Flight

Gestart door vincentb, 04/10/2003 | 20:47 uur

Cobra4

Citaat van: Maverick op 10/10/2003 | 14:14 uur

D-664 Sling King


Dan zal dit wel iets te maken hebben met de meegevoerde Slingload, gok ik ::)
Peloton 3 602 Sqn

Maverick

achter de pijltjes staat de verklaring voor de naam.


D-101 The Philly connection >vanwege problemen met boeing over de betaling
D-102 Big Spender (had eerst de naam Dollar)
D-103 Dragon Fly > is engels voor libelle die in het 298 sqn embleem zit.
D-104 Snack Bowl
D-105 Rainmaker> in de boeing hangar ging de sprinklers ineens aan, een douchebui voor deze heli dus
D-106 Porcupine (had eerst de naam Stekelvarken)
D-661 Red Oktober> in oktober '95 gemaakte waterlanding ging niet helemaal goed. Naar het gelijknamige boek vernoemd
D-662 Lady Liberty> zeer laag over manhattan en vrijheidsbeeld gevlogen. niet tijdens een testvlucht.
D-663 Blizzard> de crew raakte bijna ingesneeuwd tijdens de treinreis van NY naar de de boeing fabriek
D-664 Sling King
D-665 Big Foot> vanwege de grote ski's die tijdens de eerste oefening in noorwegen werden bevestigd
D-666 The Beast> triple 6, de duivel en het beest
D-667 Rodney> is de naam van een boeing specialist die heel hard gewerkt heeft om alle avionica problemen op te lossen

de verklaringen voor de andere namen heb ik niet.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Cap

#22
Ik weet dat Lady Liberty (D-664) haar naam te danken heeft dat ze een tijdens een testvlucht langs het vrijheidsbeeld in New York  gevlogen heeft.

Andries

vincentb

het stond eerst op de site van het chinook sq

maar die is al een tijd offline.

dus kan ik het niet meer terug zeoken

Cap

Hier een volledig overzicht van de namen, na vijftien minuten speurwerk op het internet:

D-101 The Philly connection
D-102 Big Spender (had eerst de naam Dollar)
D-103 Dragon Fly
D-104 Snack Bowl
D-105 Rainmaker
D-106 Porcupine (had eerst de naam Stekelvarken)
D-661 Red Oktober
D-662 Lady Liberty
D-663 Blizzard
D-664 Sling King
D-665 Big Foot
D-666 The Beast
D-667 Rodney

Andries

Maverick

Citaat van: De modelbouwer op 08/10/2003 | 18:45 uur
Heeft de D-105 zijn naam misschien niet te danken aan het feit dat ie misschien de blusheli is?

nee volgens mij heeft vincentb gelijk. En probeerde hij op water te landen, maar er ging iets mis.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Kleintje Pils

Heeft de D-105 zijn naam misschien niet te danken aan het feit dat ie misschien de blusheli is?
Mzzls Remco

vincentb

D-105 Rainmaker


coole naam!!!  ;D ;D

het schijnt dat de D-105 Rainmaker
in een test periode op water probeerde te landen, alleen er ging iets mis waardoor hij heel veel water binnen liet ;D!

Ze hebben vervolgens heel lang en veel problemen gehad met het electra aan boord!

Maverick

Citaat van: De modelbouwer op 06/10/2003 | 23:04 uur
Citaat van: Maverick op 06/10/2003 | 21:20 uur
Remco,


die beschrijvingen die ze bij bouwmodellen leveren zijn altijd zeer handig. Geven je wat meer inzicht in het vliegtuig en waarom die inlaat op die manier gemonteerd moet worden. om maar wat te noemen.



Mwoa op de schaal 1/72 zijn die beschrijvingen niet zo gedetailleerd, ben nu bijvoorbeeld met de Apache bezig en heb nog maar 2 keer in de beschrijving gekeken, er moet veel zelfbouw en verbouw gepleegd worden. Heb daarom zo'n 20 foto's van de Apache op dit moment, daar word je meer wijs uit.

Verder staat er aardig wat informatie bij de Decals van Dutch Decal die ik al eerder bedoelde.


Ps. de modelbouwweek komt er aan!

Remco,

dat klopt idd dat er bij 1:72 modellen niet veel te zien is, maar daarom koop ik ook alleen maar 1:48 modellen. Laatst ging ik de grote fout om een 1:72 te kopen, nooit meer maak ik die fout. Voortaan alleen nog maar 1:48 en 1:32. Koop binnenkort een Strike Eagle 1:32
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Ric

Welke 'Chinook-namen' zijn er dan zoal al veranderd? Ik ben nog geen "nieuwe" tegengekomen...

Kleintje Pils

Dat zou best kunnen, dat de namen van de Chinooks veranderen, want volgens mij zijn dat, in tegenstelling tot de toestellen van 334 squadron, geen officiele namen. De toestellen van 334 krijgen standaard een naam mee.
Mzzls Remco

Cap

#13
De namen van de Chinooks veranderen nog wel eens. Zo hebben een aantal Chinooks op dit moment een andere naam, dan ze aan het begin hadden. Af je het precies wilt weten kun je kijken op verscheidene spotters-sites, die lui houden dat altijd netjes bij.

Verder moet je de volgende dingen niet door elkaar halen: callsigns, namen van flight's, en namen van (helikopter)toestellen.
- Ieder squadron gebruikt callsigns, bijvoorbeeld tiger.. (313) of diana.. (323).
- Ieder squadron bestaat uit flights (vluchten). Vaak hebben die vluchten ook een naam, zoals bijvoorbeeld Geronimo van het 301.
- Soms krijgen toestellen een naam, zoals bijvoorbeeld de Chinooks, of de toestellen van het 334 (bijvoorbeeld de KDC-10's of Fokker 60's).

Andries

Kleintje Pils

Citaat van: Maverick op 06/10/2003 | 21:20 uur
Remco,


die beschrijvingen die ze bij bouwmodellen leveren zijn altijd zeer handig. Geven je wat meer inzicht in het vliegtuig en waarom die inlaat op die manier gemonteerd moet worden. om maar wat te noemen.



Mwoa op de schaal 1/72 zijn die beschrijvingen niet zo gedetailleerd, ben nu bijvoorbeeld met de Apache bezig en heb nog maar 2 keer in de beschrijving gekeken, er moet veel zelfbouw en verbouw gepleegd worden. Heb daarom zo'n 20 foto's van de Apache op dit moment, daar word je meer wijs uit.

Verder staat er aardig wat informatie bij de Decals van Dutch Decal die ik al eerder bedoelde.


Ps. de modelbouwweek komt er aan!
Mzzls Remco

Venz

Hey Vincent,

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb weinig ervaring met F-16 sqns maar volgens mij hebben zij geen flights zoals bij de heli sqn's. Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. Anders zouden er toch ook patches van moeten zijn zou je zeggen. Er zijn nl. ook patches van Diablo, Geronimo, Viper, Ghost etc.

Die flights hebben overigens niets met de callsigns te maken maar met de structuur binnen een sqn. 299 vloog altijd met "Hopper" of "Exit" als het een opleidingsvlucht betrof.

Maverick

Remco,


die beschrijvingen die ze bij bouwmodellen leveren zijn altijd zeer handig. Geven je wat meer inzicht in het vliegtuig en waarom die inlaat op die manier gemonteerd moet worden. om maar wat te noemen.

En 322sqnchris, dat klopt idd wat je zegt. Althans of het in Nederland gebeurt weet ik niet helemaal zeker, maar in amerika gebeurt het sowieso. Ik kijk het nog wel een keer na.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*