Overleg SBK

Gestart door -Peter-, 05/10/2003 | 19:16 uur

Cobra4

Citaat van: Marcel op 16/10/2003 | 15:31 uur
Fijn, Cobra, weer zo een die het geen moer lijkt te interresseren dat er 12000 man uit moeten.

Een houding die Defensie lijkt te kenmerken.


Dus jij vindt dat ik mij niet interresseer in de ontslagen bij defensie, omdat ik me erger aan het feit dat jij het zelfde soort bericht in talloze onderwerpen op dit forum plaatst???  

Rare manier van denken heb je dan!
Peloton 3 602 Sqn

Marvin

#8
da's 20% inleveren...dat wordt dus een krijgmacht die qua sterkte tussen die van Luxemburg en Denemarken komt te zitten *zucht* ..   ::)
confused...? so am i....

-Peter-

#7
Om exact te zijn moeten er zoals omschreven in de personeelsbrief:

12400 "warme lichamen" uit...

Hier wordt van gesproken zodat er duidelijkheid is, en dus geen sprake kan zijn van het opheffen van regelnummers welke reeds vacant zijn...

Dit komt dus neer op bijna 1/5 deel van het totale personeel van defensie!  :'(
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Marvin

Citaat van: oud_zijde op 16/10/2003 | 15:54 uur
er moeten 12.000 banen weg
geen 12.000 mensen voor zover ik weet


ik heb tijdens een lezing van een van de vakbondvoorzitters begrepen dat er 12.000 mensen uitmoeten, en dat het inleveren van vakante functies deze keer niet echt aan de orde is...
confused...? so am i....

oud_zijde

er moeten 12.000 banen weg

geen 12.000 mensen voor zover ik weet
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Marcel

Fijn, Cobra, weer zo een die het geen moer lijkt te interresseren dat er 12000 man uit moeten.

Een houding die Defensie lijkt te kenmerken.



Cobra4

Marcel,

Hou toch eens op met dat plaatsen van het zelfde soort bericht in diverse forum onderwerpen!

1 zo'n bericht is echt wel voldoende!  >:(
Peloton 3 602 Sqn

Marcel

Komen er nog acties, worden er acties voorbereid of is het "weer" hoop schreeuwen, weinig wol!!!!!!!!!

Kom op bonden, de contributie is al behoorlijk hoog, doe daar ook eens iets voor!!!!!!!!!!

Laat van je horen.


-Peter-


Tijdens de eerste vergadering van de werkgroep AFR na het zomerverlof die in het teken stond van het SBK is weinig vooruitgang geboekt. Duidelijk bleek dat defensie nog steeds op het standpunt staat dat na de overtolligheidsvasstelling zo snel mogelijk tot een ontslag moet worden gekomen.

Ofschoon defensie voorstaat om het ontstaan van overtolligheid te koppelen aan het vervallen van de functie, is er een bereidheid om na te gaan of niet tot een meer groepsgewijze benadering kan worden gekomen. Natuurlijk is een dergelijke benadering niet eenvoudig, toch voelen de centrales daarvoor. Zeker als het gaat om het bevorderen van de vrijwillige uitstroom.

Inmiddels zijn ook vorderingen gemaakt als het gaat om de uitplaatsingsorganisatie; De bedrijven die de externe herplaatsing moeten gaan verzorgen. De aanbesteding heeft plaatsgevonden en op grond daarvan wordt gestreeft naar een spoedige contractering.

Er is over hoofdlijnen gesproken. Een uitdieping van onderwerpen heeft niet plaatsgevonden. Ook niet als het gaat over het nadienen.

[bron: www.vbmnov.nl]

Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...