook nog zoiets als de voorspelling van Poleme die stelt dat we onze handjes mogen dichtknijpen met een totaal van 24. (helaas nog steeds geen irreëel scenario)

Het zal afhangen van de politieke wens en daadkracht om in ieder geval tot de Europese/NAVO middenmoot te behoren v.w.b. het defensiebudget en de wensenlijstjes van de diverse krijgsmachtonderdelen.


Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 22/04/2015 | 21:57 uur
Ten allereerst applaus voor Nederland, top dat we dat hebben binnengehaald.
Ik ben enkel echt niet blij dat de eindassemblage in Italië plaatsvindt.
Ik had veel liever Amerikaans/Nederland gebouwde toestellen gehad.
Ach, ik heb al heel wat Amerikaanse en Europese (bestel)auto's gereden.  En ik heb een voorliefde voor Italiaanse automobielen.  Vooral voor de snelle 'bochten machines' van Alfa Romeo, heerlijk.  Met 1 Alfa Romeo heb ik elektrische problemen gehad en met de rest evenveel als met Franse of Duitse auto's.
Met Amerikaanse en Britse auto's heb ik veel elektrische trammelant gehad.  Want Britten en Amerikanen zijn nu eenmaal minder sterk in elektrotechniek.
Dan de casco's; over het algemeen steken de Europeanen daar veel beter af tegenover de Amerikanen.

Terug naar de luchtvaart, want daar hebben de Europeanen ook een betere bouw kwaliteit dan Amerikaans product.
Vergelijk onze good ole' Fokkers maar eens met Boeings.
Ik weet nog goed toen de KLu voor het eerst meedeed aan een Red Flag oefening in de jaren 80.
En dan zie en hoor je toch, dat Europees gebouwd materiaal over het algemeen van een betere kwaliteit is.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/04/2015 | 12:27 uur
Het blijft bij aannames, maar ik ga er vanuit dat de SGP (en ook de SGPJ) een pro-defensie partij is die het aantal van 37 omhoog wil hebben naar een minimum van 44, inclusief de training/testkisten in de VS zou dat twee squadrons opleveren in Nederland met elk 18 kiste of 3 met elk 12 kisten.
Uitgaande van 37 stuks worden er 32 over 312, 313 en 322 Squadron verdeelt en blijven er 5 in de VS (1 voor testwerk en 4 voor opleiding). Met 13 extra kun je de de 3 Squadrons van elk 12 toestellen voorzien en zijn er 9 over voor reserve/vredesverliezen. Met het aantal van 37 stuks houdt men geen rekening met vredesverliezen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 25/04/2015 | 12:20 uur
Of zij verdelen het over eerst 7 en daarna 6. Er is nog van alles mogelijk nadat de 37e F-35A in 2023 is afgeleverd.

Het blijft bij aannames, maar ik ga er vanuit dat de SGP (en ook de SGPJ) een pro-defensie partij is die het aantal van 37 omhoog wil hebben naar een minimum van 44, inclusief de training/testkisten in de VS zou dat twee squadrons opleveren in Nederland met elk 18 kiste of 3 met elk 12 kisten.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/04/2015 | 12:12 uur
Wat mij betreft maken ze er minimaal 13 van zodat we op 50 exemplaren uitkomen.
Of zij verdelen het over eerst 7 en daarna 6. Er is nog van alles mogelijk nadat de 37e F-35A in 2023 is afgeleverd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 25/04/2015 | 11:23 uur
Wat bedoelt SGP met extra? Dat zij instemmen met toestellen #11 t/m 17 (er is al 2+8)? Of bedoelen zij 7 toegevoegd aan 37?

7+37 = 44.

Wat mij betreft maken ze er minimaal 13 van zodat we op 50 exemplaren uitkomen.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/04/2015 | 11:12 uur
Mark Brouwer ‏@markbrouwer2010  · 12 min.12 minuten geleden 
Zojuist de motie van @SGPJ voor 7 extra #JSF vliegtuigen unaniem aangenomen op het partijcongres. #defensie #sgp
Wat bedoelt SGP met extra? Dat zij instemmen met toestellen #11 t/m 17 (er is al 2+8)? Of bedoelen zij 7 toegevoegd aan 37?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/04/2015 | 11:12 uur
Mark Brouwer ‏@markbrouwer2010  · 12 min.12 minuten geleden 
Zojuist de motie van @SGPJ voor 7 extra #JSF vliegtuigen unaniem aangenomen op het partijcongres. #defensie #sgp

Als de SGP nu een partij is die minimaal 20 zetels heeft en bereid zijn om vrouwen meer rechten te geven dan wordt de SGP een serieuze optie voor mij om daarop te stemmen. Wellicht kan men dit bereiken door een fusie aan te gaan met de CU?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Mark Brouwer ‏@markbrouwer2010  · 12 min.12 minuten geleden 
Zojuist de motie van @SGPJ voor 7 extra #JSF vliegtuigen unaniem aangenomen op het partijcongres. #defensie #sgp


Zander

Ze hebben er wel bloedmooie vrouwen!!!

:crazy:
People are sheep

Sparkplug

Citaat van: Lynxian op 23/04/2015 | 00:40 uur
Ik heb er in geen enkele manier vertrouwen in. Ik heb, op pasta en pizza na, nog nooit goede producten uit Italië gezien. Noem me cynisch of een zuurpruim, maar ik heb geen enkel vertrouwen in de JSF en al helemaal niet als deze in Italië wordt gebouwd. Dat Lockheed dan garantie verleent is leuk en aardig, maar wanneer we die nodig hebben dan heb je ondertussen niet vliegende straaljagers, waarvan we er sowieso al veel te weinig hebben, dus er eigenlijk al geen een kunnen missen. Verder betwijfel ik dat met de huidige ontwikkel- en bouwsnelheid die garantie op tijd een nieuw product zal leveren. Met al die fors verminderde bestellingen wereldwijd is het nou ook niet alsof er een dusdanige schaalvergroting gaat plaatsvinden dat LM straks even een toestel of twee zomaar kan vervangen.
Gewoon vooroordelen. Er komen inderdaad uit Italië een aantal slechte dingen, maar dat geldt net zo goed voor andere landen.

De FACO in Italië moet aan dezelfde eisen voldoen als de FACO in de VS en Japan.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Lynxian

Citaat van: Thomasen op 22/04/2015 | 22:42 uur
We nemen ze af van LM, dus daar zou ook de verantwoordelijkheid moeten liggen, wat het artikel ook vermeld. Italiaanse treinen hebben er dan ook weinig mee te maken.
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/04/2015 | 22:40 uur
:angel: het is ook maar een vooroordeel, ik ga er vanuit dat de kisten met alle kwaliteitscontroles worden geleverd.
Ik heb er in geen enkele manier vertrouwen in. Ik heb, op pasta en pizza na, nog nooit goede producten uit Italië gezien. Noem me cynisch of een zuurpruim, maar ik heb geen enkel vertrouwen in de JSF en al helemaal niet als deze in Italië wordt gebouwd. Dat Lockheed dan garantie verleent is leuk en aardig, maar wanneer we die nodig hebben dan heb je ondertussen niet vliegende straaljagers, waarvan we er sowieso al veel te weinig hebben, dus er eigenlijk al geen een kunnen missen. Verder betwijfel ik dat met de huidige ontwikkel- en bouwsnelheid die garantie op tijd een nieuw product zal leveren. Met al die fors verminderde bestellingen wereldwijd is het nou ook niet alsof er een dusdanige schaalvergroting gaat plaatsvinden dat LM straks even een toestel of twee zomaar kan vervangen.

dudge

Citaat van: Lynxian op 22/04/2015 | 22:29 uur
Waarschijnlijk hetzelfde als met Italiaanse treinen: als er iets mis is dan is dat juist intentional design of je gebruikt het verkeerd. Als je uiteindelijk een grote mond opzet dan kun je 'm terug sturen en krijg je de helft van je geld terug.

We nemen ze af van LM, dus daar zou ook de verantwoordelijkheid moeten liggen, wat het artikel ook vermeld. Italiaanse treinen hebben er dan ook weinig mee te maken.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 22/04/2015 | 22:25 uur
Zit toch gewoon garantie op?

:angel: het is ook maar een vooroordeel, ik ga er vanuit dat de kisten met alle kwaliteitscontroles worden geleverd.