Flight

Gestart door vincentb, 04/10/2003 | 20:47 uur

Kleintje Pils

Citaat van: Maverick op 06/10/2003 | 17:27 uur
Citaat van: De modelbouwer op 06/10/2003 | 14:45 uur
Bij deze de naamdragende Chinooks:

D-661 Red October
D-662 Lady Liberty
D-663 Blizzard
D-665 Bigfoot
D-666 The Beast
D-667 Rodney

D-101 The Philly Connection
D-103 Dragon Fly
D-104 Snack Bowl
D-105 Rainmaker

Zie hier geen Diablo bij? Misschien dat tegenwoordig de D-664 en D-102 D-106 ook een naam hebben?

Modelbouwer,

ik zie er ook geen diablo bij, maar ik heb dit lijstje ook thuis in een vliegende hollander oid staan, en ik weet toch bijna zeker dat er ook een Diablo of diabolic bij stond. Maar ik zal het is opzoeken. Ik kan het ook fout hebben.


Noem mij maar Remco ;D of Kleintje Pils desnoods ???

Ik heb dit lijstje trouwens niet uit de Vliegende Hollander. Dit komt van een decal beschrijving af die ik gebruikt heb bij het maken van de D-661 in model...



Mzzls Remco

322sqnchris

#8
Volgens mij, correct me if i'm wrong, hebben F-16's geen flightname, maar wordt de leader genoemd. Meestal vliegen ze met zn 2en. Dus ff als voorbeeld.
Leader Polly (ja ok, ik weet van welk sqn die is :D)
Polly 21
en wingman
Polly 22

Dan heet de formatie polly 21. Dus eigenlijk geeft de verkeers-/gevechtsleiding dus de informatie aan de leader, en voor het gemak dus eigenlijk aan "1 kist" (Polly 21 en 22 samen) en dat is dus in dit geval Polly 21. De wingman zal Polly 21 volgen.

chris

of ehh bedoel je dit niet??
Liever veel vliegen in je leven dan dat je leven voorbij vliegt. "Niet praten maar doen!"

Maverick

Citaat van: De modelbouwer op 06/10/2003 | 14:45 uur
Bij deze de naamdragende Chinooks:

D-661 Red October
D-662 Lady Liberty
D-663 Blizzard
D-665 Bigfoot
D-666 The Beast
D-667 Rodney

D-101 The Philly Connection
D-103 Dragon Fly
D-104 Snack Bowl
D-105 Rainmaker

Zie hier geen Diablo bij? Misschien dat tegenwoordig de D-664 en D-102 D-106 ook een naam hebben?

Modelbouwer,

ik zie er ook geen diablo bij, maar ik heb dit lijstje ook thuis in een vliegende hollander oid staan, en ik weet toch bijna zeker dat er ook een Diablo of diabolic bij stond. Maar ik zal het is opzoeken. Ik kan het ook fout hebben.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Kleintje Pils

#6
Bij deze de naamdragende Chinooks:

D-661 Red October
D-662 Lady Liberty
D-663 Blizzard
D-665 Bigfoot
D-666 The Beast
D-667 Rodney

D-101 The Philly Connection
D-103 Dragon Fly
D-104 Snack Bowl
D-105 Rainmaker

Zie hier geen Diablo bij? Misschien dat tegenwoordig de D-664 en D-102 D-106 ook een naam hebben?
Mzzls Remco

Maverick

Klu piloten geven hun eigen kisten niet zo snel namen. Tenminste f-16 piloten doen het niet zo snel.

Maar je bedoelt dat de CH-47 namen hebben gekregen zoals Diablo. Een heet er ook echt zo.
Je bedoelt dat de eerste Batch apache;s een naam hebben gekregen.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

vincentb

#4
nee ik bedoel een naam voor de een groepje vliegers.

bij de apache is het ongeveer zo:

een flight bestaat uit ongeveer 3 a 4 toestellen. En die hebben dan een naam ( een flight name ).

Geronimo was de eerste flight van de ah-64.

dus het zijn geen callsigns.




Waarom zijn ze er nie blij mee? werkt het verwarend?
ik zou denken dat 2 soorten callsigns pas verwarrend is

Maverick

je hebt ze idd wel. Maar veel piloten zijn er niet zo happig op.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Airpower

Je bedoelt een Callsign?

Kijk eens op http://frisianmilviation.cjb.net/
In het menu onder  het kopje Various staat >Callsign review.



Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

vincentb

hebben ze bij de f-16's ook een flight name zoals bij de helo's?

zoals geronimo en diablo.