Het Combat Support Ship (CSS)

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 06/06/2015 | 14:10 uur

Flyguy

#603
Citaat van: Thomasen op 09/11/2018 | 20:01 uur
Dat.
Of is dit de eerste aankondiging dat de Vloot een fatsoenlijke thuisbasis gaat krijgen, Amsterdam ofzo :p.
Maatschappelijk makkelijk te accepteren, maar alle apps zijn over de zeik haha.

"VC Den Helder, Zr Ms Den Helder over..."
Alle apps gaan idd ham. 😂 Als je mij dit had verteld had ik je niet geloofd.

Het is dan weer wel zo dat de KM lekker haar zin kan doordrammen in den helder qua gebruik van de haven en het Marsdiep. 'Wij' betalen en runnen de hele toko daar, denk niet dat ze daar vanaf willen. In andere havens hebben ze betalende klanten en een havenbedrijf die beide niet happy worden van een bazige KM.

Maar om nou een schip naar Oost-Duitsland am strand te noemen...


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/11/2018 | 19:50 uur
Frank Behling 🇪🇺‏ @KielDolphin · 12 min.12 minuten geleden 

Der neue Flottentanker der niederländischen Marine wird "Den Helder" heißen. Vielleicht bauen die Kameraden ja gleich schnell zwei Tanker für die deutsche Marine mit. Die werden bestimmt fertig....

:angel: Wat zal een ex forumlid balen van deze tekst....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Frank Behling 🇪🇺‏ @KielDolphin · 12 min.12 minuten geleden 

Der neue Flottentanker der niederländischen Marine wird "Den Helder" heißen. Vielleicht bauen die Kameraden ja gleich schnell zwei Tanker für die deutsche Marine mit. Die werden bestimmt fertig....


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: StrataNL op 09/11/2018 | 19:00 uur
Zal het laatste nieuwbouw schip zijn met een Goalkeeper. De nieuwe MFF zullen ook de nieuwe CIWS introduceren.

De vraag is dan: wanneer zullen de GK's verdwijnen? Ik gok bij de invoering van vLCF waarna de LPD's, het JSS en het CSS aan de beurt zullen zijn.

Flyguy

Citaat van: Thomasen op 09/11/2018 | 18:50 uur
Ok, dit had ik echt niet zien aankomen. Wtf.
Een hommage aan een scharrige stad die alleen bestaat bij gratie van de KM. Ze zouden eerder andersom iets moeten benoemen 😂


Beetje jammer dit

StrataNL

Citaat van: Lex op 09/11/2018 | 18:04 uur
Zie het persbericht met animatie: https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2018/11/09/combat-support-ship-den-helder-nieuwste-marineschip

Goalkeeper op de hangaar?
Zal het laatste nieuwbouw schip zijn met een Goalkeeper. De nieuwe MFF zullen ook de nieuwe CIWS introduceren.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex


Flyguy

#596
Fuck me wat idioot😂😂


Edit: bij nader inzien is het is ook wel een moeilijk lelijke bak, dus past wel bij Dellie.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

 :angel: Lex je was me 2 seconden voor...

Lex

Barbara Visser @Barbara_Visser1
41s
Den Helder, sinds jaar en dag DE marinestad van NL. Maar nog nooit is er een schip vernoemd naar deze stad. Dat gaat veranderen. Graag maak ik bekend dat het nieuwe schip van de marine gedoopt zal worden als: "Zr. Ms. Den Helder"!

Parera

#593
Het nieuwe bevoorradingsschip: robuust, duurzaam en eenvoudig

In 2023 moet het nieuwe bevoorradingsschip de haven van Den Helder binnenvaren. Dat is slechts zes jaar nadat de eerste plannen over het Combat Support Ship (CSS) werden gemaakt. Ongekend snel. Voor het eerst vertelt de projectleider in het openbaar over de actuele stand van zaken en over hoe het schip er uit komt te zien.

Lees HIER de rest van het artikel.

[Bron: Marineschepen.nl ]


De basis van het CSS is dus het LSV 19000 origineel ontwikkeld voor de aanbesteding van de Noorse marine voor wat nu  HNoMS Maud is. Het ontwerp is wel aangepast en heeft een lengte van 179,5 m gekregen. Brandstof voorraden zijn gelijk aan die van het JSS dat moet dan zijn ; 7,700 m² Marine Diesel & 1,000 m² helikopter brandstof.

Harald

#592
Dus wel een geheel nieuwe benaming !... wel iets met de sterrenhemel, maar geen bestaande namen als de Poolster of Zuiderkruis.

Orion zou opzich wel een mooie benaming zijn naast de Karel Doorman.

Misschien wat vergezocht, maar heb een redenatie ervoor, namelijk

Karel Willem Frederik Marie Doorman, de admiraal, is geboren op 23 april 1889, sterrenbeeld Stier (Taurus) En het sterrenbeeld Orion staat aan de hemel (te zien als de zandloper aan de hemel) naast Stier en naar elkaar gericht.
In de Griekse mythologie was Orion een jager die de Plejaden achtervolgde, door Artemis per ongeluk werd gedood en daarna tot sterrenbeeld werd verheven.


     

Mourning

#591
Zr.Ms. E Uropa  ;D ;D ;D
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Parera

#590
Citaat van: Flyguy op 08/11/2018 | 23:57 uur
Ja langs die lijn heb ik vaker namen gehoord; Orion, centaur, noorderkroon etc.

Aangezien de traditiekamer van Kramer een redelijk strakke/stijve toko is, zeg ik ster of constellatie.
We gaan het zien, hoe laat is deze bijeenkomst ? Gevonden ; 18.00 uur

Flyguy

#589
Citaat van: Parera op 08/11/2018 | 23:54 uur
Kans is zeker aanwezig. Ik las ergens de naam ''orion'' ook een mooie naam als je het mij vraagt.
Ja langs die lijn heb ik vaker namen gehoord; Orion, centaur, noorderkroon etc.

Aangezien de traditiekamer van Kramer een redelijk strakke/stijve toko is, zeg ik ster of constellatie.